Maldonado a Ferrari pomáhají s vývojem pneumatik
Příprava na rok 2017 je už v plném proudu.
Pirelli neztrácí čas a dva týdny po dosažení dohody s FIA a týmy F1 testuje nové typy pneumatik pro sezónu 2017.
V první fázi k vývoji přispěl Pastor Maldonado, bývalý jezdec týmů Williams a Lotus. Venezuelan má letos hodně volného času, a tak se posadil do vozu GP2 a dva dny testoval na okruhu v Mugellu a jeden den v Barceloně. Většinu času pomáhal s výběrem nových pneumatik pro tuto sérii, ale měl tu čest vyzkoušet i první prototypy směsí pro F1. Štafetu včera přebral Jean-Éric Vergne, testovací jezdec Scuderie Ferrari, která dala Pirelli k dispozici i svůj vůz F14-T ze sezony 2014 a svůj soukromý testovací okruh ve Fioranu.
Pneumatiky sezóny 2017 mají být širší než letošní, aby vozy lépe držely v zatáčkách, větší pneumatiky se ale otestují s vozy sezóny 2015 se silnějším zavěšením kol a dalšími úpravami. Upravené vozy i velké pneumatiky budou připraveny až v létě, proto Pirelli zatím testuje pouze prototypy s velikostí letošních pneumatik na starších neupravených vozech. Této první fáze testování se mají zúčastnit týmy Ferrari, Mercedes, Red Bull a Renault.
S testováním chce pomoci i McLaren, ten ale počká na druhou fázi. V sezóně 2014 totiž jeho vozy ještě poháněly motory Mercedes a nyní úzce spolupracuje s Hondou.
V první fázi k vývoji přispěl Pastor Maldonado, bývalý jezdec týmů Williams a Lotus. Venezuelan má letos hodně volného času, a tak se posadil do vozu GP2 a dva dny testoval na okruhu v Mugellu a jeden den v Barceloně. Většinu času pomáhal s výběrem nových pneumatik pro tuto sérii, ale měl tu čest vyzkoušet i první prototypy směsí pro F1. Štafetu včera přebral Jean-Éric Vergne, testovací jezdec Scuderie Ferrari, která dala Pirelli k dispozici i svůj vůz F14-T ze sezony 2014 a svůj soukromý testovací okruh ve Fioranu.
Pneumatiky sezóny 2017 mají být širší než letošní, aby vozy lépe držely v zatáčkách, větší pneumatiky se ale otestují s vozy sezóny 2015 se silnějším zavěšením kol a dalšími úpravami. Upravené vozy i velké pneumatiky budou připraveny až v létě, proto Pirelli zatím testuje pouze prototypy s velikostí letošních pneumatik na starších neupravených vozech. Této první fáze testování se mají zúčastnit týmy Ferrari, Mercedes, Red Bull a Renault.
S testováním chce pomoci i McLaren, ten ale počká na druhou fázi. V sezóně 2014 totiž jeho vozy ještě poháněly motory Mercedes a nyní úzce spolupracuje s Hondou.