Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 2/2017 (21. ledna – 18. února)

Grand magazín 2/2017 (21. ledna – 18. února)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

6. února
Po zprávě z minulého vydání Grand magazínu (více Zde) jsou zde další informace o připravovaném nástupci současné generace vozu Bentley Continental.

Novinka, která má být představena ještě letos, se již prohání po severní smyčce Nürburgringu. O něco snadnější práci mohou mít technici při úpravě vozu na okruhy, neboť oproti 2,3 tuny vážícímu předchůdci má být pouze šasi lehčí o takřka 130 kilogramů.

Vedoucí sportovního oddělení Bentley Brian Gush zároveň odmítl možnost úprav dle pravidel GTE. Rozhodnutí může zvrátit pouze vývoj při jednáních ohledně jednotných GT.

9. února
Bentley v současnosti zvažuje, zda nasadí své vozy v druhé polovině seriálu Intercontinental GT Challenge. Rozhodující bude výsledek v druhém ze čtyř podniků IGTC, v 24 hodin ve Spa. V Belgii, stejně jako v Bathurstu, se zúčastní britský M-Sport s dvojicí vozů.

V té době má být již rozhodnuto, zda ve třetím podniku v Americe a ve čtvrtém v Malajsii bude reprezentovat britského výrobce tým Absolute. Stáj s asijskými kořeny nasazuje své vozy v americkém Pirelli World Challenge. Pokud čínský tým dokáže připravit na závod svá auta, Bentley posílí jeho řady zkušenými piloty a techniky.

Složitější je situace v případě posledního podniku v Sepangu. Loni se tohoto závodu tovární M-Sport nezúčastnil, neboť přínos tohoto podniku je pro značku zanedbatelný. Přestože britský výrobce vedl v klasifikaci IGTC, následný propad na třetí místo mrzel méně než zkušenosti prožité v Malajsii o rok dříve.

Podnik trpí kvůli nepříznivému počasí, jenž je v této oblasti pro termín v prosinci typické. V roce 2015 byl závod na necelé tři hodiny přerušen kvůli hustému dešti. Britům se nelíbí ani nezájem diváků anebo médií. Závod nepřilákal ani hosty na pohoštění do zázemí Bentley, které zelo prázdnotou.

17. února
Nejen Bentley pilně pracuje na novém voze, nyní naznačil podobné plány i Nissan. Na rozdíl od britského výrobce má vůz stále vycházet ze základů letitého typu GT-R (R35). Na jeho zkouškách se mají podílet testovací jezdci Masataka Yanagida a Michael Krumm, na okruzích se má objevit již v roce 2018.

Nissan GT-R Nismo GT3 2013

Foto: Tomáš Krejčík

Pohled za obzor

Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum.

V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny, například v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací.

Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost), R – údaje z rozhovorů anebo podle dotazů reportérů, které mohou podléhat změnám anebo S - informaci s nejmenší mírou přesnosti (dohady a zákulisní informace). U jednoho týmu mohou být všechny druhy informací.

Blancpain GT Series

Několik oznámení předních týmů scény GT slibuje další ročník vyrovnaných bojů v prestižní sérii. S velkou pravděpodobností však bude vrcholné mistrovství ochuzeno o Nissan, z jehož oznámení vyplývá pouze účast ve vytrvalostním díle.

Německý tým Rowe Racing potvrdil pokračování účasti v celém seriálu BGTS. S dvojicí vozů BMW M6 chce tým ze Svatého Ingbertu obhajovat loňský triumf v 24 hodin ve Spa. Jezdecké složení bude oznámeno během testů ve Francii v polovině března.

Vedoucí oddělení motorsportu Bentley při oznamování plánů na letošní rok upřesnil v polovině ledna oznámené složení posádek. Zatímco ve vytrvalostním díle se Vincent Abril přesune do vozu č. 8, v krátkých závodech bude tvořit dvojici s Kaneem.

Rinaldi nasadí v blížící se sezoně dva vozy Ferrari. Nyní má německý tým k dispozici již dva exempláře novější verze 488. Vůz s číslem 333 bude nasazen ve třídě smíšených posádek. Stálou dvojici Mattschull/Keilwitz doplní ve vytrvalostních závodech Salikhov.

Druhé ferrari nesoucí číslo 488 v amatérské třídě bude obsazeno dvojicí Ehret/Mastronardi. Ze zprávy není patrné, zda se zúčastní i krátkých závodů, ve vytrvalostních doplní německo-italské duo v brzké budoucnosti oznámený třetí jezdec.

Z rozhovoru vedoucího Squadra Corse Giorgio Sanny vyplynula účast nových týmů v sérii SRO. U italského Ratòn Racingu, který působil mj. v pohárových závodech vozů lamborghini, prozatím není zatím znám rozsah účasti v seriálu.

Přehled zájemců o BGTS (BSC + BEC)

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 17.09.   Zakspeed  Mercedes  (R):1 vůz
 04.10.   AKKA ASP  Mercedes  (R): více vozů než letos
 (R): dosud byl 2 - 3x BSC, 2x BEC
 (R): 1x PRO v celém seriálu
 21.10.   Strakka  McLaren  (O): 4 vozy, z toho 3 v PRO
 (O): Leventis
 (O): 1x jezdci z McLaren GT Academy
 10.12.   Rowe  BMW  (O): 2 vozy
 10.12.   Schnitzer  BMW  (R)
 10.12.   Schubert  BMW  (R)
 23.12.   HTP  Mercedes  (S): 3 vozy, Buhk
 11.01.   M-Sport  Bentley  (O): č. 7 – Jarvis/Smith/Kane
 (O): č. 8 – Abril/Soucek/Soulet
 (R): BSC č. 7 – Abril/Kane
 12.01.   WRT  Audi  (S): 4 vozy v hlavní třídě
 20.01.   Grasser  Lamborghini  (O): 2 vozy v hlavní třídě
 15.02.   Rinaldi  Ferrari  (O): PAM č. 333 – Mattschul/Keilwitz
 (O): PAM č. 333 v BEC + Salikhov
 (O): AM č. 488 – Ehret/Mastronardi
 16.02.   Ratòn  Lamborghini  (R): není zatím znám rozsah účasti

Zájemci o částečnou účast v seriálu

Tým Emila Freye bude i letos pokračovat ve vytrvalostní části s unikátním vozem na základech Jaguaru XKR. Švýcaři nasadí dva vozy již od začátku po loňské premiéře druhého exempláře v 24 hodin ve Spa.

V uplynulém období odhalil své plány dvojicí zpráv italský tým Ombra. Nejprve oznámil 2. února svůj zájem o účast ve vytrvalostním díle BGTS. Posléze překvapil 11. února zveřejněním jezdeckého složení pro boje v hlavní třídě po loňské premiéře ve třídě smíšených posádek.

Stejnou techniku nasadí ve vytrvalostní části, ale ve třídě smíšených posádek, britský tým Barwell. V prvním z vozů budou úspěšní mladíci z pohárových závodů italské značky (Amstutz, Kulaja, Kodric). V druhém se bude střídat nová posila týmu ze Surrey Miguel Ramos doplněný dvojicí osvědčených amatérů (Abra, Machitski).

Lednové náznaky doplnění dvojice Fisichella/Cioci Jamesem Caladem jsou od 9. února potvrzeny. Mladý britský pilot sbírá zkušenosti v gétéčkách od roku 2014 po předchozí kariéře ve formulových závodech.

Když začátkem prosince oznámila britská stáj Motorbase ukončení svých aktivit v GT závodech, vypadalo to na absenci vozů Aston Martin Vantage v poli vytrvalostního dílu BGTS. Zastřešující projekt exotického Oman Racing Team, jenž si stáj z Wrothamu zvolil jako servisní organizaci, však pokračuje. Britský výrobce nebude na roštu BEC chybět, neboť o poskytnutí servisu ománskému projektu se postará TF Sport. V kategorii smíšených posádek budou bojovat Al Harty a Adam.

Svoji účast v seriálu omezuje na jeden vůz dlouholetý účastník GT Academy. Po loňské reprezentaci v celém seriálu s dvojicí vozů nissan bude britská stáj působit opět pouze ve vytrvalostních závodech. Navíc nasadí pouze jeden vůz, v němž se bude střídat osvědčená trojice Chiyo/Buncombe/Ordoñez.

Přehled zájemců o účast ve vytrvalostní části

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 23.08.   RMS  Porsche  (R)
 31.10.   Craft-Bamboo  Porsche  (S): 1x PRO, 1x AM
 08.11.   Kaspersky  Ferrari  (O): PRO: Fisichella, Cioci, Calado
 (O): AM: Moiseev
 08.11.   SMP Racing  Ferrari  (S): podpora jezdců z AF Corse
 24.11.   HB Racing  Lamborghini  (S)
 01.12.   Konrad  Lamborghini  (R): 1 vůz spíše v PAM, Scheuschner
 11.01.   AF Corse  Ferrari  (S): PRO: Lathouras/Pierguidi/Rugolo
 (S): PAM: Beretta, Motoaki
 (S): PAM: Machiels/Hommerson/Bertolini
 24.01.   Emil Frey  Jaguar  (O): 2 vozy
 02.02.   Ombra  Lamborghini  (O): Beretta/Piccini/Gattuso
 06.02.   Barwell  Lamborghini  (O): 2 vozy v kat. smíšených posádek
 (O): 77: Amstutz/Kulaja/Kodric
 (O): 78: Abra/Machitski/Ramos
 (O): 78 – Keen ve Spa
 11.01.   Oman RT  Aston M  (O): PAM – Al Harty/Adam
 (O): servis TF Sport
 17.02.   GT Academy  Nissan  (O): Chiyo/Buncombe/Ordoñez

V rozhovoru s vedoucím Squadra Corse Giorgiem Sannou zmiňovaný tým Orange 1 (Lazarus) uvádí na sociální síti zmínky o účasti v krátkých závodech. Italská stáj se loni stala šampionem International GT Open.

Přehled zájemců o účast v krátkých závodech

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 17.10.   Reiter  Lamborghini  (O): Heistekangas/Wood
 11.01.   Singha  Ferrari  (O): Van Dam/Bhakdi
 16.02.   Orange 1  Lamborghini  (O)

ADAC GT Masters

V uplynulém období se začínají rýsovat jména účastníků. Někteří z nich odhalili další podrobnosti o svých plánech v letošním roce.

Po loňské premiérové sezoně završené třetím místem v týmovém hodnocení a s čtveřicí triumfů se letos chystá tým Bernhard nasadit dva vozy. Obsazení jednoho porsche bylo ihned zveřejněno, když s číslem 17 bude startovat dvojice Ammerműller/Jaminet. Sestava druhého vozu byla 15. února naznačena spolu se smělými plány s cílem útočit na titul. Christopher Friedrich, pilot pohárových závodů Porsche, se bude střídat se zkušenějším Adrienem de Leenerem (ELMS, BGTS).

Své karty následně odhalil další účastník s porsche, tým Herberth Motorsport. Stáj z Jedenhofenu hodlá také usilovat o titul v německé sérii. Robertu Renauerovi má pomoci ke splnění tohoto cíle Sven Müller. Mladý Němec se po působení v řadě nižších sériích stal členem juniorského programu Porsche.

Po loňské premiéře v německém mistrovství s dvojicí nových audi hodlá pokračovat i letos tým Aust. Ze zveřejněné zprávy je zatím patrné nasazení jednoho vozů, v němž se bude střídat zkušený Pierre Kaffer a talentovaný mladík Markus Pommer.

Dlouholetý účastník, tým Christiana Abta loni bojující s trojici vozů bentley, se letošního ročníku zúčastní pouze příležitostně. Ve zprávě věnované plánům Bentley na letošní sezónu, zmínil vedoucí sportovního oddělení britského výrobce Brian Gush účast pouze v jednom anebo dvou ze sedmi podniků.

Zatímco důvodem omezeného zájmu Abtova týmu je větší důraz na závody na Nordschleife (24 hodin, VLN), opačným směrem míří do ADAC GT Masters druhý ze čtyř letošních nováčků v této sérii. Ve voze audi se bude střídat sourozenecká dvojice Buschů hájící barvy rodinného týmu.

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 17.09.   Zakspeed  Mercedes  (S)
 02.10.   Land  Audi  (O)
 24.11.   HB Racing  Lamborghini  (S)
 10.12.   Schnitzer  BMW  (O)
 13.01.   HTP  Mercedes  (S)
 23.01.   Bernhard  Porsche  (O): 2 vozy
 (O): č. 17 - Ammerműller/Jaminet
 (S): Friedrich/De Leener
 02.02.   Herberth  Porsche  (O): Renauer/Müller
 06.02.   Aust  Audi  (O): Kaffer/Pommer
 09.02.   Abt  Bentley  (R): 1-2 podniky
 13.02.   Busch MS  Audi  (O): bratři Buschovi
Vystoupení týmu M Motorpsort v Bathurstu

Foto: Joel Strickland

Výsledkový servis

Intercontinental GT Challenge (1/4), 12H Bathurst

V australském Bathurstu se uskutečnil 17. ročník 12 hodin trvajícího závodu. Podniku na okruhu Mount Panorama se zúčastnilo 55 účastníků, z nichž 28 se utkalo o body v jedné ze čtyř tříd v druhém ročníku IGTC (14 v PRO, 3 v PAM, 5 v AM, 6 v GT4). Jejich seznam naleznete v tomto článku Zde.

Na startu samotného závodu bylo pole ochuzeno o čtyři účastníky (všichni z IGTC – dva z PRO a dva z GT4) po haváriích v průběhu víkendu. Závod byl poznamenán celkem šestnácti výjezdy bezpečnostního vozidla, když k první neutralizaci došlo již v šestém kole.

V druhé polovině závodu využil delší klidné období Vilander k vybudování bezpečnějšího náskoku pro ferrari týmu Marranello. Tím se mu podařilo setřást většinu soupeřů, s nimiž se piloti vozu australské stáje dlouho přetahovali o vedení. Zbýval pouze mercedes týmu STM, po havárii Van Gisbergena musel dvacet minut před koncem ze závodu odstoupit.

Podrobnější popis závod včetně úplných výsledků naleznete Zde. V Austrálii bojoval v týmu M Motorsport (GT4, KTM) Tomáš Enge. Slibně rozjetý závod ukončily po ujetí 220 kol následky kratšího požáru. Více naleznete Zde.

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 1/2017 (18. prosince – 20. ledna)

Zdroj: SRO, ADAC, Endurance-Info, Sportscar 365, Speedweek, Formule