Juan Pablo Montoya hodnotí první dny v McLarenu
Kolumbijec potřebuje přizpůsobit auto svému stylu jízdy.
Juan Pablo Montoya si myslí, že nedotáčivost MP4-19B je jeho největším problémem.
Na otázku, co považuje za největší obavu spojenou s přestupem z Williamsu do McLarenu, uvedl Kolumbijec spíše než nedostatečnou rychlost přizpůsobení jízdních vlastností vozu jeho stylu jízdy.
První prohlášení Juana Pabla po absolvování úvodních testů s McLarenem vyznělo v tom smyslu, že nepochyboval o schopnosti McLarenu postavit natolik rychlý vůz, aby mohl příští rok bojovat o vítězství v závodech, ale že musel pracovat velmi usilovně na tom, aby si jej přizpůsobil podle svých představ.
"Bylo by skvělé vyhrát příští rok šampionát. Nejdříve však musíme zjistit, jak konkurenceschopní budeme," uvedl Montoya pro Autosport.
"Potřebuji začít pracovat s týmem. Zatím je vše v pořádku. Dnes jsme byli poměrně rychlí, včera jsme byli rovněž docela rychlí. Pořád však existuje pár věcí, na kterých musíme zapracovat a přizpůsobit tak auto mému stylu jízdy. Jinak je vše v pořádku.“
Podle Montoyi je nějvětším problémem MP4-19B nedotáčivost, tedy problém na který si Juan Pablo během svého působení ve formuli 1 pravidelně stěžuje.
“Myslím si, že je auto poněkud nedotáčivé, možná až příliš nedotáčivé," vysvětluje Kolumbijec. "Je to spíše otázkou nastavení, než čehokoliv jiného. Pracujeme na tom. Postupně se to zlepšuje. Hodně jsme se tomu věnovali. Hned když jsem vyjel poprvé na trať, tak jsem si toho všiml. Ostatní jezdci týmu si na to dokázali zvyknout. Řídil jsem auto, které se chovalo úplně jinak a tak mi dalo trochu práce McLaren zkrotit. Teď se cítím mnohem lépe. Pořád jsem se však nezbavil problému s nedotáčivostí.“
Montoya navíc dodal: “Pokud by auto netrpělo nedotáčivostí, pak by plně vyhovovalo mému stylu jízdy. Myslím si, že to budu já, kdo se bude muset přizpůsobit vozu. V něčem pomůže nastavení, něco budu muset změnit já. Někde uprostřed začne auto fungovat dle mých představ.“
Podle Montoyi jsou Williams a McLaren velmi odlišné vozy, které mají jen málo podobného.
“Obě auta jsou velmi odlišná,” uvedl Juan Pablo.
"Charakteristika motoru je odlišná a to samé platí i o šasi. Jedná se o dva zcela různé vozy. Způsob, jakým oba týmy fungují je však velmi podobný. Způsob práce s inženýry je shodný. Stačí jim říci, jak se vůz chová a oni na základě toho začnou pracovat.“