Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Po Brazílii chce Ecclestone dva kratší závody

Po Brazílii chce Ecclestone dva kratší závody

Beztak budou pro Američany příliš dlouhé.

Rozvleklý začátek závodu v Brazílii rozhněval mnoho diváků čekajících v neděli u televizních obrazovek a ti na tribunách Interlagosu dali své rozhořčení najevo ohlušujícím bučením. Jezdci asi budou chtít na tento zážitek rychle zapomenout a zapamatovat si pouze vzrušující konec nepřerušovaný červenou vlajkou. Bernie Ecclestone by naopak chtěl přerušovat každý závod, respektive ho rozdělit na dva kratší. Dobrý nápad, nebo jen další nesmyslný výstřel do tmy?

"Moderní lidé už neudrží pozornost tak dlouho, jako předtím. Mnoho sportů hledá způsob, jak zavést kratší formy svých zápasů," cituje Ecclestona The Sunday Times. "V Brazílii šla sledovanost v televizi nahoru. Byl to dlouhý závod poznamenán hustým deštěm a několika haváriemi, ale také jsme měli dva starty, protože závod přerušily červené vlajky. A lidé zůstali u televize. Musíme se zamyslet nad tradičním konceptem jednoho dlouhého závodu.

Dva 40 minutové závody s 40 minutovou přestávkou uprostřed, během níž by jezdci mohli poskytovat rozhovory, pracovalo by se na vozech, to by se líbilo divákům a televizní společnosti, sponzoři a objednavatelé reklam by to milovali. Sobotní kvalifikace by zůstala nezměněna a první závod by určil pořadí na startu druhého. Lehčí a rychlejší vozy by zamíchaly pořadím, jen nevím, jestli najdeme odvahu udělat takovou změnu. Jenže časy se mění a my se jim musíme přizpůsobit. Všechny americké sporty mají přestávky. To hlavně proto, že americké publikum se nedokáže koncentrovat. Vyrůstali s tím, že v televizi je vše rozděleno na 15 minutové segmenty. Teď to už platí pro lidi po celém světě."

Ecclestone v rozhovoru také obhajoval svůj návrh na napsání zcela nových sportovních pravidel, protože ty současné jsou již tak složité, že se v nich nevyznají ani jezdci, takže fanoušci nemají šanci udržet si v nich přehled.