Alonso dostane nový motor a penalizaci
Opět ho čeká start z konce startovního pole.
Honda potvrdila, že utratila dva ze svých tří vývojových žetonů a do Malajsie poslala upravenou pohonnou jednotku.
Nové díly by měl dostat jen Fernando Alonso a údajně je využije jen v pátek. Přesněji dostane nový spalovací motor, turbo, MGU-H, baterie a řídící elektroniku. V sobotu se ale vrátí k některé ze svých už použitých pohonných jednotek. Jenson Button nebude mít novou pohonnou jednotku v Malajsii a pravděpodobně ani v Japonsku. Tento postup se může zdát nelogický, ale důležitou roli zřejmě hraje to, že Honda se chce na domácí půdě, před domácími fanoušky a před nejvyšším managementem automobilky ukázat v co nejlepším světle. Proto může chtít novou pohonnou jednotku v Malajsii pouze otestovat a nechat Alonsa přijmout penalizaci a na okruhu Suzuka se pokusit o bezproblémový víkend.
Jeden žeton údajně šel na úpravu bloku motoru, který by nyní měl být o něco odolnější, ale hlavně lehčí. Další žeton byl použit na úpravu výfuku. Pokud se neobjeví žádný problém, Honda svůj poslední vývojový žeton pravděpodobně nevyužije, protože vývojový program by se měl od začátku října zabývat už jen pohonnou jednotkou sezony 2017. Technické předpisy týkající se pohonných jednotek se sice zásadněji nemění, ale ve větších vozech budou mít více místa, v palivových nádržích bude moci být o 5 kg paliva více a změna aerodynamiky se jistě dotkne i chladicího systému.
Nové díly by měl dostat jen Fernando Alonso a údajně je využije jen v pátek. Přesněji dostane nový spalovací motor, turbo, MGU-H, baterie a řídící elektroniku. V sobotu se ale vrátí k některé ze svých už použitých pohonných jednotek. Jenson Button nebude mít novou pohonnou jednotku v Malajsii a pravděpodobně ani v Japonsku. Tento postup se může zdát nelogický, ale důležitou roli zřejmě hraje to, že Honda se chce na domácí půdě, před domácími fanoušky a před nejvyšším managementem automobilky ukázat v co nejlepším světle. Proto může chtít novou pohonnou jednotku v Malajsii pouze otestovat a nechat Alonsa přijmout penalizaci a na okruhu Suzuka se pokusit o bezproblémový víkend.
Jeden žeton údajně šel na úpravu bloku motoru, který by nyní měl být o něco odolnější, ale hlavně lehčí. Další žeton byl použit na úpravu výfuku. Pokud se neobjeví žádný problém, Honda svůj poslední vývojový žeton pravděpodobně nevyužije, protože vývojový program by se měl od začátku října zabývat už jen pohonnou jednotkou sezony 2017. Technické předpisy týkající se pohonných jednotek se sice zásadněji nemění, ale ve větších vozech budou mít více místa, v palivových nádržích bude moci být o 5 kg paliva více a změna aerodynamiky se jistě dotkne i chladicího systému.