Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Button a Ericsson zpochybňují bezpečnost Baku

Button a Ericsson zpochybňují bezpečnost Baku

Musel Charlie Whiting zavřít obě oči?

Jenson Button veřejně zpochybnil bezpečnost nového městského okruhu v Baku. Jezdec McLarenu už měl příležitost projít si okruh a viděl svodidla i úzká místa na trati…

"Zdá se, že v některých věcech se vracíme zpět, nevím proč," řekl mistr světa z roku 2009. "Je to škoda, protože okruh je v mnohém dobrý. Podíváte se na stav čehokoliv a vypadá to dobře. Líbí se mi uspořádání okruhu, v některých místech bude vzrušující, ale některé věci evidentně nejsou vyřešeny. Jsem si jistý, že Charlie (Whiting, bezpečnostní delegát FIA, který okruhu udělil licenci) mi řekne, že jsem to měl nejprve říci jemu, ale neměl jsem příležitost. A i kdyby, nevěřím, že by se něco změnilo."

Buttona netěší, že v některých sekcích není žádné místo, kde by se dal odstavit porouchaný nebo havarovaný vůz.

"Nelíbí se mi některé zatáčky. Vynakládáme tolik úsilí na zvyšování bezpečnosti, neustálé zlepšování okruhů a pak přijdeme sem a třetí, sedmá i čtrnáctá zatáčka nemají žádné výjezdové zóny. Sedmá zatáčka dostala tři Tecpro bariéry a v rohu okruhu je betonová bariéra. Ale co by se s tím dalo udělat? Nemůžete přece přesunout budovu. Je to opravdu smutné. Snad udělali nějaké testy. Monako nemá moc výjezdových zón, jenže tady se jezdí mnohem rychleji. Tady to nebude jako v Monaku. Nemůžete pohnout budovou, v tom je hlavní problém. Může to být v pořádku, pokud nikomu neselže technika. Jenže nemůžeme nic jiného, ​​než doufat, že se to nestane."
 
Marcus Ericsson upozornil na velmi nestandardní vjezd do boxové uličky. Jezdci budou v plné rychlosti opouštět dlouhou hlavní rovinku, a když se dostanou nalevo od zdi, která je definitivně oddělí od rovinky, následuje ještě úzká šikana. Až za ní je boxová čára, kde jezdci zapnou omezovač rychlosti. Vše před ní je součástí závodní trati a přesným zabrzděním před šikanou i jejím rychlým průjezdem může jezdec získat cenné desetiny sekundy, nebo na už dosluhujících pneumatikách havarovat a ucpat vjezd do boxové uličky.

"Vjezd je opravdu zajímavý," řekl jezdec Sauberu. "Přijedete tam ve velmi, velmi vysoké rychlosti a necháte si nulovou rezervu. Nikdo nechce havárie v boxové uličce a očekávám, že po pátku budeme mít o čem diskutovat. Musíte zabrzdit a zatočit do úzké pravé/levé zatáčky a znovu zabrzdit, abyste se dostali na předepsanou rychlost. Pokud je to tak, tak je to tak, nebudu to řešit, ale může z toho být velká nehoda na vjezdu do boxové uličky, a to asi nikdo nechce."
 

Daniel Ricciardo z Red Bullu si nedělá starosti.

"Podle mě to bude cool, protože na vjezdu vždycky můžete získat trochu času a pokud to tady uděláte správně, snadno získáte i půl sekundy, ne-li rovnou celou sekundu," řekl jezdec Red Bullu.

Na otázku, co když jezdec v tomto místě udělá chybu, Ricciardo odpověděl: "Havaruje nebo ztratí hodně času."

Felipe Massa: "Myslím, že jsme nikdy nikde neměli takový vjezd. Možná na Interlagosu, ale tam to není tak složité jako tady. Tady bude nejprve tvrdé brzdění, úplná svoboda v šikaně, budete myslet na čas na kolo a až potom přijde boxová čára."

Sebastian Vettel: "Vjezd bude asi výzva, ale kvůli tomu jsme tady."