Mercedes váha mezi ploutví a T-křídlem
Otestuje obojí.
Na představení čekají už jen 3 vozy sezóny 2017 a Mercedes W08 je zatím jediný, který nám byl ukázán bez ploutve na krytu motoru. Tým německé automobilky na okruhu v Silverstone absolvoval filmovací jízdy a přitom otestoval jiný způsob, jak optimalizovat proudění vzduchu na zadní přítlačné křídlo. Postavil před něj tzv. "T-wing", tedy křídlo ve tvaru písmene T, které není navrženo na vytváření přítlaku, ale právě jako pomocník zadního křídla.
"Viděli jsme mnoho obrázků vozů, ale jejich evoluce se nezastavila a do prvního závodu se ještě změní," řekl Aldo Costa, konstrukční ředitel Mercedesu. "Jak jste viděli, představený vůz byl bez malého T-křídla a pak jsme testovali s ním a v Barceloně budeme každý den zkoušet různé konfigurace. Vyzkoušíme také konfiguraci s delší ploutví kombinovanou s novým zadním křídlem pro Melbourne."
Costa také prozradil, že už v Melbourne mohou být všechna křídla W08 jiná, než jsme viděli na fotkách. Letos začíná nová generace vozů a týmy ještě pouze hledají správnou cestu a i během sezóny se budou vozy měnit rychleji než loni a předloni, zatímco v roce 2014 byly největší změny na straně pohonných jednotek a často zůstávaly skryté zraku fanoušků i objektivům fotoaparátů.
T-křídlo jsme včera viděli i na voze Ferrari, které ho ale umístilo na konec ploutve a hodlá využít výhody obou těchto řešení. Z favoritů svůj vůz ještě neukázal Red Bull Racing, slavnostní odhalení proběhne až zítra.
Mercedes ale bude v Barceloně testovat různé konfigurace aerodynamiky a je možné, že nakonec dá i on přednost ploutvi..@ValtteriBottas hits the track for the first time as a @MercedesAMGF1 driver!#VB77 #EQPower+ #F1 #F12017 pic.twitter.com/wjc7N5I1Yn
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 23. februára 2017
"Viděli jsme mnoho obrázků vozů, ale jejich evoluce se nezastavila a do prvního závodu se ještě změní," řekl Aldo Costa, konstrukční ředitel Mercedesu. "Jak jste viděli, představený vůz byl bez malého T-křídla a pak jsme testovali s ním a v Barceloně budeme každý den zkoušet různé konfigurace. Vyzkoušíme také konfiguraci s delší ploutví kombinovanou s novým zadním křídlem pro Melbourne."
Costa také prozradil, že už v Melbourne mohou být všechna křídla W08 jiná, než jsme viděli na fotkách. Letos začíná nová generace vozů a týmy ještě pouze hledají správnou cestu a i během sezóny se budou vozy měnit rychleji než loni a předloni, zatímco v roce 2014 byly největší změny na straně pohonných jednotek a často zůstávaly skryté zraku fanoušků i objektivům fotoaparátů.
T-křídlo jsme včera viděli i na voze Ferrari, které ho ale umístilo na konec ploutve a hodlá využít výhody obou těchto řešení. Z favoritů svůj vůz ještě neukázal Red Bull Racing, slavnostní odhalení proběhne až zítra.