Hülkenberg: Renault ještě není připravený
Příští rok očekává pouze pravidelný sběr bodů.
Všechny týmy staví zcela nové vozy, které budou širší než stávající, budou mít zcela novou aerodynamiku, odlišný typ pneumatik a výrobci pohonných jednotek se po letech zbavili žetonového systému. Vše nahrává Renaultu, který po Lotusu zdědil pomalý vůz a nainstaloval do něj svou ne nejvýkonnější pohonnou jednotku. Tedy vše, kromě načasování. Nico Hülkenberg potvrdil slova svých nových šéfů. Tým se rozrostl a budoucí sezóna musí být lepší, než ta minulá, ale na průnik mezi špičku to ještě nevypadá.
"Myslím, že i příští rok bude o budování týmu. Musíme být realisté. Letošek byl velmi náročný. Když koupili tým, byli ve velmi složité situaci, hlavně na začátku sezóny," vysvětloval německý jezdec. "Letošní vůz téměř nevyvíjeli, takže příští rok by to mělo být lepší, ale neočekávám, že skočím rovnou mezi šest nejlepších. I první desítka je dostatečně velkou výzvou. Tyto věci vždy trvají dlouho. Je potřeba vybudovat infrastrukturu a vrátit na palubu správné lidi a vyvíjet vůz."
Odpověď na otázku, proč tedy vlastně přestupoval z Force India, je jednoduchá. Force India letos skončila čtvrtá, ale aby se dostala výše, potřebovala by se rozrůst. To se nedá bez odpovídajícího rozpočtu, který zase nechybí Renaultu.
"Dostat se ještě výše, zmenšit odstup od prvních tří týmů, pro ně bude velmi těžké. Potřebovali by větší rozpočet, více zdrojů. Mají skvělé lidi, velmi dobrý tým na tratích i v továrně, takže se určitě nevzdají, ale bude to pro ně obrovská výzva."
"Myslím, že i příští rok bude o budování týmu. Musíme být realisté. Letošek byl velmi náročný. Když koupili tým, byli ve velmi složité situaci, hlavně na začátku sezóny," vysvětloval německý jezdec. "Letošní vůz téměř nevyvíjeli, takže příští rok by to mělo být lepší, ale neočekávám, že skočím rovnou mezi šest nejlepších. I první desítka je dostatečně velkou výzvou. Tyto věci vždy trvají dlouho. Je potřeba vybudovat infrastrukturu a vrátit na palubu správné lidi a vyvíjet vůz."
Odpověď na otázku, proč tedy vlastně přestupoval z Force India, je jednoduchá. Force India letos skončila čtvrtá, ale aby se dostala výše, potřebovala by se rozrůst. To se nedá bez odpovídajícího rozpočtu, který zase nechybí Renaultu.
"Dostat se ještě výše, zmenšit odstup od prvních tří týmů, pro ně bude velmi těžké. Potřebovali by větší rozpočet, více zdrojů. Mají skvělé lidi, velmi dobrý tým na tratích i v továrně, takže se určitě nevzdají, ale bude to pro ně obrovská výzva."