Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kritici Haasu jen žárlí

 Kritici Haasu jen žárlí

Grosjean: Haas VF-16 není další Ferrari.

"To je stoprocentně jisté," odpověděl Romain Grosjean na otázku, zda je kritika soupeřů pouze projevem žárlivosti. Už od první velké ceny sezóny se diskutuje o tom, zda je velmi konkurenceschopný vůz VF-16 skutečně vozem nového amerického týmu Haas F1, nebo je třeba zásluhy připisovat hlavně Ferrari, se kterým majitel týmu podepsal smlouvu o úzké technologické spolupráci a podpoře.

"Vidím tu dva přístupy. Jsou tady lidé jako Claire Williams, kteří vidí, jak to prospěje F1. Přišel nový tým a navíc je to americký tým a jeho úspěch otevírá dveře k divákům. K množství diváků ve velké zemi. Také to otevírá cestu dalším lidem, kteří by chtěli založit tým F1 a bylo by krásné vidět na startu velké ceny 24, 26, 28 vozů. To by bylo opravdu úžasné.

A pak jsou tu ostatní, kteří prostě žárlí, protože nejsou tak úspěšní jako teď my. Říkají, že máme B-specifikaci Ferrari a že je to zlé. Ale no tak, tohle je F1!

Vztah Ferrari a Haasu přitom prý není velmi odlišný od vztahu, jehož součástí byl loni u Lotusu nakupujícího pohonné jednotky od Mercedesu.

"Není to jiné, než to, co jsem loni dělal s Mercedesem. Všichni rádi říkají, že máme Ferrari B, ale to není pravda. Náš vůz má zcela jinou filozofii. Pokud si porovnáte křídla, bočnice, nos… Bude vám jasné, že náš vůz je vůz Haas. Ano, mechanické díly máme od Ferrari, čímž jsme se vyhnuli mnoha problémům, ale zbytek je Haas."

Haas má v plánu rozšířit své aerodynamické oddělení sídlící v Itálii a očekává, že pak bude zaměstnávat přes 180 lidí.