Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Räikkönen: Před deseti lety by to pneumatiky zvládly

Räikkönen: Před deseti lety by to pneumatiky zvládly

Nepomohl ani safety car.

Včera trvalo velmi dlouho, než se VC Brazílie dostala do tempa. Jeden neúspěšný pokus o restart závodu měla na svědomí havárie Kimiho Räikkönena, ke které došlo hned poté, co bezpečnostní vůz v 18. kole opustil trať. Fin viní aquaplaning, proti němuž se neměl jak bránit a po nárazu do vnější bariéry zamířil křížem přes trať na vnitřní stranu okruhu a mohl být rád, že z vozu vystoupil nezraněný. K jeho havárii prý přispěla zbytečná dlouhá jízda za bezpečnostním vozem i pneumatiky na mokrou trať od Pirelli, které nejsou tak dobré jako ty, které před deseti lety dodávaly Michelin a Bridgestone.

"Při dlouhé jízdě za bezpečnostním vozem vždy klesne teplota pneumatik a pak je jízda ještě náročnější. Bohužel, trať byla zrádná a přesně to se stalo, dostal jsem aquaplaning a už jsem nemohl nic dělat," řekl jezdec Ferrari. "Na těchto pneumatikách je velmi snadné dostat aquaplaning. Přitom velmi nepršelo, to jsme už řekli mnohokrát, ale třeba říci, že záleží také na okruhu. Jenže když si vzpomenu pneumatiky spřed deseti, dvanácti let, ty si s takovým lehkým deštěm bez problémů poradily. Tehdy jsme se vůbec nebáli aquaplaningu. Největším problémem se stala stojící voda. V těch místech pak máme nulovou přilnavost."
 
K výrobku Pirelli byl kritický i Romain Grosjean, kterému se na něm nepodařilo dostat ani na startovní rošt. O kontrolu nad svým vozem přišel během jízdy z boxů na startovní rovinku a po nárazu do bariéry přišel o možnost vystartovat do závodu z výborného sedmého místa vybojovaného v kvalifikaci.

"Je mi líto fanoušků a je mi líto Haasu, mého týmu, všech. Z hrdiny na nulu během 24 hodin… Co k tomu dodat? Ani jsem neměl plynový pedál na podlaze, sotva jsem byl rychlejší než (týmový kolega Esteban) Gutiérrez a jednoduše jsem dostal smyk. Prostě smůla. Jenom to poukazuje na fakt, že pneumatiky na mokrou trať jsou opravdu příšerné. Přechodné pneumatiky jsou rychlejší, ale velmi na nich riskujete.