Grand magazín 8/2016 (12. května – 1. června)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
31. května
Nepříliš zdařilý program vývoje vozu Lexus RC-F GT3 byl téměř zastaven, nyní spěje k dalšímu pokusu o zvládnutí schvalovacích testů. Kolem japonského vozu se vyrojily dohady naznačující snahu připravit vůz na zkoušky plánované v září, aby mohl putovat v příštím roce k prvním zákazníkům.
Aby Japonci zabránili nezdaru, dosavadní méně zkušené techniky nahradili nejlepší návrháři a inženýři Lexusu. Ti mají zajistit nejen nárůst výkonnosti vozidla, ale také správné vyvážení parametrů k udržení konkurenceschopnosti. Jeden prototyp v japonském mistrovství Super GT (třída GT 300) a dva ve VLN (SP-X: neschválené) čekají brzy poslední změny v konstrukci, jedinou výjimkou bude motor.
Výsledkový servis
Blancpain Endurance (2/5); BGTS (4/10), Silverstone
V polovině května se britský okruh Silverstone stal dějištěm druhého vytrvalostního podniku BGTS. Pole 53 účastníků (25 vozů v celkovém hodnocení, 19 vozidel se smíšenými posádkami a 9 amatérů) bylo po havárii v druhém tréninku ochuzeno o porsche týmu Attempto (PAM).
V úvodu hájil Bortolotti vedení lamborghini stáje Grasser před rychlým audi týmu ISR pilotované Pererou. Třetí Baumann nenchal mnoho prostoru první dvojici pro vybudování náskoku, takže střídající Jaafar posunul mercedes stáje HTP do vedení. Odvážnější strategií po posunu z 11. startovní pozice na sedmou se do hry o vítězství dostal po zastávkách Dries Vanthoor.
V závěrečném úseku ovlivnil souboj o vedení nyní již mezi Buhkem a Laurensem Vanthoorem čtvrthodinový výjezd bezpečnostního vozidla. Pořadí na čele se v tomto případě neměnilo, což neplatilo pro třídu smíšených posádek, kdy si v závěru vybojoval triumf původně třetí Engel. Do té doby vedoucí audi týmu ISR s Giaquem za volantem se následně po útoku Adama propadlo až na třetí pozici.
Ještě výše v celkovém hodnocení než smíšená sestava týmu ISR se umístili profesionálové z českého týmu. Po startu z 24. příčky se probojovali na 15. místo, na body nedosáhli. Na bronzový stupínek v amatérské kategorii znovu vystoupala posádka slovenského Huracánu.
Popis závodu a výsledky naleznete Zde, sestřih Zde.
Očekávané události
3. – 5. června - ADAC GT Masters (3/7), Lausitzring
Německá gétéčka čeká po osmileté pauze společný víkend s prestižním mistrovstvím cestovních vozů DTM. Pokud se chystáte na tribuny okruhu, můžete pro plánování využít článek Zde s potřebnými informacemi.
Přihlášeno je 34 účastníků, nově je v šampionátu druhé bmw týmu Schubert (č. 19) a po přestávce také třetí corvette týmu Callaway (č. 31).
Závody lze sledovat pouze v jeho průběhu s malými časovými přesahy Zde, možnosti pozdějšího shlédnutí jsou omezené. Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Událost | Den | ADAC | Start |
První závod | Sobota | 13,10 – 14,10 |
13,08
|
Druhý závod | Neděle | 13,10 – 14,10 |
13,08
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
12. – 13. června - LEGENDY (3. ročník), Praha
Motoristická slavnost znovu zavítá do areálu bohnické léčebny. Zde v působivém prostředí rozlehlého parku bude čekat na návštěvníky více jak tisícovka exponátů, exhibiční jízdy, osobnosti z motorsportu a další program. První přiblížení třetího ročníku naleznete Zde.
24. – 25. června - Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/10), Paul Ricard
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 7/2016 (6. – 12. května) | |
Profil Blancpain Sprint Cup 2016 | |
Profil ADAC GT Masters 2016 | |
Profil Blancpain Endurance Cup 2016 |
Zdroj: SRO, ADAC, Daily Sportscar, Formule