Sauber odkazuje svým jezdcům: Nepřijatelné!
Jezdcům je líto, chybu nepřizná ani jeden.
Felipe Nasr a Marcus Ericsson měli v 47. kole Velké ceny Monaka kolizi, po které museli oba odstoupit ze závodu. Brazilský závodník neuposlechl příkaz týmu přenechat pozici kolegovi a Švédovi stevardi udělili trest, kvůli kterému příští týden přijde o 3 místa na startu Velké ceny Kanady. Šéfka je po závodě samozřejmě nepochválila.
"Chování obou jezdců bylo nepřijatelné. Dnes kvůli kolizi vyšla veškerá práce celého týmu vniveč. Marcus a Felipe vědí, jak moc úsilí vkládáme do každého závodního víkendu. Jsou zodpovědní za dovezení vozu do cíle závodu. Po vyhodnocení celkové situace bylo důležité dostat rychlejší vůz dopředu, abychom mohli využít každou nabídnutou příležitost. Naše rozhodnutí bylo založeno na datech z obou vozů a oba jezdci si byli vědomi svých úkolů. Takový incident se už nebude opakovat. Také bych ráda stručně poblahopřála našemu bývalému jezdci Sergiu Pérezovi a Force India. Gratuluji k třetímu místu v Monaku!" napsala na webovou stránku Sauberu Monisha Kaltenborn.
"Chování obou jezdců bylo nepřijatelné. Dnes kvůli kolizi vyšla veškerá práce celého týmu vniveč. Marcus a Felipe vědí, jak moc úsilí vkládáme do každého závodního víkendu. Jsou zodpovědní za dovezení vozu do cíle závodu. Po vyhodnocení celkové situace bylo důležité dostat rychlejší vůz dopředu, abychom mohli využít každou nabídnutou příležitost. Naše rozhodnutí bylo založeno na datech z obou vozů a oba jezdci si byli vědomi svých úkolů. Takový incident se už nebude opakovat. Také bych ráda stručně poblahopřála našemu bývalému jezdci Sergiu Pérezovi a Force India. Gratuluji k třetímu místu v Monaku!" napsala na webovou stránku Sauberu Monisha Kaltenborn.
Samozřejmě je tu otázka, nakolik je Kaltenborn schopna promluvit jezdcům až do duše, když jejich sponzoři drží tým finančně těsně nad vodou. Felipe Nasr přitom nemá pocit, že žádost týmu byla opodstatněná a bylo chybou chtít od něj, aby pustil Ericssona vpřed.
"Závodil jsem se starou specifikací motoru, startoval z boxové uličky (kvůli poruše pohonné jednotky v kvalifikaci) a můj závod se vyvíjel velmi dobře. Pak se ale lídři závodu dostali za mě a začali mě předjíždět o kolo, což trvalo asi tak 3 kola a kvůli tomu jsem přišel o teplo v pneumatikách. Pak přišly problémy s motorem a s pomocí volantu jsem hledal problém. Došlo k selhání, což samozřejmě nepomohlo. Jakmile jsem opět zahřál pneumatiky, dohnal jsem Grosjeana a byl jsem už těsně za ním, když se mě Ericsson pokusil předjet a srazili jsme se v La Rascasse.
Marcus a já jsme jeli odlišné strategie, takže druhou zastávku měl dříve než já. Moje pneumatiky se právě zahřívaly a doháněl jsem vozy před sebou. Pro mě to nebyl správný čas měnit pozice. Snažil jsem se to vysvětlit týmu, mohli vidět data, mohli vidět mé problémy s motorem. Jakmile jsem se zbavil problémů i modrých vlajek, rychlost se vrátila a evidentně jsem doháněl vozy přede mnou. V tom bodě nebyl žádný důvod měnit pozice. Dostal jsem zprávu, ale neměl jsem pocit, že byl správný čas udělat to."
Ericsson se odvolává na pokyny od týmu.
"Zeptal jsem se, jestli na něj můžu zaútočit a oni řekli: "Ne, vymění si s tebou místa, protože ty jsi teď mnohem rychlejší." Souhlasil jsem, ale několik kol se nic nedělo, tak jsem se zeptal: "Co se děje?" Trvalo to možná osm kol, během kterých mi říkali, že si vyměníme místa, ale on nic. Pak, po osmi kolech, jsem týmu oznámil, že pokud neuhne, pokusím se o to sám, protože z vozu mohu dostat mnohem více rychlosti. Oni řekli: "Jdi do toho.“ Tak jsem šel..."
Ericsson nevidí na pokusu předjíždět v Rascasse nic zvláštního, v jiných sériích bylo v tom místě pár úspěšných manévrů a Nasr si dával mimořádně dobrý pozor, aby mu nedal šanci v nejideálnějším místem za tunelem.
"Závodil jsem se starou specifikací motoru, startoval z boxové uličky (kvůli poruše pohonné jednotky v kvalifikaci) a můj závod se vyvíjel velmi dobře. Pak se ale lídři závodu dostali za mě a začali mě předjíždět o kolo, což trvalo asi tak 3 kola a kvůli tomu jsem přišel o teplo v pneumatikách. Pak přišly problémy s motorem a s pomocí volantu jsem hledal problém. Došlo k selhání, což samozřejmě nepomohlo. Jakmile jsem opět zahřál pneumatiky, dohnal jsem Grosjeana a byl jsem už těsně za ním, když se mě Ericsson pokusil předjet a srazili jsme se v La Rascasse.
Marcus a já jsme jeli odlišné strategie, takže druhou zastávku měl dříve než já. Moje pneumatiky se právě zahřívaly a doháněl jsem vozy před sebou. Pro mě to nebyl správný čas měnit pozice. Snažil jsem se to vysvětlit týmu, mohli vidět data, mohli vidět mé problémy s motorem. Jakmile jsem se zbavil problémů i modrých vlajek, rychlost se vrátila a evidentně jsem doháněl vozy přede mnou. V tom bodě nebyl žádný důvod měnit pozice. Dostal jsem zprávu, ale neměl jsem pocit, že byl správný čas udělat to."
Ericsson se odvolává na pokyny od týmu.
"Zeptal jsem se, jestli na něj můžu zaútočit a oni řekli: "Ne, vymění si s tebou místa, protože ty jsi teď mnohem rychlejší." Souhlasil jsem, ale několik kol se nic nedělo, tak jsem se zeptal: "Co se děje?" Trvalo to možná osm kol, během kterých mi říkali, že si vyměníme místa, ale on nic. Pak, po osmi kolech, jsem týmu oznámil, že pokud neuhne, pokusím se o to sám, protože z vozu mohu dostat mnohem více rychlosti. Oni řekli: "Jdi do toho.“ Tak jsem šel..."
Ericsson nevidí na pokusu předjíždět v Rascasse nic zvláštního, v jiných sériích bylo v tom místě pár úspěšných manévrů a Nasr si dával mimořádně dobrý pozor, aby mu nedal šanci v nejideálnějším místem za tunelem.