Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bull už myslí jen na dohánění Mercedesu

 Red Bull už myslí jen na dohánění Mercedesu

Nebude se přece ohlížet na týmy za ním.

Ferrari od vítězství Red Bullu v Barceloně opakovalo, že je soustředěno na snižování odstupu od Mercedesu a neohlíží se dozadu. Nyní je řada na Red Bullu, novém druhém týmu aktuálního pořadí šampionátu, aby řekl, že bude snižovat svou ztrátu na Mercedes.

"Přijdou okruhy, které by nám měly vyhovovat a naším cílem je snižovat ztrátu na Mercedes, který je nyní před námi," řekl Christian Horner, šéf Red Bullu. "Myslím, že (v Německu) jsme byli v průměru o 0.3 sekundy pomalejší, ale velmi povzbuzující byl poslední stint, ve kterém Nico (Rosberg) nemohl útočit ani na jednoho z našich jezdců."

Red Bull ve svých mistrovských sezónách několikrát soupeře zaskočil velkým zlepšením vozu po letní přestávce. Jistě si všichni dobře pamatujeme sérii vítězství Sebastiana Vettela v roce 2013, v níž nenašel přemožitele od VC Belgie až do posledního závodu sezony v Brazílii. Letos asi tak výrazný skok nehrozí, většina technického oddělení Red Bullu už pracuje na novém voze pro sezónu 2017 a ani Renault již neplánuje nasadit větší novinky. Stále je ale prostor na malé zlepšení.

"Máme ještě rozpracovaných pár kousků a stále je možné dosáhnout progres na straně motoru i jízdních vlastností. Několik dobrých věcí, které nám mohou pomoci zmenšit ztrátu."
 

Horner přirozeně neskrývá hrdost na to, že jeho tým se v šampionátu opět dostal nad Ferrari.

"Ztráceli jsme už více než 30 bodů a do letní přestávky jsme se dostali 14 bodů nad ně. Podali jsme dobré výkony na různých druzích tratí od Rakouska přes Silverstone, Budapešť až po Německo. Čtyři velmi odlišné okruhy a čtyři velmi odlišné povrchy. Myslím, že předpověď pro zbytek sezony je tedy pozitivní. Ale musíte hledět před sebe, ne za sebe. V průměru máme krátké a dlouhé stinty o 0.3 sekundy pomalejší než Mercedes a musíme hledat způsoby, jak tuhle ztrátu snížit."