Jaký dopad bude mít Brexit na F1?
Dennis své krajany varoval, Ecclestone se raduje.
Poté, co většina účastníků britského referenda o vystoupení z Evropské unie hlasovala pro vystoupení, začaly britské obchodní společnosti vydávat oficiální stanoviska, ve kterých vyjadřují obavy z nejisté budoucnosti a ekonomických výkyvů. Vícero z nich požádalo britskou vládu o přislíbení pomoci například ve formě daňových úlev a sepsání zákona, který co nejméně omezí dostupnost kvalifikované pracovní síly z Evropy. Jedenáct týmů F1 závodí pod osmi odlišnými státními vlajkami, ale až sedm z nich má své sídlo v Anglii a také Haas sídlící v USA má anglickou továrnu. Pouze vozy Scuderie Ferrari a Scuderie Toro Rosso vznikají na severu Itálie a Sauber F1 sídlí v nedalekém Švýcarsku. Jak se britských týmů dotkne Brexit?
"McLaren sídlí ve Velké Británii a jeho osud ovlivňuje více než 3 000 rodin, protože i jeho dodavatelé jsou britské společnosti. Zůstat v Evropě má fundamentální význam pro prosperitu naší společnosti," nechal se slyšet Ron Dennis krátce před referendem. Odhaduje se, že motorsport v Británii zaměstnává celkem 40 tisíc lidí a ekonomiku země podporuje 9 miliardami liber ročně.
Zatímco týmy se obávají možných komplikací, Bernie Ecclestone, známý euroskeptik, je velmi rád, že jeho země bude opět rozhodovat pouze sama za sebe. Nepředpokládá, že by to na F1 mělo negativní vliv.
"Celou dobu jsem to podporoval," řekl 85letý Brit, který v roce 2014 předpověděl pád evropské ekonomiky na úroveň zemí třetího světa. "Takhle to bude nejlepší, budeme si vládnout sami. Pokud máme co prodat a je to dobrý produkt za dobrou cenu, lidé si ho koupí v Číně, Itálii i v Německu. Lidé se přes to přenesou a zvyknou si."
Britská část F1 údajně může ze současné situace profitovat, protože rozhodnutí poslalo britskou libru na nejnižší úroveň od roku 1985 a zatímco týmy i Ecclestone přijímají platby z celého světa v amerických dolarech, své závazky doma splácejí v librách.
"McLaren sídlí ve Velké Británii a jeho osud ovlivňuje více než 3 000 rodin, protože i jeho dodavatelé jsou britské společnosti. Zůstat v Evropě má fundamentální význam pro prosperitu naší společnosti," nechal se slyšet Ron Dennis krátce před referendem. Odhaduje se, že motorsport v Británii zaměstnává celkem 40 tisíc lidí a ekonomiku země podporuje 9 miliardami liber ročně.
Zatímco týmy se obávají možných komplikací, Bernie Ecclestone, známý euroskeptik, je velmi rád, že jeho země bude opět rozhodovat pouze sama za sebe. Nepředpokládá, že by to na F1 mělo negativní vliv.
"Celou dobu jsem to podporoval," řekl 85letý Brit, který v roce 2014 předpověděl pád evropské ekonomiky na úroveň zemí třetího světa. "Takhle to bude nejlepší, budeme si vládnout sami. Pokud máme co prodat a je to dobrý produkt za dobrou cenu, lidé si ho koupí v Číně, Itálii i v Německu. Lidé se přes to přenesou a zvyknou si."
Britská část F1 údajně může ze současné situace profitovat, protože rozhodnutí poslalo britskou libru na nejnižší úroveň od roku 1985 a zatímco týmy i Ecclestone přijímají platby z celého světa v amerických dolarech, své závazky doma splácejí v librách.