Honda už možná rekuperuje lépe než ostatní
Ke konkurenceschopnosti by ale potřebovala lepší motor.
O tom, kolik koňských sil může jezdec F1 využívat, nerozhoduje pouze hrubá síla spalovacího turbomotoru za jeho zády. O nezanedbatelnou část výkonu se v každém kole starají hybridní systémy zachycující tepelnou energii z výfuku a kinetickou energii z brzdného systému, která je přeměňována na elektrickou energii, která se pak při pohánění klikové hřídele motoru opět mění na mechanickou, přičemž mezitím může a nemusí být uskladněna v baterii.
Jde o mimořádně komplikovaný systém, jehož efektivita je pro výrobce motorů v současnosti jednou z největší a také nejdůležitějších výzev, protože při omezení spotřeby na 100 kilogramů paliva na závod je každý zachycený a znovu použitý joule energie výhodou. Tuto výzvu přijaly pouze Ferrari, Mercedes, Renault a Honda, přičemž Hondě loni právě tyto systémy způsobovaly nejvíce potíží. Dnes je už ale Jenson Button přesvědčený, že Honda tuto disciplínu zvládá na výbornou. I proto by závodní víkend na dlouhých rovinkách Monzy neměl být pro McLaren takovou katastrofou, jakou jsme viděli loni.
"Hlavně tady (v Monze) a ve Spa to ohromně omezuje vaši strategii, protože na rovinkách nikoho neudržíte za sebou," řekl jezdec McLarenu o nevýhodě plynoucí z menšího množství koňských sil. "Ale teď je to jiné. Pohonná jednotka se hodně zlepšila, hlavně rekuperace. V rekuperaci jsme možná nejlepší ze všech, takže teď jsem na tenhle víkend těšil mnohem více (než před rokem)."
McLaren a Honda překvapily už na okruhu Spa-Francorchamps, kde se Button v sobotu dostal až do finálové části kvalifikace a jeho týmový kolega, Fernando Alonso, v neděli získal body za sedmé místo v cíli.
"Ještě nějakou dobu potrvá, než budeme opravdu konkurenceschopní, ale těší mě, že téměř v každém závodě je vidět zlepšení. Celý víkend ve Spa byl velmi pozitivní a Woking nám na každý závod posílá nové díly. Snad nikdo jich nedostává tolik, jako my. Nepřestáváme se snažit a velká část z těchto věcí pomůže i vozu příští sezony. Je příjemné vidět zlepšení, a když můžeme bojovat o místa v první desítce, je to mnohem větší zábava."
Jde o mimořádně komplikovaný systém, jehož efektivita je pro výrobce motorů v současnosti jednou z největší a také nejdůležitějších výzev, protože při omezení spotřeby na 100 kilogramů paliva na závod je každý zachycený a znovu použitý joule energie výhodou. Tuto výzvu přijaly pouze Ferrari, Mercedes, Renault a Honda, přičemž Hondě loni právě tyto systémy způsobovaly nejvíce potíží. Dnes je už ale Jenson Button přesvědčený, že Honda tuto disciplínu zvládá na výbornou. I proto by závodní víkend na dlouhých rovinkách Monzy neměl být pro McLaren takovou katastrofou, jakou jsme viděli loni.
"Hlavně tady (v Monze) a ve Spa to ohromně omezuje vaši strategii, protože na rovinkách nikoho neudržíte za sebou," řekl jezdec McLarenu o nevýhodě plynoucí z menšího množství koňských sil. "Ale teď je to jiné. Pohonná jednotka se hodně zlepšila, hlavně rekuperace. V rekuperaci jsme možná nejlepší ze všech, takže teď jsem na tenhle víkend těšil mnohem více (než před rokem)."
McLaren a Honda překvapily už na okruhu Spa-Francorchamps, kde se Button v sobotu dostal až do finálové části kvalifikace a jeho týmový kolega, Fernando Alonso, v neděli získal body za sedmé místo v cíli.
"Ještě nějakou dobu potrvá, než budeme opravdu konkurenceschopní, ale těší mě, že téměř v každém závodě je vidět zlepšení. Celý víkend ve Spa byl velmi pozitivní a Woking nám na každý závod posílá nové díly. Snad nikdo jich nedostává tolik, jako my. Nepřestáváme se snažit a velká část z těchto věcí pomůže i vozu příští sezony. Je příjemné vidět zlepšení, a když můžeme bojovat o místa v první desítce, je to mnohem větší zábava."