Räikkönen by potřeboval více přítlaku i výkonu
Vettel zklamaný rychlostí svého vozu.
Kimi Räikkönen si včera vyjel pátou startovní pozici a jezdci ve vozech Mercedesu a Red Bullu byli mimo jeho dosah. Po kvalifikaci na VC Spojených Států Amerických víceméně zopakoval to, co říkal v Japonsku i během předchozích závodních víkendů. S vozem je v podstatě spokojený, jeho jízdní vlastnosti mu vyhovují a problém je pouze v tom, že soupeři mají více přítlaku a koňských sil.
"Prostě bychom potřebovali rychlejší kolo," řekl Fin důvod, proč budou červené vozy startovat až z třetí řady. "Neměl jsem žádný větší problém, ale potřebovali bychom více přítlaku a více výkonu, abychom byli rychlejší. Není to chyba jedné věci. Je to hodně věcí. Vůz je dobře vyvážený, ale není rychlý na jedno kolo.
Jediný tým, o kterém jsme předem věděli, že ho nemůžeme porazit, je Mercedes. Může zvýšit výkon svého motoru a pak je jeho rychlost někde úplně jinde. Nevím, jak je na tom Renault, v kvalifikaci si vždy hledíme své práce. Ale je to pořád stejné, žádné zázraky."
Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Max Verstappen budou startovat na měkkých pneumatikách, Daniel Ricciardo a jezdci Ferrari na super-měkkých. Sebastian Vettel přiznal, že ze strany Ferrari nešlo o taktické rozhodnutí, ale pouze obavu, že kolo na měkkých pneumatikách by nemuselo stačit k postupu do finálové části kvalifikace.
"Uvažovali jsme o tom, ale nemyslím si, že jsme na to byli dostatečně rychlí," řekl německý závodník. "Rozhodně nejsme spokojeni s naší konkurenceschopností v této kvalifikaci. Okruh je v některých věcech podobný Suzuce, ale tady jsme na tom hůře. Neznáme přesnou příčinu. Už v pátek jsme zjistili, že nejsme dost rychlí. Řekl bych, že se to zlepšilo, ale i přesto jsme nebyli dost rychlí."
"Prostě bychom potřebovali rychlejší kolo," řekl Fin důvod, proč budou červené vozy startovat až z třetí řady. "Neměl jsem žádný větší problém, ale potřebovali bychom více přítlaku a více výkonu, abychom byli rychlejší. Není to chyba jedné věci. Je to hodně věcí. Vůz je dobře vyvážený, ale není rychlý na jedno kolo.
Jediný tým, o kterém jsme předem věděli, že ho nemůžeme porazit, je Mercedes. Může zvýšit výkon svého motoru a pak je jeho rychlost někde úplně jinde. Nevím, jak je na tom Renault, v kvalifikaci si vždy hledíme své práce. Ale je to pořád stejné, žádné zázraky."
Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Max Verstappen budou startovat na měkkých pneumatikách, Daniel Ricciardo a jezdci Ferrari na super-měkkých. Sebastian Vettel přiznal, že ze strany Ferrari nešlo o taktické rozhodnutí, ale pouze obavu, že kolo na měkkých pneumatikách by nemuselo stačit k postupu do finálové části kvalifikace.
"Uvažovali jsme o tom, ale nemyslím si, že jsme na to byli dostatečně rychlí," řekl německý závodník. "Rozhodně nejsme spokojeni s naší konkurenceschopností v této kvalifikaci. Okruh je v některých věcech podobný Suzuce, ale tady jsme na tom hůře. Neznáme přesnou příčinu. Už v pátek jsme zjistili, že nejsme dost rychlí. Řekl bych, že se to zlepšilo, ale i přesto jsme nebyli dost rychlí."