Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault je ochoten dodávat motory Red Bullu

Renault je ochoten dodávat motory Red Bullu

Jeho šéf si ale nemyslí, že tohle je plán A

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul bez dlouhého rozmýšlení prohlásil, že francouzská automobilka může být do roku 2022 připravena dodávat své pohonné jednotky týmům Red Bullu, pokud o to bude včas požádána. Povinnost podělit se o své motory za minimální cenu stanovenou ve sportovních pravidlech F1 byla do pravidel zanesená v době, kdy Red Bullu po oznámeném rozchodu s Renaultem v roce 2015 hrozilo, že buď zůstane bez pohonných jednotek, nebo se bude muset spokojit s rok starými.

"Mohu potvrdit, že nás dosud v této věci nikdo nekontaktoval," řekl Abiteboul v rozhovoru pro Motorsport. "Jsme však součástí F1, jsme si vědomi jejích pravidel. Hodláme je dodržovat a dostát všem svým závazkům. Samozřejmě musejí být splněny podmínky. Musíme o to být požádáni, co jsme dosud nebyli. Je na to konkrétní časové okno, ale to ještě není blízko. Mělo by to být na jaře příštího roku. Víme, že ve F1 se za krátký čas může změnit mnohé a jaro 2021 je nyní ještě celkem daleko. Leccos se může stát. Takže splníme své závazky, pokud si to situace bude vyžadovat."

Abiteboul byl od nástupu do funkce šéfa motorového programu Renaultu ve F1 v nesčetných slovních přestřelkách s kolegou z týmu Red Bull Racing Christianem Hornerem i se šedou eminencí Red Bullu ve F1 Helmutem Markem. Obzvlášť po odchodu obou týmů Red Bullu k Hondě si nikdo nebral servítky. Nebude to teď divné, opět navazovat dodavatelsko-odběratelské vztahy?

"Určitě ano. Avšak musíme myslet na zájem formule 1. Ale nepředbíhejme, ještě je to daleko a nedokážu si představit, že by Red Bull neměl něco v záloze," naznačil Abiteboul.

Myslí si totiž, že jeho motory jsou pro Red Bull až plánem B: "Museli vědět, že toto se může stát. A Helmut a Christian jsou vždycky samý plán a řešení. Nemyslím si, že my jsme jejich plánem A. I my jsme věděli, že se to může stát. Věděl jsem, že účast potvrdili pouze do roku 2021 a již bylo na čase oznámit prodloužení. Jelikož tak dosud neučinili, dalo se tušit, že se tohle může stát. Stačí se podívat, jak daleko už jsme my s návrhem motoru na rok 2022, a hned máme jasnější obrázek."

Technická pravidla týkající se motorů se pro rok 2022 nijak zásadně nemění. Na trať se ale dostane nová generace vozů a je přirozené, že výrobci motorů potřebují upravit parametry, aby pohonné jednotky co nejlépe seděly do nového šasi. Vozy navíc budou aerodynamicky slabší a mít těžší osmnáctipalcová kola.

Kdo se směje naposled ... Foto: Renault

Ralf Schumacher už pro německou Sky Sport vymyslel teorii, že Red Bull by mohl převzít projekt Hondy a mít tedy vlastní motory. Po zavedení rozpočtového stropu pro týmy F1, při postupném omezování vývoje pohonných jednotek směrem k roku 2025, přerozdělení nákladů mezi dvě stáje a možná i s nějakým výrobcem sportovních automobilů v pozici sponzora motorů, by se o tom třeba i dalo uvažovat jako o možnosti. Zatím je to však pouze teorie stojící na vodě. Navíc Red Bull Racing letos přichází o titulárního sponzora, Aston Martin se příští rok spojí s Racing Pointem.

Zdroj: Motorsport, Sky Sport, úvodní foto: Red Bull