Za éry Senny a Prosta byly závody nudné
Kdy byla podle Alonsa F1 na vrcholu?
Mistr světa z let 2005 a 2006 překvapil prohlášením, že sledovat záznamy závodů z přelomu 80. a 90. let je velká nuda a F1 by se k tomu neměla chtít vrátit.
"Tato éra F1 je velmi nudná," řekl Fernando Alonso o éře dominance McLarenu a soubojů Alaina Prosta s Ayrtonem Sennou. "Když se díváte na závod z roku 1985, 88 nebo 92, pospíte si při něm, protože to budou dva mclareny, čtvrtý v pořadí dostane kolo a mezi vozy budou 25 sekundové rozestupy. Deset vozů nedojede do cíle, protože se spolehlivostí to bylo jen tak tak . nyní jdou čísla sledovanosti dolů, jako v nudných 80. letech, když Senna, Prost a další jezdci šetřili palivo, šetřili pneumatiky atd. Nyní je to zcela stejné jako tehdy."
Takže pokud by Alonso mohl F1 vrátit do minulosti, vrátil by ji na začátek tohoto století.
"Formule 1 ohromně vyrostla na začátku 21. století, když přišly BMW, Toyota a mnozí další. Sledovanost v TV i návštěvnost okruhů byla tehdy na maximu. F1 se otevřela novým zemím, jezdili jsme v Korei, jezdili jsme v Indii, jezdili jsme v Singapuru a ve Španělsku jsme měli dva závody. To byl vrchol. Ale tehdy jsme to asi nechápali. Náklady byly ohromně vysoké, technologie byla ohromně vysoko a některé automobilky odešly."
Alonso mluvil také o jiných věcech, například o jezdcích po odchodu do důchodu.
"Když skončíte se závoděním, stane se z vás idol, ale dokud závodíte, lidé vás budou kritizovat. Když jste už skončili, jste úžasní. Tak to bylo s Felipem (Massou) i (Markem) Webberem. Jezdci z 80. let jsou velcí šampioni, jsou to idoly. Ale teď je tu generace s (Lewisem) Hamiltonem a (Sebastianem) Vettelem a pro děti v motokárách budou idoly."
Španěl opět zkritizoval minulou generaci vozů, na které se mu nelíbilo, že zřídkakdy mohl z vozu v závodu ždímat tolik, jako v kvalifikaci a ještě i v té ho velmi omezovala přilnavost pneumatik.
"Díky našim zdrojům, rozpočtům týmů a přístupu k technologiím můžeme mít fantastické stroje. Dokonce lepší, než by člověk mohl fyzicky zvládnout. Ale jezdec teď nic takového necítí. Máme pomalé vozy, kterým chybí přilnavost. Takže sedíme v monopostu, ale máme pocit jako ve voze GT."
Samozřejmě se těší, že v platnost již vstoupily nové předpisy a vozy díky nim budou rychlejší a jízda v nich zábavnější.
"Podle mě se nyní vrátí nadšení z jízdy. Měla by to být zábava, protože budeme cítit přilnavost a v zatáčkách budeme moci zatlačit."
"Tato éra F1 je velmi nudná," řekl Fernando Alonso o éře dominance McLarenu a soubojů Alaina Prosta s Ayrtonem Sennou. "Když se díváte na závod z roku 1985, 88 nebo 92, pospíte si při něm, protože to budou dva mclareny, čtvrtý v pořadí dostane kolo a mezi vozy budou 25 sekundové rozestupy. Deset vozů nedojede do cíle, protože se spolehlivostí to bylo jen tak tak . nyní jdou čísla sledovanosti dolů, jako v nudných 80. letech, když Senna, Prost a další jezdci šetřili palivo, šetřili pneumatiky atd. Nyní je to zcela stejné jako tehdy."
Takže pokud by Alonso mohl F1 vrátit do minulosti, vrátil by ji na začátek tohoto století.
"Formule 1 ohromně vyrostla na začátku 21. století, když přišly BMW, Toyota a mnozí další. Sledovanost v TV i návštěvnost okruhů byla tehdy na maximu. F1 se otevřela novým zemím, jezdili jsme v Korei, jezdili jsme v Indii, jezdili jsme v Singapuru a ve Španělsku jsme měli dva závody. To byl vrchol. Ale tehdy jsme to asi nechápali. Náklady byly ohromně vysoké, technologie byla ohromně vysoko a některé automobilky odešly."
Alonso mluvil také o jiných věcech, například o jezdcích po odchodu do důchodu.
"Když skončíte se závoděním, stane se z vás idol, ale dokud závodíte, lidé vás budou kritizovat. Když jste už skončili, jste úžasní. Tak to bylo s Felipem (Massou) i (Markem) Webberem. Jezdci z 80. let jsou velcí šampioni, jsou to idoly. Ale teď je tu generace s (Lewisem) Hamiltonem a (Sebastianem) Vettelem a pro děti v motokárách budou idoly."
Španěl opět zkritizoval minulou generaci vozů, na které se mu nelíbilo, že zřídkakdy mohl z vozu v závodu ždímat tolik, jako v kvalifikaci a ještě i v té ho velmi omezovala přilnavost pneumatik.
"Díky našim zdrojům, rozpočtům týmů a přístupu k technologiím můžeme mít fantastické stroje. Dokonce lepší, než by člověk mohl fyzicky zvládnout. Ale jezdec teď nic takového necítí. Máme pomalé vozy, kterým chybí přilnavost. Takže sedíme v monopostu, ale máme pocit jako ve voze GT."
Samozřejmě se těší, že v platnost již vstoupily nové předpisy a vozy díky nim budou rychlejší a jízda v nich zábavnější.
"Podle mě se nyní vrátí nadšení z jízdy. Měla by to být zábava, protože budeme cítit přilnavost a v zatáčkách budeme moci zatlačit."