Alonso nakonec nastoupí do 500 mil v Indianapolisu
Španěl se vrací k McLarenu
Dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alonso se potřetí pokusí vyhrát legendárních 500 mil v Indianapolisu, poslední ze tří největších motoristických podniků, které mu chybějí do sbírky. Stejně jako před rokem i letos to zkusí v barvách týmu McLaren. Vloni byl ale Alonso smutným hrdinou kvalifikace, když se do závodu vůbec nekvalifikoval.
„Jsem závodník a Indy500 je největší závod na světě. Miluji ty neuvěřitelné fanoušky, kteří to pro nás jezdce tady dělají tak speciálním, že jsem se sem chtěl vrátit. Mám k tomuto závodu naprostý respekt, a také ke všem, kteří se jej účastní. Jako vždy chci proti nim závodit a vydat ze sebe to nejlepší,“ uvedl Alonso.
Letos by měl být v trochu lepší pozici než minulý rok. To se o start McLaren pokoušel ve spolupráci s týmem Carlin, který nepatří zrovna ke špičce v IndyCar. Navíc britská stáj kupila jednu chybu za druhou. Počínaje tím, že na testy neměla včas volant, přes to, že Alonso nedostal k dispozici náhradní monopost, protože ho nechali přestříkat kvůli špatnému odstínu oranžové a nebyl včas připravený, až po to, že si technici popletli imperiální a metrické jednotky a tak nastavili špatnou světlou výšku vozu.
McLaren už vloni oznámil, že do IndyCar vstupuje naplno a že jeho barvy budou hájit dva mladí jezdci, šampioni posledních dvou ročníků juniorské série Indy Lights. Mexičan Patricio O´Ward byl Alonsovým stájovým kolegou i vloni, protože v Indianapolisu závodil za Carlin – a dopadl stejně jako on, takže na svůj debut v Indy500 stále čeká. Oliver Askew bude v IndyCar debutovat až v letošním ročníku.
McLaren se před sezonou spojil s týmem Schmidt Peterson Motorsports, a to je stáj, která v Indianapolisu není žádným nováčkem. Alex Tagliani v roce 2011 a James Hinchcliffe v roce 2016 vyhráli kvalifikaci. Ovšem i u Schmidta vědí, jaké to je v kvalifikaci pohořet. Hinchcliffe to zažil o dva roky později. Nejlepším výsledkem týmu v závodě je šesté místo Richieho Hearna z roku 2002.
„Bylo důležité, že jsem se mohl porozhlédnout, jaké jsou pro tento závod mé možnosti, ale Arrow McLaren SP byl vždycky tou nejlepší. Mám s McLarenem speciální vztah, zažili jsme toho hodně, to vytvoří pouto, které je silné,“ prohlásil Alonso.
Ten byl spojován s šestým vozem týmu Michaela Andrettiho. Podle všeho, byť to Andretti teď popírá, bylo vše před podpisem, než Alonsův start vetoval dodavatel motorů, tedy japonská Honda, a to přímo její nejvyšší vedení. Extra vůz týmu Andretti Autosport nakonec obsadil miláček Hondy James Hinchcliffe. Alonso u McLarenu tento problém řešit nemusí. Když se McLaren přidal ke Schmidtově stáji, ta přešla od Hondy k Chevroletu.
„Vždy jsme byli nakloněni tomu, aby Fernando řídil třetí vůz v pětistovce, a jsme nadšeni, že se rozhodl k nám připojit,“ řekl Zak Brown, výkonný ředitel McLaren Racingu. „Fernando je jeden z největších jezdců v tomto sportu a je skvělé, že je součástí našeho týmu,“ dodal.
Alonsovým sponzorem bude hypoteční společnost Ruoff Mortgage. Ta už ví, jaké to je, když jsou její barvy na voze, který se objeví ve Victory Lane – sponzorovala totiž Takumu Satóa při jeho tažení za Borg-Warnerovou trofejí v roce 2017.