Kde budou nové vozy příští rok rychlejší?
Rychlost v zatáčkách půjde nahoru, maximálka dolů.
Auto Motor und Sport si popovídal s Andym Greenem, technickým ředitelem týmu Force India, na téma rychlosti vozů, které právě vznikají v designérských kancelářích, v aerodynamických tunelech a v CFD centrech všech jedenácti týmů F1. Širší vozy budou mít široké pneumatiky a nízké zadní přítlačná křídla, takže, pokud nás designéři něčím nepřekvapí, by měly být hezké a také rychlé v zatáčkách.
"(Přítlak) vzroste o 20 až 25 procent, pokud mluvíme o začátku sezony," řekl Green. "Na konci roku 2017 to může být ještě více, odhadem 30 až 35 procent. Ještě jsem nezažil tak velký skok. Zároveň vzroste aerodynamický odpor, ale to hlavně kvůli širším pneumatikám. Myslím, že odpor vzroste asi tak o 5 až 10 procent."
Greena tedy překvapeni, když budou nové vozy na konci rovinek o 20 km / h pomaleji než letošní. Celkově mají být vozy o celé sekundy na kolo rychlejší díky mnohem vyšší rychlosti v zatáčkách, ačkoli v mírných zatáčkách, kterými dokáží projet na plný plyn i současné vozy, mohou být pomalejší.
"Například Eau Rouge se již nyní jede s plynovým pedálem na podlaze. Kvůli vyššímu odporu do ní (nové) vozy vjedou pomaleji. Samozřejmě pojedou na plný plyn, ale budou o něco pomalejší. Pak je tady například třetí zatáčka v Barceloně. Nyní se jede téměř naplno, příští rok se bez problémů pojede naplno. Série zatáček, jakou má druhý sektor v Maďarsku, bude také mnohem rychlejší, stejně jako úzké pasáže, kde širší pneumatiky poskytnou více mechanické přilnavosti a zlepší přenos hmotnosti. Odhaduji, že časy na kolo v Hungaroringu klesnou o 3 až 4 sekundy."
"(Přítlak) vzroste o 20 až 25 procent, pokud mluvíme o začátku sezony," řekl Green. "Na konci roku 2017 to může být ještě více, odhadem 30 až 35 procent. Ještě jsem nezažil tak velký skok. Zároveň vzroste aerodynamický odpor, ale to hlavně kvůli širším pneumatikám. Myslím, že odpor vzroste asi tak o 5 až 10 procent."
Greena tedy překvapeni, když budou nové vozy na konci rovinek o 20 km / h pomaleji než letošní. Celkově mají být vozy o celé sekundy na kolo rychlejší díky mnohem vyšší rychlosti v zatáčkách, ačkoli v mírných zatáčkách, kterými dokáží projet na plný plyn i současné vozy, mohou být pomalejší.
"Například Eau Rouge se již nyní jede s plynovým pedálem na podlaze. Kvůli vyššímu odporu do ní (nové) vozy vjedou pomaleji. Samozřejmě pojedou na plný plyn, ale budou o něco pomalejší. Pak je tady například třetí zatáčka v Barceloně. Nyní se jede téměř naplno, příští rok se bez problémů pojede naplno. Série zatáček, jakou má druhý sektor v Maďarsku, bude také mnohem rychlejší, stejně jako úzké pasáže, kde širší pneumatiky poskytnou více mechanické přilnavosti a zlepší přenos hmotnosti. Odhaduji, že časy na kolo v Hungaroringu klesnou o 3 až 4 sekundy."