Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mark Webber oznámil konec kariéry

Mark Webber oznámil konec kariéry

Co bude dělat příští rok?

Mark Webber, který v F1 závodil za týmy Minardi, Jaguar, Williams a Red Bull, oznámil konec své jezdecké kariéry. 40letý Australan po skončení aktuální sezóny pověsí svou přilbu na hřebík, ale z motorsportu se zcela nevytratí. Bude "zástupcem" (ambasadorem) automobilky Porsche, za které od roku 2014 závodí v MS vytrvalostních vozů.

S monoposty se Webber seznámil v roce 1994, kdy závodil v australské Formule Ford. Tento šampionát nevyhrál ani na druhý pokus, ale odvážil se vyzkoušet štěstí na evropské půdě, kde v roce 1996 vyhrál Festival Formule Ford. Ani v Evropě se mu nikdy nepodařilo vyhrát juniorskou soutěž a na dva roky se přesunul do závodů vozů GT, přičemž se zúčastnil i 24hodinového závodu v Le Mans. V roce 2000 získal sponzorské peníze na účast v F3000 a opět nabral směr F1. O rok později přijal za manažera Flavia Briatoreho, čímž získal místo testovacího jezdce Benettonu měnícího se na Renault a peníze na další sezónu v F3000, kterou zakončil na druhém místě, za Justinem Wilsonem a před Tomášem Engem a Sébastienem Bourdaisem.

Jezdcem F1 se stal v roce 2002, když u Minardi vyměnil dalšího Briatoreho svěřence, Fernanda Alonsa. Zde zažil úžasný první závod sezony a zároveň první velkou cenu na domácí půdě, v slaboučkém voze Minardi získal dva body, díky nimž byla italská stáj na konci sezóny v šampionátu nad Toyotou i Arrowsem. Místo v továrním týmu Renaultu ale na úkor Jensona Buttona dostal Alonso a Webber se stal hvězdou Jaguaru. Jaguar však v F1 nikdy neměl konkurenceschopný vůz a přestupem do Williamsu, který se právě rozkmotřil s BMW, si Australan vůbec nepomohl. S radostí tak před sezónou 2007 přijal nabídku Red Bullu, kde se setkal s Davidem Coulthardem a později Sebastianem Vettelem.

Ve Vettelově stínu nevyužil ani jeden z vítězných strojů od Adriana Neweyho k zisku mistrovského titulu a po sporech uvnitř týmu na začátku sezóny 2013 oznámil návrat do Le Mans, tentokrát ale v továrním prototypu Porsche. Legendární závod nikdy nevyhrál, ale v roce 2015 se jeho tým stal vítězem Mistrovství světa vytrvalostních vozů a z F1 si odnesl dvě trofeje pro vítěze VC Monaka.

 

"Našel jsem místo, kam patřím," řekl Webber o své práci pro německého výrobce luxusních sportovních automobilů. "Porsche je značka, kterou jsem vždy miloval nejvíce ze všech a se kterou se cítím nejlépe. 911 je ikona, je elegantní, výkonné a nedoceněné a v žádném případě vtíravé. Prostě to správné auto do každé situace. Bude mi chybět ta rychlost, přítlak a soutěžení, ale chci odejít na vrcholu a už se těším na svou novou roli."

Webbera ještě čekají šestihodinové závody v Japonsku, Číně a Bahrajnu.

VC Evropy - Red Bull - Mark Webber
VC Austrálie - Red Bull - Mark Webber
VC Monaka - Red Bull - Mark Webber
VC Velké Británie - Red Bull - Mark Webber
VC Maďarska - Red Bull - Mark Webber
Mark Webber, Jenson Button - Red Bull - VC Brazílie
VC Bahrajnu - Red Bull - Mark Webber
VC Velké Británie - Red Bull - Mark Webber
VC Indie - Red Bull - Mark Webber
VC Monaka - Red Bull - Mark Webber
Mark Webber - Red Bull - VC Abú Zabí