Buemi: Nové vozy budou nováčkům nahánět hrůzu
Připravte se na staronovou F1.
Sebastian Buemi, bývalý jezdec Scuderie Toro Rosso, bývalý šampion WEC a úřadující mistr Formule E, letos pro Red Bull testuje široké pneumatiky Pirelli vyvíjené pro příští sezonu. Na reálné trati se nové pneumatiky zkoušejí se staršími vozy upravenými tak, aby co nejlépe simulovaly parametry nových vozů, zatímco v továrnách týmů už jsou nové vozy alespoň v počítačích. Zkušený jezdec tak má všechny informace k tomu, aby mohl říct, že nové stroje F1 budou podstatně větší bestie než současné vozy.
"Vozy budou jednoznačně rychlejší," prozrazuje Buemi. "Mnohem rychlejší a jízda v nich bude fyzicky mnohem náročnější. Podle mě se Formule 1 vrátí k tomu, jaká byla, tedy vozy budou velmi náročné na zvládnutí. Noví jezdci se budou bát sednout za volant, a to bude jedině dobře.
Nevím, co to udělá se show. Vozy budou rychlejší v zatáčkách, pomalejší na rovinkách, takže těžko říct, jestli uvidíme více předjíždění. Ale jízda bude velmi náročná, což je něco, co k F1 patří. Pro jezdce, kteří už jsou v F1 pár let, to nebude problém, ale nováčci mohou být zaskočeni. Fyzicky dostanou zabrat, co v F1 není již tři nebo čtyři sezony. Pneumatiky vypadají dobře, vozy vypadají rychle, podle mě to bude úžasné. Bude více G-éček (větší přetížení), zatáčky se budou projíždět rychleji, nemá to chybu. Týmy se musí rychle přizpůsobit, což může pořádně zamíchat pořadím."
"Vozy budou jednoznačně rychlejší," prozrazuje Buemi. "Mnohem rychlejší a jízda v nich bude fyzicky mnohem náročnější. Podle mě se Formule 1 vrátí k tomu, jaká byla, tedy vozy budou velmi náročné na zvládnutí. Noví jezdci se budou bát sednout za volant, a to bude jedině dobře.
Nevím, co to udělá se show. Vozy budou rychlejší v zatáčkách, pomalejší na rovinkách, takže těžko říct, jestli uvidíme více předjíždění. Ale jízda bude velmi náročná, což je něco, co k F1 patří. Pro jezdce, kteří už jsou v F1 pár let, to nebude problém, ale nováčci mohou být zaskočeni. Fyzicky dostanou zabrat, co v F1 není již tři nebo čtyři sezony. Pneumatiky vypadají dobře, vozy vypadají rychle, podle mě to bude úžasné. Bude více G-éček (větší přetížení), zatáčky se budou projíždět rychleji, nemá to chybu. Týmy se musí rychle přizpůsobit, což může pořádně zamíchat pořadím."