Red Bull naznačil svoje možnosti
Velká cena Maďarska - 1. trénink.
Ve střední Evropě tentokrát na jezdce nečeká letní vedro, teplota vzduchu v okolí Budapešti se před začátkem 1. tréninku pohybuje pouze kolem 22°C. Nenaplnily se tedy obavy Pirelli, které pro jistotu nechalo své nejcitlivější pneumatiky doma a do Maďarska poslalo pouze červené (superměkké), žluté (měkké) a bílé (středně tvrdé). Hungaroring, přezdívaný také Mickey Mouse, je mimořádně klikatý, proto se týmy při nastavování vozů blíží setupu pro městské tratě. Díky jediné delší rovince je tam výkon motoru méně důležitý než na velké většině okruhů a prioritu mají přítlak a stabilita v středně rychlých a pomalých zatáčkách. Na tento závod se proto už několik týdnů těší McLaren a Red Bull v přesvědčení, že jejich vozy jsou mnohem konkurenceschopnější než motory jejich dodavatelů.
Tréninku se neúčastnili Kevin Magnussen a Esteban Ocon. V Magnussenově voze seděl testovací jezdec Haasu a junior Ferrari Antonio Giovinazzi. Za volant vozu Force India se dostal Alfonso Celis.
Nejrychlejší kolo závodu na současné verzi Hungaroringu (1:19,071) zajel Michael Schumacher v roce 2004, neoficiální rekord Rubense Barrichella ze stejného roku je 1:18,436. Loni byl nejlepší čas v 1. tréninku 1:21.347. Letos dosáhl Daniel Ricciardo 1:21.212. Red Bull dorazil na okruh s velkým balíkem nových částí aerodynamiky, stejně jako Toro Rosso a Sauber.
Trénink nezačal dobře pro McLaren, Stoffel Vandoorne zůstal stát ve 2. zatáčce. Byl to ale následek obyčejného smyku a Belgičan se vrátil na trať. Chvíli to trvalo, protože po smyku se mu vypnul motor. Grosjeanův haas dopadl hůř. Francouzův vůz se po smyku doklouzal zadkem napřed až do bariér. Nebylo vidět poškození, ale mechaniky amerického týmu čekala práce v garáži. Vettel ztratil kontrolu nad vozem v 9. zatáčce a také mu moc nechybělo k nárazu do bariéry. Vůz skutečně poškodil až Antonio Giovinazzi. Magnussen přihlížel, jak jeho vůz odklízí mobilní jeřáb, a trénink musel být přerušen červenou vlajkou. Ne nejlepší vizitka pro Giovinazziho, který na začátku sezony zaskakoval za Pascala Wehrleina a se Sauberem se rozloučil haváriemi během víkendu v Číně.
Většina jezdců dala v první polovině tréninku přednost červeným pneumatikám, Ricciardo, Giovinazzi, Sainz a Grosjean však žlutým. V té době patřily dva nejrychlejší časy jezdcům Mercedesu, další dva jezdcům Ferrari a další dva jezdcům Red Bullu. Alonso byl osmý, Vandoorne devátý a mezi nimi se držel Felipe Massa, ale času na hranici 1:21 dosáhl i Nico Hülkenberg.
Ricciardo se pak i na žlutých pneumatikách propracoval na třetí místo, ale zůstal daleko za Lewisem Hamiltonem a Valtterim Bottasem. Sainz nebyl spokojen s nastavením svého toro rosso: "Velká, velká, velká, velká, velká nedotáčivost.”
Vettel pokazil dobře rozjeté kolo a klesl na 7. místo, zatímco před něj a Räikkönena se dostali Hülkenberg i Verstappen. Z Němcova ferrari odpadl velký a ostrý úlomek, ale opravným pokusem se vyšvihl na čtvrtou příčku. Ricciardo se na nových červených pneumatikách dostal těsně před Hamiltona, dosáhl času 1:18.852.
Red Bull opravdu vypadá na Hungaroringu konkurenceschopně. Ricciardo před návratem do garáže ještě vylepšil své nejrychlejší kolo a chyběly mu setiny sekundy k překonání absolutního rekordu okruhu. Verstappenův čas byl o více než sekundu pomalejší a Nizozemec čekal v boxech.
Druhé polovině prvního tréninku zcela dominovaly červené pneumatiky, pouze Grosjean vylepšil svůj čas na žlutých. Räikkönen se dokázal dostat na druhou příčku, ale byl o 0,234s pomalejší než Ricciardo. Mechanici Ferrari zatím detailně zkoumali spodek Vettelova předního křídla.
U dna, navzdory Giovinazziho absenci, zůstával Wehrlein. Mezi ním a týmovým kolegou Marcusem Ericssonem byl ještě testovací jezdec Force India Alfonso Celis. Grosjean, který slíbil, že chybu už bude hledat v sobě a ne v brzdách, si do týmové vysílačky stěžoval na brzdy, které se podle něj chovaly jinak než v předchozím závodě. Na hranici první desítky se střídali jezdci Williamsu, Toro Rosso a Sergio Pérez. Felipe Massa dosáhl čas velmi podobný Palmerovu, ale Hülkenberg byl ve druhém žlutém voze ještě o tři desetiny sekundy rychlejší a vytvořil mini-skupinku s jezdci McLarenu.
Trénink byl ukončen o pár vteřin dříve, než bylo plánováno, protože Palmer po agresivním přejezdu jednoho z obrubníků nechal na trati přední křídlo, a to ne v jednom kuse.
Dokáže Red Bull na trati jako Hungaroring soupeřit s Ferrari a Mercedesem? Po prvním tréninku to vypadá nadějně, Daniel Ricciardo byl o dvě desetiny sekundy rychlejší než Kimi Räikkönen a o téměř čtyři desetiny než Lewis Hamilton.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Ricciardo | Red Bull | 1:18.486 | 31 | |
2 | Räikkönen | Ferrari | 1:18.720 | 0.234 | 20 |
3 | Hamilton | Mercedes | 1:18.858 | 0.372 | 31 |
4 | Verstappen | Red Bull | 1:19.162 | 0.676 | 27 |
5 | Bottas | Mercedes | 1:19.248 | 0.762 | 30 |
6 | Vettel | Ferrari | 1:19.563 | 1.077 | 21 |
7 | Alonso | McLaren | 1:19.987 | 1.501 | 21 |
8 | Vandoorne | McLaren | 1:20.005 | 1.519 | 24 |
9 | Hülkenberg | Renault | 1:20.150 | 1.664 | 25 |
10 | Palmer | Renault | 1:20.461 | 1.975 | 27 |
11 | Massa | Williams | 1:20.540 | 2.054 | 28 |
12 | Perez | Force India | 1:20.574 | 2.088 | 23 |
13 | Kvjat | Toro Rosso | 1:20.780 | 2.294 | 27 |
14 | Sainz | Toro Rosso | 1:20.917 | 2.431 | 25 |
15 | Stroll | Williams | 1:20.974 | 2.488 | 29 |
16 | Grosjean | Haas | 1:21.313 | 2.827 | 20 |
17 | Celis | Force India | 1:21.602 | 3.116 | 24 |
18 | Ericsson | Sauber | 1:21.785 | 3.299 | 31 |
19 | Giovinazzi | Haas | 1:22.251 | 3.765 | 8 |
20 | Wehrlein | Sauber | 1:22.490 | 4.004 | 29 |