Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 5/2016 (2. – 21. dubna)

Grand magazín 5/2016 (2. – 21. dubna)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

14. dubna
Stéphane Ratel se stal členem správní rady americké pořadatelské organizace WC Vision a její série Pirelli World Challenge. Francouzský podnikatel a jeho SRO Motorsports Group se stala podílníkem, aby mohla rozvíjet potenciál série se vzrůstajícím podílem gétéček na americkém kontinentě.

Výsledkový servis

Blancpain Sprint Cup (1/5); BGTS (1/10), Misano

K úvodnímu podniku v italském Misanu se sešlo celkem 39 účastníků. Tři desítky soupeřily v celkové klasifikaci (včetně pěti posádek v Silver Cupu), čtyři byly obsazeny smíšenými posádkami a tři byly amatérské.

Kvalifikační závod

Pod rouškou tmy a na mokré dráze se konal sobotní závod, v němž účastníci zvolili rozdílné strategie. Jelikož piloti v popředí vsadili na jistotu obutí do mokra, nebyla nouze o zajímavé souboje. S osychající drahou však získávali navrch závodníci startující z hloubi pole, kteří po nelehkých úvodních kolech začali dohánět ztrátu a postupovat dopředu.

Jestliže se úvod navzdory obtížným podmínkám odehrával bez výraznějších problémů, v druhé polovině již na suché dráze nebyla nouze o odstoupení a havárie. Do jedné z nich se zapletl i Rosina, kterého poslal do svodidel nepozorný Albuquerque.

V dramatickém závodě triumfovala posádka Soucek/Soulet z týmu M-Sport (Bentley) před dvojicí Eng/Sims a Vervisch/Vanthoor. Salaquarda dokončil závod na osmé pozici. Úplné výsledky a podrobnější informace naleznete Zde, sestřih Zde.

Hlavní závod

V neděli se závodilo za světla a na suché dráze, přesto nebyla nouze o zajímavé souboje. Měnilo se i pořadí na čele, kde v sobotu nejlepšího Souleta překonal nejprve Eng, jehož ve vedení vystřídal Vervisch.

Rosina opět vyšel naprázdno, když jako důsledek sobotní havárie vypověděla předčasně službu převodovka. Zprávu slovenského jezdce z víkendu naleznete Zde.

Za posádkou Vanthoor/Vervisch se umístil Buhk s Baumannem následovaní dvojicí Eng/Sims. Závod se vydařil i Salaquardovi, který se Stipplerem obsadil pátou příčku. Více informací a výsledky naleznete Zde, sestřih Zde.

ADAC GT Masters (1/7), Oschersleben

K úvodnímu podniku jubilejního ročníku ADAC GT Masters dorazilo na Oschersleben 33 účastníků. Již po prvním pátečním tréninku nepokračoval poničený Mercedes SLS týmu Car Collection.

První závod

Povedeným startem se prosmýkl ze čtvrté pozice do čela Hamprecht (č. 20, Abt, Bentley) následovaný Aschem (č. 1, Zakspeed, Mercedes) a v kvalifikaci nejrychlejším De Phillippim (č. 29, Land, Audi). Na první dva jezdce však záhy čekal trest prodloužení zastávky o pět vteřin za ulitý start.

Úvodní podnik ADAC GT Masters na Oscherslebenu

Přesto se De Phillippi snažil překonat Asche, jeho pokusy však vyšly naprázdno. Po více jak čtvrthodině se navíc na dráze objevil bezpečnostní vůz, aby mohli komisaři vyprostit v kačírku uvízlé audi. Åhlin-Kottulinsky (č. 44, Aust) dostala po razantnějším průjezdu šikanou před zatáčkou McDonald´s smyk.

Úvodní podnik ADAC GT Masters na Oscherslebenu

Zelenobílé audi dostal do vedení až střídající Mies (č. 29, Land, Audi), jenž měl krátce po ukončení výměn náskok šesti vteřin na Ludwiga (č. 1, Zakspeed, Mercedes). Úřadující mistr si nejprve poradil s Pavlovičem (č. 3, Bonaldi, Lamborghini) a následně snižoval ztrátu na vedoucí příčku.

Krátce po ukončení neutralizace necelé čtvrt hodiny před koncem začal dráhu skrápět déšť. Osm minut před koncem umožnili pořadatelé výměny pneumatik, tuto možnost však závodníci zkoušení měnícími se podmínkami nevyužili.

Po déletrvající snaze se předjetím do první zatáčky na začátku 37 kola dostal do vedení Ludwig, který se po absolvování 39 kol mohl radovat z triumfu.

Výsledky naleznete Zde, sestřih závodu (s komentářem v němčině) můžete shlédnout Zde.

Druhý závod

Úvod druhého závodu poznamenala nehoda tří vozů v první zatáčce, po níž byl závod na pět minut zastaven. Engelhart (č. 63, Lamborghini, Grasser) postrčil druhého Keilwitze (č. 77, Callaway, Corvette), který zůstal stát otočen v protisměru uprostřed dráhy. Většina pole se dokázala vozu vyhnout s výjimkou lamborghini týmu Attempto, nejprve pilotovaného Niederhauserem (č. 67) a posléze Giesem (č. 66).

Úvodní podnik ADAC GT Masters na Oscherslebenu

Nejnovější ze tří Corvette C7 dokončili v Leingartenu teprve v dubnu. Mechaniky budou čekat další probděné noci na dílně při opravě po havárii při startu druhého závodu.

Po novém startu daleko nedojel Sandström (č. 25, APR, Audi), který v souboji s Pepperem (č. 9, Abt, Bentley) na výjezdu z Triple opustil dráhu a tvrdě narazil do svodidel. Na dráze zahájil bezpečnostní vůz jednu ze tří misí v tomto závodě.

Úvodní podnik ADAC GT Masters na Oscherslebenu

Jedním z účastníků kolize po startu byl i Joens, jehož bentley museli mechanici provizorně opravit lepicí páskou.

Ke konci povinných výměn překvapil Ineichen (č. 63, Lamborghini, Grasser), který se na dráze objevil za vedoucím Aschem. Jeho kolega Engelhart totiž strávil svoji část závodu na čtvrtém místě za dvojicí audi týmu APR (č. 24, Vanthoor/Stoll) a Land (č. 29, De Phillippi/Mies).

Úvodní podnik ADAC GT Masters na Oscherslebenu

V pozadí umístěný nissan (za dvojicí maršálů) potrápil před výměnami posádku stroje snažícího se o vyproštění vozu z hlubokého kačírku.

Šest minut před koncem vystrčil do únikové zóny u zatáčky Bauer Hamprechta Kulaja (č. 3, Bonaldi, Lamborghini). Během neutralizace byl Asch (č. 1, Zakspeed, Mercedes) potrestán průjezdem boxy (respektive přičtením 30 vteřin) za příliš velký odstup od bezpečnostního vozu. I přes rychlé odpoutání od zbytku pole neměl v samotném závěru dostatek prostoru na vytvoření dostatečného náskoku a byl klasifikován až v druhé desítce. Nedělní klání tak mělo nečekaného vítěze…

Úvodní podnik ADAC GT Masters na Oscherslebenu

Autor fotografií: Tomáš Krejčík

Na nejvyšším stupínku stanul Rolf Ineichen, jeho kolega Engelhart chybí. Druhou nejlepší posádkou bylo duo Mies/De Phillippi, třetí Stoll/Vanthoor

Výsledky závodu se nachází Zde, sestřih pořadatelů Zde.

Očekávané události

23. dubna - Formule.cz: představení Blancpain Endurance Cup.

Souhrnný článek s potřebnými informacemi o této sérii.

23. – 24. dubna - Blancpain Endurance Cup (1/5); BGTS (2/10), Monza

Po zahájení krátkých závodů v režii SRO před dvěma týdny je nyní na řadě vytrvalostní část seriálu BGTS. V současnosti je přihlášeno 57 účastníků, jejichž seznam naleznete Zde.

V tabulce naleznete časy vysílání přímých přenosů na internetu a v televizi. Eurosport odvysílá na svém prvním programu hodinu trvající sestřih v úterý 26. dubna v 23,30.

 Událost  Den  SRO  Digisport 3  Start
 Kvalifikace  Neděle  08,45–10,15
-
-
 Závod  Neděle  14,45–18,15  14,55–17,55
14,55

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

29. dubna – 1. května - ADAC GT Masters (1/7), Sachsenring

7. – 8. května - Blancpain Sprint Cup (2/5); BGTS (3/10), Brands Hatch

14. – 15. května - Blancpain Endurance (2/5); BGTS (4/10), Silverstone

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 3/2016 (13. března – 1. dubna)
Profil Blancpain Sprint Cup 2016
Profil ADAC GT Masters 2016