Sanchez po třech měsících končí
Nedostal, co mu bylo přislíbeno.
V březnu minulého roku McLaren oznámil, že z Ferrari získal Davida Sancheze a od začátku roku 2024 jím obsadí novou pozici technického ředitele konceptu a výkonu. Jednalo se o součást velké změny, když po těžkém začátku roku 2023 z týmu odešel technický ředitel James Key a Sanchezovi měli dělat společnost Peter Prodromou jako technický ředitel aerodynamiky a Neil Houldley jako technický ředitel inženýrství a designu. Tak se i stalo, ale Sanchez přesto odchází po čtvrtroku práce.
"Po dobré diskusi Davida Sancheze s vedením bylo přijato oboustranné rozhodnutí, že se David s týmem rozloučí," oznámil šéf týmu, Andrea Stella. „Musíme uznat, že úkoly, odpovědnosti a ambice spojené s Davidovou pozici nejsou v souladu s původními očekáváními, která jsme měli, když jsme se v únoru 2023 dohodli na přestupu. S Davidem jsme tedy stejného názoru, že bude nejlepší, když se naše cesty rozejdou.“
Nebylo vysvětleno, co a kdy se ohledně Sanchezova působení v týmu vlastně změnilo, takže zbývá pouze spekulovat. Sanchez se mnoha lety ve F1 s týmy McLaren, Renault a Ferrari vypracoval na jednoho z nejuznávanějších aerodynamiků, než mu byla u Ferrari svěřena zodpovědnost za design. Proto bylo i trochu překvapením vidět ho na místě technického ředitele konceptu a výkonu. Pod tuto pozici může spadat leccos, avšak obecně by se mělo jednat o pojivo mezi kreativními a technickými skupinami. A design i aerodynamiku dostali na starost jeho kolegové. Něco se mohlo změnit během pár dní v roce 2023, mezi únorovou dohodou a březnovým oznámením. Druhou teorií je, že v McLarenu začalo být prostě příliš těsno poté, co v květnu 2023 McLaren získal z Red Bullu Roba Marshalla a dal mu místo všeobecného technického ředitele.
Tomu, že si Marshall vytváří více místa pro sebe, nasvědčují i následující změny. Místo technického ředitele konceptu a výkonu bylo zrušeno. Marhall je od nynějška šéfdesignérem. Houldley přišel o design a je už jen technickým ředitelem inženýrství, zatímco Prodromou zůstal technickým ředitelem aerodynamiky. Nelze odhadnout, kam teď Sanchez zamíří, nejspíše to ještě neví ani on sám, ale je dost možné, že to Francouze bude táhnout do Alpinu, který se minulý měsíc rozloučil se svým dosavadním technickým ředitelem i šéfem oddělení aerodynamiky.
U McLarenu se nad jedním hrncem potkalo příliš mnoho dobrých kuchařů. Foto: McLaren
Zdroj: motorsport, úvodní foto: McLaren