Grand magazín 6/2016 (22. dubna – 5. května)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
23. dubna
Již během zahájení sezony Blancpain Endurance Cup se SRO pochlubila šedesáti zájemci reprezentujících jedenáct výrobců ve vrcholném podniku série v Belgii. Pořadatelé spolu s oznámením o dosavadním zájmu a snaze překonat rekordních 66 účastníků z roku 2012 představili plakát 24 hodinového závodu, jehož motivem je trojice nových modelů v barvách belgické vlajky. Jedná se o vyjádření podpory zemi, která se stala v březnu terčem teroristických útoků.
Fanoušci se mohou poprvé těšit na přenos celého závodu. Nyní jsou také v prodeji vstupenky za cenu 30 euro na sobotu a neděli (s možností vstupu ve čtvrtek a pátek), dvojnásobek stojí vstupenky s možností vstupu do paddocku. Děti do 12 let mají v doprovodu platících dospělých vstup zdarma.
Výsledkový servis
Blancpain Endurance Cup (1/5); BGTS (2/10), Monza
Na okruhu v italské Monze zahájilo vytrvalostní část seriálu BGTS 57 účastníků. Nejvíce zájemců (26) se utkalo ve vrcholné třídě, 22 zástupců bylo nasazeno ve třídě smíšených posádek a devět bylo amatérských.
Za slunečného počasí se uskutečnilo tři hodiny trvající zápolení, které bylo narušováno pouze občasnými místními žlutými fázemi. Do prvních výměn se o vedení v závodě dělili Baumann a posléze Keilwitz. Dobrý základ pro pozdější triumf kolegů položil z 16. místa startující Bell, který se po necelé hodině dokázal propracovat až na třetí pozici.
Druhá část představovala zklidnění před gradujícím závěrem. Měnilo se pořadí především ve vrcholné třídě, kde po spektakulární explozi pneumatiky skončily šance bmw týmu Rowe pilotovaného Wernerem.
V závěru nejprve poutal pozornost souboj o dvanáctou pozici, kterou sveřepě bránil Salaquarda před Haasem. V poslední čtvrthodině musel Van Gisbergen hájit prvenství před Buhkem. Strhující výkon předvedl ve svém úseku Fisichella, který dokázal své ferrari dostat z druhé desítky na celkovou desátou příčku (druhý ve třídě smíšených posádek).
V Itálii se příliš nedařilo českým zástupcům. Slibné čtvrté místo Pisaříka na startu bylo po několika stovkách metrů minulostí, když český pilot s poškozeným vozem zamířil k mechanikům. Z dvojice českých audi si větší část závodu zdárněji počínal vůz, kde byl členem posádky Salaquarda. Zatímco penalizace za delší pobyt Stipplera za volantem srazila posádku o devět míst, defekt pneumatiky s následným poničením karoserie vyústil čtyři kola před koncem v odstoupení. Body si připsala pouze smíšená posádka druhého českého audi za páté místo ve třídě.
Podrobnější informace a výsledky naleznete Zde, sestřih Zde.
Foto: Roman Klemm
ADAC GT Masters (2/7), Sachsenring
Na saském okruhu se utkalo v druhém podniku 32 účastníků. Ze zájemců uvedených před sezonou (JBR, 2. vůz MRS a Schubert) se opět nedostavil žádný, v porovnání s úvodním podnikem chyběla jedna z corvette týmu Callaway (č. 31).
První závod
Zatímco ráno nejrychlejší Stolz (č. 16, Grasser, Lamborghini) dokázal svoji vedoucí pozici uhájit, druhý Asch (č. 1, Zakspeed, Mercedes) přišel o tři místa. Mohl být na tom ještě hůře, kdyby Jönse (č. 7, Abt, Bentley) nesrazily technické problémy s elektronikou v půlce úvodního kola z druhé příčky na konec pole.
Zároveň začal maratón výjezdů bezpečnostního vozu, který se v první půlhodině objevil na dráze hned čtyřikrát. Poprvé po uvíznutí Feigeho (č. 22, MRS, Nissan) u páté zatáčky, poté v třinácté zatáčce doplatil na kontaktní souboj s Roviguem (č. 21, Zakspeed, Mercedes) Zampieri (č. 67, Attempto, Lamborghini) a podobně skončil Kulaja (č. 3, Bonaldi, Lamborghini) po souboji se Schreirem (č. 55, Aust, Audi) v kačírku u čtvrté zatáčky.
Krátce před polovinou závodu skončil postrčen Assenheimerem (č. 69, Callaway, Corvette) v kačírku u třinácté zatáčky Renauer (č. 99, Herberth, Porsche). Na Assenheimerův zákrok doplatil až kolega Schwager, který musel opustit třetí příčku kvůli trestu průjezdu boxy. Na dráhu již počtvrté vyrazilo audi s majáky na střeše, nyní v průběhu probíhajících výměn.
Ve vedení se ocitl Ludwig (č. 1, Zakspeed, Mercedes), na nějž si musel v promíchaném poli bezpečnostní vůz počkat. Naopak kvůli pozdější zastávce se až na desáté místo propadl Tweraser (od vedoucího Stolze, č. 16, Grasser, Lamborghini).
Druhá polovina se již obešla bez jediné neutralizace, takže zbývající účastníci měli více prostoru pro souboje. V nich zaujal Keilwitz, který po kolo trvající snaze zdolal v první zatáčce Smithe (č. 8, Abt, Bentley). Zkoušel to i na Sandströma (č. 25, APR, Audi), ale po kontaktu v oblíbené zatáčky se spokojil se čtvrtým místem. Po neméně zarputilém souboji se v 38. kole probil Bachler (č. 17, Team75, Porsche) přes Zonziniho (č. 32, Bonaldi, Lamborghini).
Výsledky po ujetí 41 kol naleznete Zde, krátký sestřih můžete shlédnout Zde.
Druhý závod
Vedení v druhém závodě si pohlídal Ludwig (č. 1, Zakspeed, Mercedes) před Vanthoorem (č. 24, APR, Audi) a mimořádně úspěšným Keilwitzem (č. 77, Callaway, Corvette, z 10. pozice). Ten pokračoval ve spanilé jízdě ve druhém kole zdolal Vanthoora a v sedmém kole šel do vedení. V obou případech se místem úspěšných útoků stala úvodní zatáčka.
Jelikož se první trojice pohybovala s nevelkými rozestupy, ve 13. kole překonal Vanthoor v poslední zatáčce Ludwiga. Ten mu nechal spoustu místa na protáhnutí vnitřkem.
Zajímavý souboj se odehrával po dvaceti minutách také na páté příčce, na níž byl Sylvest (č. 21, Zakspeed, Mercedes). Dánský pilot nedokázal překonat Abta (č. 7, Abt, Bentley), takže se k němu přiblížil Van der Linde (č. 34, Car Collection, Audi). Předjetím v první zatáčce jej zdolal a vydal se dobývat čtvrtou příčku Abta. O kolo později se Jihoafričanovi vydařil útok v třinácté zatáčce, Sylvest jej následoval v dalším kole v první zatáčce.
V úvodní zatáčce svedli o chvíli později bitvu o sedmé místo Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini), Pepper (č. 9, Abt, Bentley) a Haase (č. 33, Car Collection, Audi). Německý pilot přišel nejen o svoji pozici přišel, ale po nárazech od obou soupeřů se s defektem pomalu vlekl do boxů.
Keilwitz (č. 77, Callaway, Corvette) na čele měl dostatek klidu na budování náskoku, takže střídající Gounon měl sedmivteřinový odstup od nejbližšího soupeře. Když Weishaupt (č. 9, Abt) zahrabal své bentley v kačírku u předposlední zatáčky, dvacet minut před koncem vyrazil na dráhu bezpečnostní vůz.
Ten vydržel na dráze pět minut, po nichž se naplno rozhořely souboje o pozice. Činili se nejen jezdci, ale také komisaři, kteří rozdali tresty třetině pole za řadu pochybení během dříve uskutečněných výměn.
Malých rozestupů bezezbytku využíval Geipel (č. 50, Yaco, Audi), který si ze šesté pozice dokázal polepšit o čtyři příčky. Svůj postup začal útokem v úvodní, kdy mu podlehl v 32. kole Tutumlu (č. 34, Car Collection, Audi). V závěrečné zatáčce následoval o tři kola později Jöns (č. 7, Abt, Bentley) a ve sjezdu k třinácté zatáčce Asch (č. 1, Zakspeed, Mercedes). Spanilou jízdu završil zdoláním Stolla (č. 25, APR, Audi) v poslední zatáčce.
Méně šťastný byl z těsných rozestupů v závěru Asch, jehož mercedes mnohdy nevybíravě přejížděli Jöns, Stolz (č. 63, Grasser, Lamborghini), Stoll a De Phillippi (č. 29, Land, Audi).
Výsledky závodu naleznete Zde, sestřih pořadatelů Zde.
Foto: Roman Klemm
Na Sachsenringu byl přítomen Roman Klemm, jehož komentovanou fotogalerii naleznete v tomto článku Zde.
Očekávané události
7. – 8. května - Blancpain Sprint Cup (2/5); BGTS (3/10), Brands Hatch
Po italské misi je na řadě Velká Británie, kde se uskuteční druhý díl krátkých závodů seriálu BGTS. Na seznamu je nyní 37 zájemců, z nichž pět soupeří v kategorii smíšených posádek a jeden v amatérské kategorii. Zbytek se utká v celkovém hodnocení, kde bude navíc hodnoceno pět posádek mladíků v Silver cupu.
V tabulce naleznete časy vysílání přímých přenosů na internetu. Oba závody se uskuteční během neděle. Digisport odvysílá záznamy v pondělí (4. program; 16,20 – 17,55) a v úterý (3; 10,25 – 12,00). Eurosport odvysílá na svém prvním programu půl hodiny trvající sestřih v úterý 10. května v 23,30.
Aktualizace: v tabulce jsou opraveny časy vysílání přizpůsobené našemu čaovému pásmu.
Událost | Den | SRO | Start |
Kvalifikace | Sobota | 17,45–19,10 |
-
|
Kvalifikační závod | Neděle | 12,50–14,05 |
12,00
|
Hlavní závod | Neděle | 16,30–18,30 |
16,15
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
14. – 15. května - Blancpain Endurance (2/5); BGTS (4/10), Silverstone
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 5/2016 (2. – 21. dubna) | |
Profil Blancpain Sprint Cup 2016 | |
Profil ADAC GT Masters 2016 | |
Profil Blancpain Endurance Cup 2016 |
Zdroj: SRO, ADAC, Digisport, Eurosport, Formule