Dennise by prý měl nahradit Zak Brown
Nezachrání ho ani nové partnerství s Castrolem.
Web BBC vydal článek, ve kterém zkušený žurnalista Andrew Benson tvrdí, že vlastníci 75% podílu v McLaren Technology Group již nehodlají Ronu Dennisovi prodloužit smlouvu na místo generálního ředitele. Dennis vlastní 25 % společnosti, 25 % vlastní jeho dlouholetý partner Mansour Ojjeh a 50 % patří bahrajnskému fondu Mumtalakat. Dennis se dosud vždy mohl spolehnout na Ojjehovu podporu a navzdory minoritnímu podílu si tak udržoval kontrolu nad společností i týmem F1, s výjimkou let, když si vyzkoušel život důchodce, který ho ale vůbec nebavil. Nyní je ale Ojjeh údajně na straně Bahrajnců, kterým Dennis při svém návratu do čela společnosti přislíbil odkoupení jejich podílu, na což ale nesehnal zdroje.
McLaren už údajně oslovil zkušeného Rosse Brawna, vyhnaného Martina Whitmarshe, i bývalého šéfa úspěšné společnosti Sainsbury Justina Kinga, který momentálně pomáhá týmu Manor, přičemž jeden nebo dva z nich by přebrali odpovědnost za skupinu i tým F1. Nedohodli se ale ani s jedním z nich a novým favoritem by měl být Zak Brown, bývalý závodník a zakladatel Just Marketing International, největší marketingové agentury v oblasti motorsportu, který v září oznámil, že na konci roku odstoupí z místa jejího generálního ředitele. Tento jeho krok byl přitom původně spojovaný s prací pro Liberty Media, nového vlastníka komerčních práv na F1.
Dennis svým známým i médiím tvrdí, že odejde, až když on sám bude chtít. Slovně ho už podpořil i Bernie Ecclestone, podle kterého by vlastníci McLarenu udělali chybu, kdyby ho donutili odejít, protože nikoho stejně dobrého a nadšeného pro tuto práci neseženou. Pochybnosti nad pravdivostí těchto zpráv vyjádřil v rozhovoru pro Sky Sports bývalý šéf týmu BAR, David Richards. Podle něj by nemělo smysl, aby se vedení měnilo tak krátce po velké restrukturalizaci, kterou nastartoval právě návrat Rona Dennise a odchod Martina Whitmarshe.
McLaren už údajně oslovil zkušeného Rosse Brawna, vyhnaného Martina Whitmarshe, i bývalého šéfa úspěšné společnosti Sainsbury Justina Kinga, který momentálně pomáhá týmu Manor, přičemž jeden nebo dva z nich by přebrali odpovědnost za skupinu i tým F1. Nedohodli se ale ani s jedním z nich a novým favoritem by měl být Zak Brown, bývalý závodník a zakladatel Just Marketing International, největší marketingové agentury v oblasti motorsportu, který v září oznámil, že na konci roku odstoupí z místa jejího generálního ředitele. Tento jeho krok byl přitom původně spojovaný s prací pro Liberty Media, nového vlastníka komerčních práv na F1.
Dennis svým známým i médiím tvrdí, že odejde, až když on sám bude chtít. Slovně ho už podpořil i Bernie Ecclestone, podle kterého by vlastníci McLarenu udělali chybu, kdyby ho donutili odejít, protože nikoho stejně dobrého a nadšeného pro tuto práci neseženou. Pochybnosti nad pravdivostí těchto zpráv vyjádřil v rozhovoru pro Sky Sports bývalý šéf týmu BAR, David Richards. Podle něj by nemělo smysl, aby se vedení měnilo tak krátce po velké restrukturalizaci, kterou nastartoval právě návrat Rona Dennise a odchod Martina Whitmarshe.
Údajná nespokojenost může pramenit i z toho, že na vozech McLarenu je poměrně hodně volného místa a tým od ztráty Vodafone na konci roku 2013 nemá titulárního sponzora, což akcionáře obírá o zisky. První dva roky s Hondou nejspíš také nebyly takové, jaké si Dennisovi společníci představovali. Dennisovi se přitom údajně v uplynulých týdnech podařilo zavřít jeden důležitý obchod, McLarenu získal podporu olejářského gigantu BP vlastnícího značku Castrol.
Výrobci paliv a maziv jsou s týmy F1 spojení stejně jako automobilky a také jejich výrobky přispívají k celkovému úspěchu, obzvlášť teď, když je důležité využít každý joule energie. Castrol byl v F1 naposledy spojený s Williamsem a BMW. Když se ale jejich cesty rozešly, tovární tým BMW podepsal smlouvu s Petronasem a Castrol se vytratil. BMW skončilo a Petronas plynule přešel k podpoře Mercedesu, kde je i titulárním sponzorem. Ferrari má velkou smlouvu se společností Shell a Red Bull s Renaultem se dělí o Total. Total by měl ale po této sezóně definitivně přejít na stranu továrního Renaultu a Red Bull údajně ulovil Exxon Mobil, který svými značkami Mobil 1 a Esso podporuje McLaren. Je ale možné, že obchodu více než Dennis dopomohla Honda, která má s BP a Castrolem dlouhodobé obchodní vztahy.
Výrobci paliv a maziv jsou s týmy F1 spojení stejně jako automobilky a také jejich výrobky přispívají k celkovému úspěchu, obzvlášť teď, když je důležité využít každý joule energie. Castrol byl v F1 naposledy spojený s Williamsem a BMW. Když se ale jejich cesty rozešly, tovární tým BMW podepsal smlouvu s Petronasem a Castrol se vytratil. BMW skončilo a Petronas plynule přešel k podpoře Mercedesu, kde je i titulárním sponzorem. Ferrari má velkou smlouvu se společností Shell a Red Bull s Renaultem se dělí o Total. Total by měl ale po této sezóně definitivně přejít na stranu továrního Renaultu a Red Bull údajně ulovil Exxon Mobil, který svými značkami Mobil 1 a Esso podporuje McLaren. Je ale možné, že obchodu více než Dennis dopomohla Honda, která má s BP a Castrolem dlouhodobé obchodní vztahy.