Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso: F1 teď nepotřebuje hrdiny

Alonso: F1 teď nepotřebuje hrdiny

Aeroscreen v centru pozornosti.

Jak jistě víte, Red Bull nechal Daniela Ricciarda v prvním pátečním tréninku na Velkou cenu Ruska vyzkoušet tzv. aeroscreen, aerodynamicky tvarovaný průhledný štít, který by mohl již od příští sezony chránit hlavy a životy jezdců. Během víkendu se pozornost samozřejmě přenesla na dění na trati, ale žurnalisté z různých médií nasbírali množství názorů na potřebu lépe chránit hlavu jezdce. Tady jsou nejzajímavější z nich:

Fernando Alonso: "Podle mě není co řešit, jednoznačně to musí být kvůli bezpečnosti. Právě teď v tomto sportu nepotřebujeme hrdiny. V uplynulých letech jsme při různých příležitostech viděli několik incidentů a možná všechna úmrtí v F1 a dalších soutěžích mají na svědomí zranění hlavy. Pokud najdeme řešení, nemusí se už nikdo zranit a nyní se zdá, že se našlo řešení, takže bychom ho měli přijmout."
 
Alonso také řekl, že je mu jedno, jestli se zavede halo nebo aeroscreen, FIA by měla vybrat nejefektivnější řešení, ačkoli aeroscreen je estetičtější. Podle Jensona Buttona je vůz s aeroscreenem dokonce hezčí než bez něj.

Jenson Button: "Víte co? Mně se líbí. Podle mě vůz s ním vypadal lépe než běžný vůz F1. Podle mě, pokud půjdeme touto cestou, tak se po pár letech ohlédneme za sebe a vozy bez aeroscreenu nám budou připadat zvláštní. Jezdíval jsem s rodinou do Bristolu na závody rychlostních člunů a ty měly velmi dlouho otevřené kokpity, ale nyní s uzavřenými vypadají mnohem lépe.
Button poukázal i na fakt, že Red Bull nyní získává malou výhodu, aeroscreen už otestoval ve větrném tunelu i na trati, ale zaslouží si to za to, že ho sám navrhl. Podle Daniela Ricciarda si budou muset zvykat i jezdci.

Daniel Ricciardo: "Hodně se mluví o otevřených kokpitech, že je to něco, co si lidé představí když slyší o F1 a nejspíš je to pravda. Bylo by skvělé nechat to tak, ale při incidentech, které se v poslední době stávají, by bylo až neuctivé neprozkoumat možné řešení. Pokud to bude na každém voze, všichni si na to rychle zvyknou. Není to vůbec tak špatné, jak někteří tvrdí. Jízda s tím byla jen trochu odlišná, protože najednou na mě nefoukalo, takže jsem úplně jinak slyšel motor i všechno ostatní. Vzduch proudil kolem kokpitu. Výhled je dobrý, naprosto v pořádku, takže první dojmy byly dobré a rozhodně se s tím dá jezdit."
 

Felipe Massa by ale dal přednost ochraně halo bez plexiskla, jakou v zimě otestovalo Ferrari.

Felipe Massa: "Řešení Red Bullu se mi až tak nelíbí. Řešení od Ferrari bylo lepší, ale já podpořím bezpečnost, takže důležité je, které z nich je nejlepší."

Charlie Whiting, bezpečnostní delegát FIA, dává šanci oběma řešením, ale zavedení jednoho z nich by mělo být odsouhlaseno před 1. červencem, protože týmy už vyvíjejí nové vozy pro příští sezónu. Red Bull své řešení otestuje v trénincích v Barceloně i v Monte Carlu.