Motor Renault na stupních vítězů v Monze?
Abiteboul očekává velké meziroční zlepšení.
Cyril Abiteboul připouští, že Renault ještě letos využije pár žetonů, pravděpodobně už před Velkou cenou Singapuru, jak v Itálii avizoval Christian Horner. Renault v zimě i po začátku sezony výrazně zvýšil výkon své pohonné jednotky a neutratil přitom moc vývojových žetonů. 7 závodů před zrušením celého žetonového systému jich má ještě 21, takže může utrácet, ale tentokrát prý možná investuje hodně žetonů do malého zlepšení.
"Vždycky jsem říkal, že není žádné propojení mezi počtem použitých žetonů a výkonem," cituje Abiteboula F1i. "To je důvod, proč Renault podporoval zrušení žetonového systému, co se stane už příští rok. Upřímně, mohlo by se stát, že použijeme pár žetonů jen proto, abychom zjednodušili proces homologace pár věcí, které bychom možná mohli použít i bez žetonů. Žetonový systém je tak komplexní, že některé věci můžete udělat s žetony i bez nich. Chceme si život zjednodušit tím, že se vyhneme administrativní zátěži a použijeme pár žetonů. Ale letos už motor nečeká žádná revoluce."
Velká změna ale má přijít v průběhu dvanácti měsíců, tedy během zimy a první části sezony 2017. Abiteboul chce vidět "motor Renault" na stupních vítězů v Monze, jednom z nejrychlejších okruhů, kde je výkon pohonné jednotky ještě důležitější než jinde. Jelikož mluvil pouze o motoru a ne o voze a jezdci Renaultu, evidentně se spoléhá na Red Bull Racing, který byl letos v Monze třetím nejsilnějším týmem.
"Motor se musí zlepšit, máme to v plánu a pracuje se na tom. Právě jsme se vrátili z Monzy, což je trať na výkon a my jsme nebyli na stupních vítězů, což není dobré. Když říkám "my“… Na stupních vítězů nebyl motor Renault a příští rok ho tam chci mít.
"Vždycky jsem říkal, že není žádné propojení mezi počtem použitých žetonů a výkonem," cituje Abiteboula F1i. "To je důvod, proč Renault podporoval zrušení žetonového systému, co se stane už příští rok. Upřímně, mohlo by se stát, že použijeme pár žetonů jen proto, abychom zjednodušili proces homologace pár věcí, které bychom možná mohli použít i bez žetonů. Žetonový systém je tak komplexní, že některé věci můžete udělat s žetony i bez nich. Chceme si život zjednodušit tím, že se vyhneme administrativní zátěži a použijeme pár žetonů. Ale letos už motor nečeká žádná revoluce."
Velká změna ale má přijít v průběhu dvanácti měsíců, tedy během zimy a první části sezony 2017. Abiteboul chce vidět "motor Renault" na stupních vítězů v Monze, jednom z nejrychlejších okruhů, kde je výkon pohonné jednotky ještě důležitější než jinde. Jelikož mluvil pouze o motoru a ne o voze a jezdci Renaultu, evidentně se spoléhá na Red Bull Racing, který byl letos v Monze třetím nejsilnějším týmem.
"Motor se musí zlepšit, máme to v plánu a pracuje se na tom. Právě jsme se vrátili z Monzy, což je trať na výkon a my jsme nebyli na stupních vítězů, což není dobré. Když říkám "my“… Na stupních vítězů nebyl motor Renault a příští rok ho tam chci mít.