FIA změnila postup kontroly tlaku v pneumatikách
Nejvíce údajně ztratí Mercedes.
FIA počínaje Velkou cenou Rakouska mění postup, přesněji čas, měření tlaku v pneumatikách. Některé týmy byly již od začátku sezóny podezřívané, že dosavadní systém obcházely a do závodu startovaly s nižším tlakem v pneumatikách, než z bezpečnostních důvodů bylo přikázáno Pirelli. To následně začalo stanovovat velmi vysoký minimální tlak, aby se ujistilo, že v bezpečí budou i jezdci podvádějících týmů. Ti měli díky nižšímu tlaku v pneumatikách více mechanické přilnavosti a tedy výhodu v zatáčkách.
Mění se čas, kdy se bude měřit tlak. Dosud se tlak měřil před startem, když už byly pneumatiky nějaký čas nasazené na vozech, od nynějška se bude měřit už v garáži. Jaký je v tom rozdíl? Odpověď nabídl Auto Motor und Sport. Pravidla údajně nejšikovněji obcházel Mercedes, který před přesunem na startovní rovinku nahříval držáky kol, nápravy i brzdy a důležitá místa zakrýval speciálními poklopy, aby se v nich udrželo co nejvíce tepla. Také zhotovil speciální zařízení, které do brzdových potrubí vhánělo velmi horký vzduch. Po nasazení kol se teplo rozšířilo do ráfku a následně ohřálo i vzduch v pneumatice. Mechanik pak mohl z pneumatiky vypustit tolik vzduchu, aby v ní zůstal předepsaný tlak, například 21 PSI, teplota povrchu pneumatiky přitom zřejmě nebyla výrazněji ovlivněna. Krátce po fázi, v níž FIA prováděla měření, vůz i ráfky rychle chladly a teplota mohla z předepsaných 21 PSI klesnout níže, odhadem na 20 PSI.
Některé týmy se údajně Mercedes snažily napodobit. Red Bull hlavně nestihl vyvinout způsob, jak efektivně zahřívat nápravy. Ferrari bylo výrazně pozadu, v Baku se snažilo alespoň zahřát zadní brzdy pomocí horkého vzduchu. Protože od nynějška se bude tlak měřit už v garáži, zahřívání částí vozu nebude mít žádný smysl. Po měření se už, přirozeně, z pneumatiky nesmí vypouštět vzduch, zatímco doplňování vzduchu v pneumatice je dovoleno.
Mění se čas, kdy se bude měřit tlak. Dosud se tlak měřil před startem, když už byly pneumatiky nějaký čas nasazené na vozech, od nynějška se bude měřit už v garáži. Jaký je v tom rozdíl? Odpověď nabídl Auto Motor und Sport. Pravidla údajně nejšikovněji obcházel Mercedes, který před přesunem na startovní rovinku nahříval držáky kol, nápravy i brzdy a důležitá místa zakrýval speciálními poklopy, aby se v nich udrželo co nejvíce tepla. Také zhotovil speciální zařízení, které do brzdových potrubí vhánělo velmi horký vzduch. Po nasazení kol se teplo rozšířilo do ráfku a následně ohřálo i vzduch v pneumatice. Mechanik pak mohl z pneumatiky vypustit tolik vzduchu, aby v ní zůstal předepsaný tlak, například 21 PSI, teplota povrchu pneumatiky přitom zřejmě nebyla výrazněji ovlivněna. Krátce po fázi, v níž FIA prováděla měření, vůz i ráfky rychle chladly a teplota mohla z předepsaných 21 PSI klesnout níže, odhadem na 20 PSI.
Některé týmy se údajně Mercedes snažily napodobit. Red Bull hlavně nestihl vyvinout způsob, jak efektivně zahřívat nápravy. Ferrari bylo výrazně pozadu, v Baku se snažilo alespoň zahřát zadní brzdy pomocí horkého vzduchu. Protože od nynějška se bude tlak měřit už v garáži, zahřívání částí vozu nebude mít žádný smysl. Po měření se už, přirozeně, z pneumatiky nesmí vypouštět vzduch, zatímco doplňování vzduchu v pneumatice je dovoleno.
Pirelli také v Rakousku pro jistotu stanovilo velmi vysoký minimální tlak v pneumatikách. Přední musí mít 22 PSI a zadní 19.5 PSI, což je podle Jensona Buttona "neskutečně moc". Předpokládá, že je to kvůli podvádějícím týmům. McLaren kvůli tomu prý může mít velký problém s přehříváním pneumatik kvůli neustálým drobným smykům příliš tvrdých pneumatik v zatáčkách.
"Přehřejete pneumatiky a vůz nefunguje. Někdy je už úplně jedno, kolik přítlaku vozu přidáte. Myslím, že Pirelli se obává hlavně velmi nízkého tlaku v pneumatikách během jízdy za safety carem v některých částech závodu (protože pneumatiky vychladnou a spolu s nimi i vzduch v nich, kvůli čemuž klesne tlak), protože lidé dělají určité věci. Podle mě to je důvod, proč zvyšují tlak a proč je spodní hranice tak vysoko," řekl jezdec McLarenu.
"Přehřejete pneumatiky a vůz nefunguje. Někdy je už úplně jedno, kolik přítlaku vozu přidáte. Myslím, že Pirelli se obává hlavně velmi nízkého tlaku v pneumatikách během jízdy za safety carem v některých částech závodu (protože pneumatiky vychladnou a spolu s nimi i vzduch v nich, kvůli čemuž klesne tlak), protože lidé dělají určité věci. Podle mě to je důvod, proč zvyšují tlak a proč je spodní hranice tak vysoko," řekl jezdec McLarenu.