Haasu se doma zatím nedaří
Jeden technický problém střídal druhý.
Tým Haas F1 se poprvé předvedl na domácí půdě a ne zrovna v nejlepším světle. Haas doufá, že F1 a hlavně sobě postupně získá zástupy amerických diváků a závod na Okruhu Amerik pro něj bude velmi důležitý, protože je uprostřed zájmu domácích médií. V pátek ale měl řadu problémů a dnes bude muset dohánět ztracený čas.
"Nebylo to dobré, měli jsme několik problémů," přiznal Günther Steiner, šéf týmu. "Nevíme, jak na tom jsme rychlostně, ale měli jsme pátek plný problémů. Vůbec jsme neměli čas hledat rychlost, bojovali jsme se šotky, na nic jiného nezbyl čas. Snad trochu rychlosti najdeme v posledním tréninku."
Největší problém byl s malými křidélky ze zadní části vozu, o které jezdci několikrát přišli a v jednom případě bylo úlomků tolik, že trénink musel být přerušen červenou vlajkou.
"Měli jsme problémy s lámáním zadních křidélek. Nejsme tam, kde jsme chtěli být a ve třetím tréninku se budeme muset velmi snažit. Stalo se to tři nebo čtyřikrát, ale vždy to bylo totéž křidélko a už známe příčinu problému a odstraníme jej. Jednoduše se odlamovaly. Neočekávali jsme tak velkou zátěž, a když se objevily vibrace, odlomilo se. Je to vysokou rychlostí, obrubníky a vysokým přítlakem v kombinaci zatáček 3, 4 a 5."
Zvláštně vypadal problém, který se objevil před koncem druhého tréninku. Esteban Gutiérrez a Romain Grosjean se seřadili na konci boxové uličky a měli v úmyslu vyzkoušet startovní proceduru, ale ani jeden z nich se nepohnul a pro oba vozy musely přijít mechanici. Steiner prozradil, že jednalo o dva rozdílné problémy.
"Jednomu se vypnul motor a druhý pak nemohl najít zpátečku! Nic dramatického, jen chyba v mapování motoru, který se kvůli tomu nepřepnul do bezpečného režimu a zastavil. Co se týče druhého vozu, už dvakrát jsme poškodili převodovku, když se po vyjetí z garáže zařadila zpátečka, takže jsme to udělali z bezpečnostních důvodů."
"Nebylo to dobré, měli jsme několik problémů," přiznal Günther Steiner, šéf týmu. "Nevíme, jak na tom jsme rychlostně, ale měli jsme pátek plný problémů. Vůbec jsme neměli čas hledat rychlost, bojovali jsme se šotky, na nic jiného nezbyl čas. Snad trochu rychlosti najdeme v posledním tréninku."
Největší problém byl s malými křidélky ze zadní části vozu, o které jezdci několikrát přišli a v jednom případě bylo úlomků tolik, že trénink musel být přerušen červenou vlajkou.
"Měli jsme problémy s lámáním zadních křidélek. Nejsme tam, kde jsme chtěli být a ve třetím tréninku se budeme muset velmi snažit. Stalo se to tři nebo čtyřikrát, ale vždy to bylo totéž křidélko a už známe příčinu problému a odstraníme jej. Jednoduše se odlamovaly. Neočekávali jsme tak velkou zátěž, a když se objevily vibrace, odlomilo se. Je to vysokou rychlostí, obrubníky a vysokým přítlakem v kombinaci zatáček 3, 4 a 5."
Zvláštně vypadal problém, který se objevil před koncem druhého tréninku. Esteban Gutiérrez a Romain Grosjean se seřadili na konci boxové uličky a měli v úmyslu vyzkoušet startovní proceduru, ale ani jeden z nich se nepohnul a pro oba vozy musely přijít mechanici. Steiner prozradil, že jednalo o dva rozdílné problémy.
"Jednomu se vypnul motor a druhý pak nemohl najít zpátečku! Nic dramatického, jen chyba v mapování motoru, který se kvůli tomu nepřepnul do bezpečného režimu a zastavil. Co se týče druhého vozu, už dvakrát jsme poškodili převodovku, když se po vyjetí z garáže zařadila zpátečka, takže jsme to udělali z bezpečnostních důvodů."