Uražený Magnussen odmítl nabídku Renaultu
Tým nejprve jeho místo nabídl snad i papeži.
V továrním Renaultu to v Brazílii vře. Tým slavnostně oznámil, že si i příští rok ponechá talentovaného Jolyona Palmera, protože vidí, jak moc se během své první sezony v F1 zlepšil. Krátce na to se ale Kevin Magnussen nechal slyšet, že nabídku zůstat dostal i/nejprve on, ale po špatných zkušenostech s vedením týmu ji nepřijal. Už víme, že brzy by měl podepsat smlouvu s Haasem, mnohem menším týmem s menším rozpočtem a bez podpory automobilky.
"Ano, bylo to moje rozhodnutí. Dostal jsem nabídku, ale nebyla dost dobrá na to, abych ji mohl vzít," řekl Magnussen.
Dán měl pravděpodobně pocit, že u Renaultu by ho beztak čekala pouze jedna sezóna, protože mu nedůvěřuje. Stačilo mu, že letos poslouchá, jak Renault jeho místo nabízí jednomu jezdci za druhým, což se samozřejmě vždycky podepsalo na jeho pověsti. Novináři se ho zeptali, zda bylo hlavním problémem, že mu Renault opět nabídl pouze jednoletou smlouvu.
"Spíš to bylo o tom, že ze strany Renaultu jsem necítil skutečný zájem. Pokud by měli zájem, abych podepsal kontrakt na delší dobu, asi bych o něm seriózněji pouvažoval. Ale důležitější bylo, že jsem necítil opravdový zájem, když to místo nabídli tolika jezdcům. Už snad i papež dostal nabídku (jezdit za ně). Bylo to dost trapné a pro mě bude lepší odejít. Ani mi neřekli, že to místo nabízejí někomu jinému. Takže ani více otevřenosti by nebylo na škodu.
Ale už je to jednou tak a já si budu nadále užívat sezónu s tímto týmem, protože je to skvělý tým. Miluji lidi tohoto týmu, jsou velmi přátelští a také velmi dobří ve své práci, a pokud budou mít zdroje a dobrou strukturu, tak určitě splní svůj úkol. Takže bude smutné loučit se, hodně lidí mi bude chybět. Snad zůstaneme v kontaktu a i příští rok se budeme setkávat v padoku, takže to nebude tak zlé."
"Ano, bylo to moje rozhodnutí. Dostal jsem nabídku, ale nebyla dost dobrá na to, abych ji mohl vzít," řekl Magnussen.
Dán měl pravděpodobně pocit, že u Renaultu by ho beztak čekala pouze jedna sezóna, protože mu nedůvěřuje. Stačilo mu, že letos poslouchá, jak Renault jeho místo nabízí jednomu jezdci za druhým, což se samozřejmě vždycky podepsalo na jeho pověsti. Novináři se ho zeptali, zda bylo hlavním problémem, že mu Renault opět nabídl pouze jednoletou smlouvu.
"Spíš to bylo o tom, že ze strany Renaultu jsem necítil skutečný zájem. Pokud by měli zájem, abych podepsal kontrakt na delší dobu, asi bych o něm seriózněji pouvažoval. Ale důležitější bylo, že jsem necítil opravdový zájem, když to místo nabídli tolika jezdcům. Už snad i papež dostal nabídku (jezdit za ně). Bylo to dost trapné a pro mě bude lepší odejít. Ani mi neřekli, že to místo nabízejí někomu jinému. Takže ani více otevřenosti by nebylo na škodu.
Ale už je to jednou tak a já si budu nadále užívat sezónu s tímto týmem, protože je to skvělý tým. Miluji lidi tohoto týmu, jsou velmi přátelští a také velmi dobří ve své práci, a pokud budou mít zdroje a dobrou strukturu, tak určitě splní svůj úkol. Takže bude smutné loučit se, hodně lidí mi bude chybět. Snad zůstaneme v kontaktu a i příští rok se budeme setkávat v padoku, takže to nebude tak zlé."
Pokud má takové pocity Magnussen, jak se asi cítí Palmer, pokud dostal nabídku až po Magnussenovi? Dán přitom vedení týmu během předčasného loučení uštědřil ještě jeden bolestivý šťouchanec. Během druhé poloviny sezóny se objevily chýry o tom, že Renault má vážný problém s rozdělením kompetencí a interním bojem o moc mezi třemi šéfy - Frédéricem Vasseurem, Cyrilem Abiteboulem a Jerome Stollem. Magnussen toto téma opět vrátil na stůl.
"Občas nebylo zcela zřejmé, kdo tu tomu velí, kdo rozhoduje, ale teď se mě to už netýká. Pro mě je to minulost."
Na slova dánského jezdce rychle zareagoval Frédéric Vasseur, šéf týmu, kterého prý jezdcova slova překvapila.
"Během sezóny jsme několikrát mluvili o jeho budoucnosti. Pokud říká, že necítil zájem, tak je to divné. Hovořili jsme také o kontraktu, ale zároveň jsme mluvili i s Jolyonem. Ale já jsem s ním mluvil o sportovní stránce, aby přesně věděl, co se děje na trati a abychom mohli směřovat k dohodě."
Oficiální oznámení Magnussenova přestupu do Haasu můžeme očekávat během tohoto víkendu, nebo krátce po něm. Shodou okolností není prvním jezdcem, který dal Renaultu košem a raději šel do menšího amerického týmu, Magnussen bude závodit po boku Romaina Grosjeana.
"Občas nebylo zcela zřejmé, kdo tu tomu velí, kdo rozhoduje, ale teď se mě to už netýká. Pro mě je to minulost."
Na slova dánského jezdce rychle zareagoval Frédéric Vasseur, šéf týmu, kterého prý jezdcova slova překvapila.
"Během sezóny jsme několikrát mluvili o jeho budoucnosti. Pokud říká, že necítil zájem, tak je to divné. Hovořili jsme také o kontraktu, ale zároveň jsme mluvili i s Jolyonem. Ale já jsem s ním mluvil o sportovní stránce, aby přesně věděl, co se děje na trati a abychom mohli směřovat k dohodě."
Oficiální oznámení Magnussenova přestupu do Haasu můžeme očekávat během tohoto víkendu, nebo krátce po něm. Shodou okolností není prvním jezdcem, který dal Renaultu košem a raději šel do menšího amerického týmu, Magnussen bude závodit po boku Romaina Grosjeana.