Ricciardo mohl mít pole position
Měl velmi podobný sektorový čas jako Rosberg.
Daniela Ricciarda dnes pořádně rozzlobilo, když kvůli žlutým vlajkám přišel o příležitost zabojovat o pole position.
"Byl jsem velmi rozzlobený. Poslední kolo mohlo být velmi dobré a myslím, že jsem byl blízko pole position. Teď jsem trochu zklamaný," přiznal jezdec Red Bullu.
Žlutou vlajku způsobila jezdecká chyba Fernanda Alonsa, který po smyku skončil ve výjezdové zóně blízko trati, a traťoví maršálové automaticky vytáhli dvě žluté vlajky. Ricciardo a Lewis Hamilton svá kola vzdali, ale Nico Rosberg pouze na chvíli složil nohu z plynu a na usychající trati si pak dojel pro pole position.
"Myslím, že bez žluté vlajky by to bylo velmi těsné," řekl Ricciardo, kterého nakonec od pole position dělí 3 desetiny sekundy. "Myslím, že jsem byl o tři a půl desetiny sekundy rychlejší, než v předchozím kole, takže z toho mohl být čas velmi podobný Nicovu. Proto jsem byl do vysílačky tak frustrovaný. Stalo se. Jsme v o něco lepší pozici než včera, což je příjemné, protože obyčejně pokud si Mercedes v kvalifikaci neudrží svůj odstup, tak ho ještě zvětší. Dnes dopoledne jsem měl mnohem lepší dlouhý stint než včera, takže bychom i zítra mohli být konkurenceschopnější."
"Byl jsem velmi rozzlobený. Poslední kolo mohlo být velmi dobré a myslím, že jsem byl blízko pole position. Teď jsem trochu zklamaný," přiznal jezdec Red Bullu.
Žlutou vlajku způsobila jezdecká chyba Fernanda Alonsa, který po smyku skončil ve výjezdové zóně blízko trati, a traťoví maršálové automaticky vytáhli dvě žluté vlajky. Ricciardo a Lewis Hamilton svá kola vzdali, ale Nico Rosberg pouze na chvíli složil nohu z plynu a na usychající trati si pak dojel pro pole position.
"Myslím, že bez žluté vlajky by to bylo velmi těsné," řekl Ricciardo, kterého nakonec od pole position dělí 3 desetiny sekundy. "Myslím, že jsem byl o tři a půl desetiny sekundy rychlejší, než v předchozím kole, takže z toho mohl být čas velmi podobný Nicovu. Proto jsem byl do vysílačky tak frustrovaný. Stalo se. Jsme v o něco lepší pozici než včera, což je příjemné, protože obyčejně pokud si Mercedes v kvalifikaci neudrží svůj odstup, tak ho ještě zvětší. Dnes dopoledne jsem měl mnohem lepší dlouhý stint než včera, takže bychom i zítra mohli být konkurenceschopnější."
Když Ricciardo zklamaně sledoval žluté vlajky, Max Verstappen se už jen pomalým tempem vracel do boxů. Kvůli usychající trati si deset jezdců v Q3 odložilo své poslední kolo na poslední možnou chvíli a Verstappen, poslední vůz vláčku, své nestihl.
"Když své poslední kolo nestihnete kvůli sekundě nebo dvěma, je to dost smůla. V posledním sektoru každý zpomalil, aby měl před sebou volnou trať, přirozeně, a já jsem byl posledním vozem na trati. Také jsem potřeboval prostor, protože za někým jiným bych beztak neměl šanci zlepšit svůj starší čas. Říkali mi, abych zrychlil, ale neměl jsem prostor. Takže smůla. Ale jsme v druhé řadě, takže nic není ztraceno."
"Když své poslední kolo nestihnete kvůli sekundě nebo dvěma, je to dost smůla. V posledním sektoru každý zpomalil, aby měl před sebou volnou trať, přirozeně, a já jsem byl posledním vozem na trati. Také jsem potřeboval prostor, protože za někým jiným bych beztak neměl šanci zlepšit svůj starší čas. Říkali mi, abych zrychlil, ale neměl jsem prostor. Takže smůla. Ale jsme v druhé řadě, takže nic není ztraceno."