Rosberg se Ricciardova útoku neobával
Hamilton zápasil hlavně s brzdami.
Jako by to bylo jen předevčírem, když Nico Rosberg začínal svou kariéru ve Williamsu. Ve skutečnosti je v F1 už jedenáctou sezonu a VC Singapuru 2016 byla jeho dvoustou. Němec ji vyhrál z pole position, což bylo jeho 22. vítězství a vrátil se do čela šampionátu, čímž zvýšil své šance na první titul mistra světa, ke kterému byl už dvakrát blízko, ale v obou případech byl poražen Lewisem Hamiltonem. V cíli včerejšího závodu byl pouze o půl sekundy dříve než Daniel Ricciardo, ale situaci měl prý pevně pod kontrolou.
"Když zajel pro nové pneumatiky, tým mi řekl, že na konci závodu bude za mnou. Tak i bylo. V posledním stintu jsem do toho samozřejmě musel dát všechno, udělat všechno správně a soustředit se na každé kolo. Vše fungovalo dobře, pneumatiky byly fajn až do konce. Vydržely akorát do posledního kola, takže mám velkou radost. Když jsme jeli do posledního kola, už jsem věděl, že to bude v pořádku. Ani Danielovy pneumatiky už nebyly nové, takže v té době jsem si už nedělal starosti," řekl Rosberg po závodě.
Rosberg nyní vede šampionát o 8 bodů. Mohlo to být víc, kdyby Lewis Hamilton zůstal za Kimim Räikkönenem, ale méně, kdyby se mohl dostat před Ricciarda. Úřadující šampion po závodě mluvil hlavně o problémech s brzdami.
"Trápila mě teplota brzd, takže jsem musel zpomalit a dívat se, jak se mi ostatní ztrácejí z dohledu. Trochu se to zlepšilo s novými pneumatikami, vůz už byl lehčí, takže to s brzdami bylo jednodušší. Když mě už tak netrápilo přehřívání, byl jsem rychlejší. I tak jsem byl na hraně, ale v posledních deseti kolech jsem už varování o prohřívání ignoroval a prostě jel," vysvětlil Hamilton.
"Situace v šampionátu je nyní o dost jiná, než když jsme tu byli před rokem, ale když si pomyslím, jak se letošek vyvíjel, mohu být rád, že jsem v boji o titul. Do konce sezony je ještě daleko. Ztrácel jsem 43 bodů, takže 8 bodů se teď nezdá být moc. Nico odvedl fantastickou práci a očekávám, že v tom bude pokračovat, takže budu muset být stejně dobrý.“
Šéf týmu prozradil, že přehřívání brzd na začátku závodu nebylo selháním techniky, ale součástí strategie. Lepší chlazení brzd by se podepsalo na aerodynamice.
"Věděli jsme, že se to stane, ale takhle se to hraje v Singapuru," řekl Toto Wolff. "Snažíte se všechno optimalizovat a i ostatní jezdci si stěžovali na přehřívání brzd. Možná jsme zašli příliš daleko, a proto měli na začátku závodu problém, ale v cíli jsme byli první a třetí, což podle mě potvrzuje správnost naší strategie."
Takže Hamilton neměl větší problém než Rosberg?
"Ne, byli na tom úplně stejně. Chvíli měl větší problém jeden, chvíli druhý, ale byli na tom stejně."
"Když zajel pro nové pneumatiky, tým mi řekl, že na konci závodu bude za mnou. Tak i bylo. V posledním stintu jsem do toho samozřejmě musel dát všechno, udělat všechno správně a soustředit se na každé kolo. Vše fungovalo dobře, pneumatiky byly fajn až do konce. Vydržely akorát do posledního kola, takže mám velkou radost. Když jsme jeli do posledního kola, už jsem věděl, že to bude v pořádku. Ani Danielovy pneumatiky už nebyly nové, takže v té době jsem si už nedělal starosti," řekl Rosberg po závodě.
Rosberg nyní vede šampionát o 8 bodů. Mohlo to být víc, kdyby Lewis Hamilton zůstal za Kimim Räikkönenem, ale méně, kdyby se mohl dostat před Ricciarda. Úřadující šampion po závodě mluvil hlavně o problémech s brzdami.
"Trápila mě teplota brzd, takže jsem musel zpomalit a dívat se, jak se mi ostatní ztrácejí z dohledu. Trochu se to zlepšilo s novými pneumatikami, vůz už byl lehčí, takže to s brzdami bylo jednodušší. Když mě už tak netrápilo přehřívání, byl jsem rychlejší. I tak jsem byl na hraně, ale v posledních deseti kolech jsem už varování o prohřívání ignoroval a prostě jel," vysvětlil Hamilton.
"Situace v šampionátu je nyní o dost jiná, než když jsme tu byli před rokem, ale když si pomyslím, jak se letošek vyvíjel, mohu být rád, že jsem v boji o titul. Do konce sezony je ještě daleko. Ztrácel jsem 43 bodů, takže 8 bodů se teď nezdá být moc. Nico odvedl fantastickou práci a očekávám, že v tom bude pokračovat, takže budu muset být stejně dobrý.“
Šéf týmu prozradil, že přehřívání brzd na začátku závodu nebylo selháním techniky, ale součástí strategie. Lepší chlazení brzd by se podepsalo na aerodynamice.
"Věděli jsme, že se to stane, ale takhle se to hraje v Singapuru," řekl Toto Wolff. "Snažíte se všechno optimalizovat a i ostatní jezdci si stěžovali na přehřívání brzd. Možná jsme zašli příliš daleko, a proto měli na začátku závodu problém, ale v cíli jsme byli první a třetí, což podle mě potvrzuje správnost naší strategie."
Takže Hamilton neměl větší problém než Rosberg?
"Ne, byli na tom úplně stejně. Chvíli měl větší problém jeden, chvíli druhý, ale byli na tom stejně."