Nasr doma získal mimořádně důležité body
Sauber přeskočil Manor.
Boj o každou příčku Poháru konstruktérů je zároveň bojem o miliony dolarů. Na vrcholu žebříčku jsou rozdíly větší, na spodních příčkách menší, ale velkou část společných příjmů F1 si každý rok dělí pouze 10 nejlepších týmů. Systém je trochu složitější a počítají se výsledky posledních tří sezón, ale pro malé týmy je místo mezi deseti nejlepšími vždy mimořádně důležité a někdy na tom závisí i přežití týmu. Od červencové Velké ceny Rakouska patřilo díky jednomu bodu Pascala Wehrleina desáté místo Manoru. Sauber, přestože měl celkově lepší výsledky, byl dva závody před koncem sezóny s nulou na bodovém kontě na posledním, jedenáctém místě. O obrat se ve své domácí Velké ceně postaral Felipe Nasr.
Brazilcův úspěch byl zastíněn bojem o mistrovský titul, úžasným finišem Maxe Verstappena i loučením se jeho krajana, Felipeho Massy. U Sauberu se ale Nasrovo deváté místo jistě oslavilo šampaňským. Výrazně mu k němu pomohli stratégové týmu, kteří ho ani jednou nezavolali do boxů na zbytečnou výměnu mokrých pneumatik za přechodné a jezdcovým hlavním úkolem tak bylo udržovat tempo a dovézt vůz až do cíle. Max Verstappen, Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo se dostali vpřed, ale za jeho zadním křídlem skončili Fernando Alonso, Valtteri Bottas i Esteban Ocon z Manor.
"Bylo to fantastické, sen se stal skutečností. Neumím si představit lepší způsob, jak získat tyto dva body v domácí velké ceně," řekl Nasr, který stále bojuje o sedačku pro rok 2017. "Pro všechny to byl velmi těžký závod, podmínky byly velmi náročné, ale dařilo se mi držet vůz na trati a rychlejší vozy za sebou.
Věděl jsem, že za takových podmínek máme šanci. Byl jsem překvapen naší rychlostí, stačilo to k udržení rychlejších vozů za mnou. Už hodně času uběhlo od chvíle, kdy jsem naposledy bodoval, skvělý pocit, skoro jako vítězství. Byli jsme v těžké situaci a tyto body jsme si zasloužili. Posílí nás."
Nový traťový šéfinženýr Sauberu, Xevi Pujolar, prozradil, že jezdec dostal pokyn některé jezdce pustit bez boje, protože v závěru závodu již měl pneumatiky ve velmi špatném stavu.
"Felipe to měl mnohdy těžké, protože pneumatiky byly stále horší a zároveň se zhoršovaly podmínky na trati," vysvětlil Pujolar. "Musel kontrolovat svou rychlost, hledat hranice, přitom hlavně ve stoupání (v posledním sektoru) to bylo dost nebezpečné. Pro nás ale bylo lepší zůstat na mokrých pneumatikách a držet pozici. Když se za ním objevily rychlejší vozy, řekli jsme mu: "Felipe, nestarej se o něj, otevři mu dveře. Posledních 10-15 kol bylo opravdu velmi náročné, protože jezdci jako Alonso byli mnohem rychlejší, ale Ocon a Kvjat vytvořili bariéru a pomohli nám."
Aby se Manor vrátil zpět, musel by v Abú Zabí jeden z jeho jezdců také vybojovat alespoň deváté místo.
Brazilcův úspěch byl zastíněn bojem o mistrovský titul, úžasným finišem Maxe Verstappena i loučením se jeho krajana, Felipeho Massy. U Sauberu se ale Nasrovo deváté místo jistě oslavilo šampaňským. Výrazně mu k němu pomohli stratégové týmu, kteří ho ani jednou nezavolali do boxů na zbytečnou výměnu mokrých pneumatik za přechodné a jezdcovým hlavním úkolem tak bylo udržovat tempo a dovézt vůz až do cíle. Max Verstappen, Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo se dostali vpřed, ale za jeho zadním křídlem skončili Fernando Alonso, Valtteri Bottas i Esteban Ocon z Manor.
"Bylo to fantastické, sen se stal skutečností. Neumím si představit lepší způsob, jak získat tyto dva body v domácí velké ceně," řekl Nasr, který stále bojuje o sedačku pro rok 2017. "Pro všechny to byl velmi těžký závod, podmínky byly velmi náročné, ale dařilo se mi držet vůz na trati a rychlejší vozy za sebou.
Věděl jsem, že za takových podmínek máme šanci. Byl jsem překvapen naší rychlostí, stačilo to k udržení rychlejších vozů za mnou. Už hodně času uběhlo od chvíle, kdy jsem naposledy bodoval, skvělý pocit, skoro jako vítězství. Byli jsme v těžké situaci a tyto body jsme si zasloužili. Posílí nás."
Nový traťový šéfinženýr Sauberu, Xevi Pujolar, prozradil, že jezdec dostal pokyn některé jezdce pustit bez boje, protože v závěru závodu již měl pneumatiky ve velmi špatném stavu.
"Felipe to měl mnohdy těžké, protože pneumatiky byly stále horší a zároveň se zhoršovaly podmínky na trati," vysvětlil Pujolar. "Musel kontrolovat svou rychlost, hledat hranice, přitom hlavně ve stoupání (v posledním sektoru) to bylo dost nebezpečné. Pro nás ale bylo lepší zůstat na mokrých pneumatikách a držet pozici. Když se za ním objevily rychlejší vozy, řekli jsme mu: "Felipe, nestarej se o něj, otevři mu dveře. Posledních 10-15 kol bylo opravdu velmi náročné, protože jezdci jako Alonso byli mnohem rychlejší, ale Ocon a Kvjat vytvořili bariéru a pomohli nám."
Aby se Manor vrátil zpět, musel by v Abú Zabí jeden z jeho jezdců také vybojovat alespoň deváté místo.