Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 11/2016 (1. – 20. července)

Grand magazín 11/2016 (1. – 20. července)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

1. července
Příští rok poprvé v historii závodu 12 hodin v Bathurstu mohou týmy v kategorii pro vozy třídy GT3 (Class A) sestavit plně profesionální posádky. Kromě nové třídy Pro bude možné sestavit také smíšené a amatérské posádky soupeřící v upravené kategorii Pro/Am Trophy.

Vozy GT3 doplní na roštu další třídy Class B (pohárová porsche), Class C (GT4) a Invitational (cestovní vozy). Přihlášky na podnik s termínem konání 3. - 4. února 2017 mohou zájemci podávat do 16. prosince.

2. července
Během třetího podniku Blancpain Sprint Cup na Nürburgringu zpovídal reportér portálu Endurance-Info Stéphane Ratela.

Ohledně plánů na rok 2017 si nezbývá než počkat na příští pátek na tiskovou konferenci. Žádná revoluce se však vzhledem k úspěšnému vývoji klíčových sérií nechystá. Dle očekávání se v kalendáři Intercontinental GT Challenge ocitne čtvrtý závod (Circuit of America, Austin). Novinky se budou týkat blíže neuvedeného projektu s Pirelli World Challenge, s nímž SRO prohlubuje spolupráci.

Jde-li o Intercontinental GT Challenge, Ratel je nyní spokojen s účastí čtyř výrobců, přičemž příští rok očekává jednoho nebo dva další. V roce 2018 předpokládá již pět podniků v kalendáři (nejspíše Kyalami).

Na přetřes se dostala také otázka na silnicích rozmáhajících se hybridních pohonů. Přestože francouzský podnikatel jejich přítomnost v budoucnosti nevylučuje, což bude představovat výzvu pro vyvážení výkonnosti, nyní se jedná spíše o automobily zasahující do kategorie ultra vozů.

Pro tyto vozy loni založený Ultracar Sports Club čeká v blízké budoucnosti návrat speciálů třídy GT1. Nynější představy předpokládají rozdělení do třídy vozů z let 1995 – 1998 a 2001 – 2011.

MS FIA GT1 Sachsenring 2011

Foto: Martin Ševčík

Blíží se čas vytáhnout GT1 z garáží na světlo světa po pětiletém zahálení?

12. července
Větší pozornost se dostala možnému obnovení diskuzí o vytvoření jednotné třídy GT. Předchozí jednání ztroskotala v květnu 2014, nyní se ve světle nových skutečností chystá jejich obnovení. Bližší seznámení s problematikou včetně ohlédnutí do minulosti je připraveno na nadcházející víkend.

19. července
Zákaznické sportovní oddělení Audi dosáhlo dalšího významného mezníku v produkci svého modelu R8 LMS. Z Neckarsulmu odeslali zákazníkům 136 vozů první generace (včetně modelu ultra). Nyní po zhotovení 64 exemplářů druhého vydání v nové továrně v Böllinger Hofe se celkový počet vyrobených vozů vyšplhal na rovných dvě stě.

Pokud by se všechny speciály třídy GT3 se čtyřmi kruhy na kapotě seřadily za sebe, vytvořily by více než devět set metrů dlouhou řadu. Jubilejní vůz byl vyroben pro německý tým Land Motorsport, jenž vede v domácím šampionátu.

Celkem si obě generace připsaly na své konto 28 titulů v celkovém hodnocení, dalších 34 ve třídě. V 24 hodin trvajících závodech zvítězily devětkrát a čtyřikrát v kláních s poloviční délkou.

Jubilejní dvoustý vůz Audi R8 LMS

Foto: Matt Stark

Výsledkový servis

Blancpain Sprint Cup (3/5); BGTS (6/10), Nürburgring

Šampionát krátkých závodů se po třetím víkendu BSC na Nürburgringu přehoupl do své druhé poloviny. O další příděl bodů se utkalo celkem 37 účastníků, převážná většina v celkovém hodnocení, včetně pěti posádek v Silver Cupu.

V kvalifikačním závodě se v jeho první polovině snažil setřást své pronásledovatele Parente. Jelikož byl Portugalec na vjezdu do boxů zpomalen amatérským pilotem, po výměnách převzal vedení druhý Mies, respektive střídající Ide.

Mladý Belgičan udržel vedení před rychle se blížícím Bellem, který jej dostihl až v závěru. Svůj podíl na triumfu měli také šikovní mechanici u týmu WRT, kteří se podíleli na vytvoření dostatečného náskoku.

Popis závodu a výsledky naleznete Zde, sestřih Zde.

Krátce po protnutí startovní čáry si snadno poradil s vedoucím Idem Bell. Navíc se později ukázalo, že podezření týmu WRT z ulitého startu britského pilota bylo liché. Zatímco Bell se soustředil na budování náskoku pro pozdější triumf jeho kolegy Parenteho, za jeho vzdálenějšími soupeři se odehrávala řada soubojů.

Na čele si Portugalec s přehledem hlídal vedení, menší rozestupy slibující možnost soubojů byly až o páté místo. Za Seefriedem jel Buhk následovaný Vanthoorem. Více informací včetně výsledků naleznete Zde.

Nepříliš zdařilý víkend v Německu měl za sebou tým ISR. V sobotu skončil pro Salaquardu závod již po kolizi v první zatáčce, respektive po dojetí k mechanikům. V nedělním závodě po startu z předposledního 36. místa se posádce Stippler/Salaquarda nepodařilo probít výše než na 20. příčku.

Druhé audi české stáje s posádkou ve složení Stockinger/Perera se v sobotu blýsklo čtvrtým místem. V neděli po zapletení do kolize v úvodní zatáčce představovalo 25. místo maximum.

V krátkých závodech nastupuje v týmu Grasser slovenský pilot Štefan Rosina. Spolu s novým kolegou Valsecchim se jim dařilo obzvláště v neděli propracovávat z hloubi pole k bodům. Sporná penalizace však ukončila veškeré naděje na dobrý výsledek. Průběh víkendu podrobněji popisuje v těchto tiskových zprávách Zde.

Očekávané události

22. – 24. července - ADAC GT Masters (4/7), Red Bull Ring

V podhůří Alp se utká 33 účastníků pravidelných účastníků. Pro české, případně slovenské fanoušky, se nabízí poslední letošní příležitost pro shlédnutí soubojů gétéček v blízkosti domoviny. Pro plánování návštěvy rakouského okruhu můžete využít článek s potřebnými informacemi pro Zde.

Závody lze sledovat pouze v jeho průběhu s malými časovými přesahy Zde, možnosti pozdějšího shlédnutí jsou omezené. Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.

 Událost  Den  ADAC  Start
 První závod  Sobota  13,15 – 14,15
13,13
 Druhý závod  Neděle  12,15 – 13,15
12,13

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

28. – 31. července - Blancpain Endurance (4/5); BGTS (7/10), 24 hodin ve Spa

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 10/2016 (25. – 30. června)
Profil Blancpain Sprint Cup 2016
Profil ADAC GT Masters 2016
Profil Blancpain Endurance Cup 2016

Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Endurance-Info, Daily Sportscar, Auto Motor Sport, Eurosport, Digisport, Formule