Program GT závodů společnosti SRO v roce 2017
Kalendář Blancpain GT Series a další novinky příštích sezon.
Po loňském vynechání tradiční tiskové konference během podniku ve Spa-Francorchamps odhalil vedoucí SRO Stéphane Ratel plány na příští rok znovu v Belgii. Kromě takřka hotového kalendáře představil také změny, s nimiž se účastníci i fanoušci budou setkávat nejen v následujícím roce.
Blancpain GT Series
Kalendář vlajkové lodi SRO staví z velké části na osvědčených základech. Ke změnám došlo především v druhé polovině seriálu.
Ve vytrvalostní části došlo na již dříve naznačené nahrazení závěrečného podniku na Nürburgringu Barcelonou s posunem na začátek října. U krátkých závodů je změn více, když vypadl španělský okruh, který byl nahrazen Zandvoortem (zatím bez termínu). Ještě se rozhoduje o nejbližší příležitosti pro české, případně slovenské fanoušky: na výběr je maďarský Hungaroring anebo rakouský Red Bull Ring.
Kalendář naleznete v následující tabulce. Okruhy, na nichž se uskuteční vytrvalostní část seriálu, jsou v kalendáři zvýrazněny tučným písmem.
p.
|
Datum | Stát | Okruh |
1. | 01. - 02.04.2017 | Itálie | Misano |
2. | 22. - 23.04.2017 | Itálie | Monza |
3. | 06. - 07.05.2017 | Velká Británie | Brands Hatch |
4. | 13. - 14.05.2017 | Velká Británie | Silverstone |
5. | TBA | Holandsko | Zandvoort |
6. | 24. - 25.06.2017 | Francie | 1 000 km Paul Ricard |
7. | 27. - 30.07.2017 | Belgie | 24 hodin ve Spa |
8. | srpen 2017 | / | Hungaroring/Red Bull Ring |
9. | 16. - 17.09.2017 | Německo | Nürburgring |
10. | 30.09 - 01.10.2017 | Španělsko | Katalánie |
Změny v pravidlech nebyly zmíněny, důvodů může být několik. Stávající podoba předpisů vyhovuje včetně letos zavedené řady novinek. Navíc je zřejmé, že se SRO zaměřuje na rozvoj další projektů.
V příštím roce dostane úspěšný seriál BGTS asijského soukmenovce (Blancpain GT Asian Cup). Šestidílný šampionát krátkých závodů bude určen smíšeným a amatérským posádkám s vozy GT3 a GT4. Podniky se uskuteční v Japonsku (2x), Malajsii (2x), Číně a Thajsku. Bližší podrobnosti mají být odhaleny v listopadu.
Intercontinental GT Challenge
Seriál vytrvalostních závodů oslovující výrobce se dočká čtvrtého podniku na americkém kontinentu. Původní představy o okruhu v Austinu a šestihodinovce vzaly za své, součástí kalendáře bude osm hodin trvající závod na okruhu Laguna Seca.
Ratel dále potvrdil snahy o zařazení pátého závodu v Africe do kalendáře v roce 2018. Více podniků v IGTC není dle ujištění francouzského podnikatele v plánu. O africkém podniku byly uvedeny další informace nedlouho po skončení belgického závodu.
Plány počítají s oživením devítihodinového vytrvalostního závodu, jenž měl na jihoafrickém okruhu tradici v letech 1958 – 1980. Okruh je od roku 2014 ve vlastnictví tamní pobočky Porsche, která se přestavbami snaží autodrom vrátit na mezinárodní scénu.
p.
|
Datum | Stát | Okruh |
1. | 04. - 05.02.2017 | Austrálie | Bathurst – 12 hodin |
2. | 27. - 30.07.2017 | Belgie | Spa-Francorchamps – 24 hodin |
3. | 14. - 15.10.2017 | USA | Laguna Seca - 8 hodin |
4. | 09. - 10.12.2017 | Malajsie | Sepangu - 12 hodin |
Další projekty SRO
Pirelli World Challenge
Cílem SRO při účasti v americké sérii je snížit na čtvrtinu náklady na sezónní provoz, jenž se nyní pohybují okolo jednoho milionu dolarů. Smělé plány počítají dokonce s nižšími výdaji v porovnání se závody pohárových vozů.
Novinkou mají být krátké závody gétéček bez střídání jezdců jako doprovod pěti víkendů Indy Car. Dalších pět podniků obstará tradiční nabídka seriálu PWC, kde se GT vozy utkají v hodinu trvajících kláních se střídáním jezdců. Završením sezóny bude osm hodin dlouhý závod na okruhu Laguna Seca, jenž bude pro vybrané účastníky součástí seriálu Intercontinental GT Challenge. Technikou bude GT3 a GT4 (GTS).
Rozvoj GT4
Velké plány má SRO v Evropě s rozvojem znovunabytých sérií pro vozy třídy GT4 a s francouzským mistrovstvím GT. Evropské mistrovství GT4 pořádá po předchozí dvouleté správě německou společností GT-future od této sezóny. Na ni příští rok naváže stejnojmenná série s podtitulem Severní pohár.
Francouzský šampionát vedený od roku 2010 společností Oreca se letos dostal do závažných existenčních potíží. Navzdory odhodlání byl pro nezájem letos předčasně ukončen. Příští rok nahradí tradiční GT3 a nevydařený pokus s prototypy LMP3 pouze vozy třídy GT4.
Tato část Evropské série GT4 ponese doplňující označení Jižní pohár. S pěti podniky na francouzském území (a jedním ve Španělsku) se účastníci utkají i o titul šampióna země galského kohouta pod patronátem tamní federace FFSA.
V roce 2018 bude nabídka pěti až šestidílných sérií GT4 doplněna odnoží vycházející ze Severního poháru s označením Alpský pohár. Součástí tohoto seriálu bude kromě stávajících zemí Itálie, Maďarska a Rakouska nově také Česká a Slovenská republika. Severní pohár bude omezen na oblast Velké Británie, Holandska, Belgie a Německa.
GT1 Sports Club
Dalším přírůstkem v příštím roce v rodině v Blancpain Sports Club budou vozy GT1. Místa a termíny, kdy bude možné vidět v akci vozy z let 1995 – 2011, zatím nebyly zveřejněny.
Zdroj: SRO, Daily Sportscar, Sportscar 365, Formule