Grand magazín 3/2017 (19. února – 8. března)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
21. února
Do GT3 se chystá polský výrobce Arrinera, který se pochlubil objednávkou z Evropy na dva vozy Hussarya v úpravě GT3. Letos je po loňských testech v plánu premiéra v závodech prostřednictvím soukromých anebo továrních účastníků.
Polský supersport pohání motor z produkce koncernu General Motors o objemu 7 litrů, který byl osazen v Corvette Z06 v letech 2006 – 2011. Pod karbonovým kabátem se skrývá méně tradiční ocelový trubkový rám. Jeho materiál (BS4 T45) byl použit již v trupech letounů Hurricane a Spitfire, s nimiž polští piloti bojovali v 2. světové válce.
Částka 229 000 dolarů (asi 218 000 euro) je na poměry kategorie GT3 velmi příznivá. K ní je nutné přidat dalších 69 000 dolarů (65 500 euro) za povinný nákup sady náhradních dílů. Novinka má oslovit amatérské jezdce, výhodou může být možnost doplnění druhé sedačky pro instruktora.
28. února
Lexusu se konečně podařilo dokončit proces homologace a stává se 46. schváleným modelem GT3. Donedávna neschválené vozy mají za sebou podniky v japonském Super GT (LM Corsa) a v americkém IMSA (3GT Racing).
V Evropě budou i nadále hájit jeho barvy Farnbacher a Emil Frey, kteří s jeho prototypem v době probíhajícího schvalování působili mj. ve vytrvalostním VLN na Nordschleife. Letos je v plánu účast v International GT Open. Zatím však nebyly zveřejněny bližší informace o podnicích, v nichž se Lexus objeví.
Foto: Lisa Linke
4. března
Pořadatelské společnosti GT Association (Super GT) a SRO se dohodli na uspořádání společného podniku vozů tříd GT3 a GT300 v roce 2018. Koncem srpna se na okruhu v Suzuce uskuteční deset hodin trvající závod se startem v půl jedenácté místního času. Závod nebude úplnou novinkou, neboť naváže na tisíc kilometrů dlouhé klání na stejném japonském okruhu.
Pohled za obzor
Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum.
V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny, například v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací.
Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost), R – údaje z rozhovorů anebo podle dotazů reportérů, které mohou podléhat změnám anebo S - informaci s nejmenší mírou přesnosti (dohady a zákulisní informace). U jednoho týmu mohou být všechny druhy informací.
Blancpain GT Series
S blížícím se termínem oficiálních testů a možného odhalení podoby startovního pole byl především minulý týden ve znamení takřka každodenních novinek. Ty se týkaly potvrzení existujících dohadů, zveřejňování bližších informací i překvapivějších oznámení.
Německý HTP Motorsport potvrdil nasazení tří mercedesů v celém seriálu BGTS. Čtvrtý vůz bude působit i ve vytrvalostní části. Jezdecké složení má být brzy oznámeno, od prosince je známa pouze přítomnost Maximiliana Buhka.
Belgický tým WRT měl obvykle během února jasno také o jezdeckém složení. Letos zatím oznámil účast čtyř vozů v celém seriálu, pátý se zúčastní jenom krátkých závodů.
Říjnové zvěsti o rozšíření své přítomnosti v BGTS potvrdil tým AKKA-ASP, který místo dosavadní pravidelné účasti s dvěma mercedesy nasadí čtyři vozy. V hlavní třídě bude bojovat opět vůz s číslem 88, v krátkých závodech nyní s dvojicí Vautier/Juncadella. Ve vytrvalostních dílech doplní posádku Felix Serrallés. Ve voze č. 90 se vytrvalostních klání zúčastní Mathias Lauda, který se přidá ke stále dvojici Meadows/Marciello.
Ve třídě smíšených posádek bude nasazen vůz s číslem 87, Beaubeliquovi letos pomůže Gounon. Třetím do party pro vytrvalostní díl bude Mauro Ricci. Pouze vůz s číslem 89 bude mít rozdílné obsazení v různých částech seriálu BGTS. V krátkých závodech se ve voze bude střídat dvojice Belloc/Bourret, ve vytrvalostních kláních trojice Perfetti/Badey/Fontana.
Přehled zájemců o BGTS (BSC + BEC)
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
17.09. | Zakspeed | Mercedes | (R):1 vůz |
04.10. | AKKA ASP | Mercedes | (O): PRO č. 88: Vautier/Juncadella |
(O): č. 88 v BEC: + Serrallés | |||
(O): PRO č. 90: Meadows/Marciello | |||
(O): č. 90 v BEC: + Lauda | |||
(O): PAM 87: Beaubelique/Gounon | |||
(O): PAM č. 87 v BEC: + Ricci | |||
(O): PAM 89 (BSC): Belloc/Bourret | |||
(O): č. 89 (BEC): Perfetti/Badey/Fontana | |||
21.10. | Strakka | McLaren | (O): 4 vozy, z toho 3 v PRO |
(O): Leventis | |||
(O): 1x jezdci z McLaren GT Academy | |||
10.12. | Rowe | BMW | (O): 2 vozy |
10.12. | Schnitzer | BMW | (R) |
10.12. | Schubert | BMW | (R) |
23.12. | HTP | Mercedes | (O): 3 vozy v BGTS, 4. v BEC |
(S): Buhk | |||
11.01. | M-Sport | Bentley | (O): č. 7 – Jarvis/Smith/Kane |
(O): č. 8 – Abril/Soucek/Soulet | |||
(R): BSC č. 7 – Abril/Kane | |||
12.01. | WRT | Audi | (O): 4 vozy v BGTS, 5. v BSC |
20.01. | Grasser | Lamborghini | (O): 2 vozy v hlavní třídě |
15.02. | Rinaldi | Ferrari | (O): PAM č. 333 – Mattschul/Keilwitz |
(O): PAM č. 333 v BEC + Salikhov | |||
(O): AM č. 488 – Ehret/Mastronardi | |||
16.02. | Ratòn | Lamborghini | (R): není zatím znám rozsah účasti |
Zájemci o částečnou účast v seriálu
Účast HB Racingu s jedním lamborghini je od 28. února potvrzena. Ve stejný den byl představen i další nováček v BEC. Německý tým Walkenhorst nasadí dva vozy BMW M6.
Kessel Racing částečně odhalil jezdecké složení, kdy v amatérské kategorii jej bude reprezentovat trio Zanuttini, Perel a Duvyer ve voze Ferrari 488.
Ve vytrvalostní části BGTS se přece jen objeví dva vozy týmu GT Academy. Australské zastoupení japonské značky vysílá do bojů Matta Simmonse, kterému budou dělat společnost Matt Parry a Struan Moore. Australan, který ještě před dvěma roky řídil dodávku tamní pošty, se po loňské účasti ve třídě smíšených posádek přesouvá mezi profesionály, kde bude nissan s číslem 22 nasazen. Zde doplní dříve oznámenou sestavu Chiyo/Buncombe/Ordoñez.
Přehled zájemců o účast ve vytrvalostní části
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
23.08. | RMS | Porsche | (R) |
31.10. | Craft-Bamboo | Porsche | (S): 1x PRO, 1x AM |
08.11. | Kaspersky | Ferrari | (O): PRO: Fisichella, Cioci, Calado |
(O): AM: Moiseev | |||
08.11. | SMP Racing | Ferrari | (S): podpora jezdců z AF Corse |
24.11. | HB Racing | Lamborghini | (O) |
01.12. | Konrad | Lamborghini | (R): 1 vůz spíše v PAM, Scheuschner |
11.01. | AF Corse | Ferrari | (S): PRO: Lathouras/Pierguidi/Rugolo |
(S): PAM: Beretta, Motoaki | |||
(S): PAM: Machiels/Hommerson/Bertolini | |||
24.01. | Emil Frey | Jaguar | (O): 2 vozy |
02.02. | Ombra | Lamborghini | (O): Beretta/Piccini/Gattuso |
06.02. | Barwell | Lamborghini | (O): 2 vozy v kat. smíšených posádek |
(O): 77: Amstutz/Kulaja/Kodric | |||
(O): 78: Abra/Machitski/Ramos | |||
(O): 78 – Keen ve Spa | |||
11.01. | Oman RT | Aston M | (O): PAM – Al Harty/Adam |
(O): servis TF Sport | |||
17.02. | GT Academy | Nissan | (O): č. 23 - Chiyo/Buncombe/Ordoñez |
(O): č. 22 - Simmons/Parry/Moore | |||
28.02. | Walkenhorst | BMW | (O): 2 vozy |
01.03. | Kessel | Ferrari | (O): AM 488: Zanuttini/Perel/Duvyer |
Přehled zájemců o účast v krátkých závodech
Nejčerstvější oznámení se týká účasti německé stáje Kornely Motorsport. V jejím voze mercedes s nezaměnitelným vzhledem Hello Kitty se bude střídat Kenneth Heyer a Yoshi Mori.
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
17.10. | Reiter | Lamborghini | (O): Heistekangas/Wood |
11.01. | Singha | Ferrari | (O): Van Dam/Bhakdi |
16.02. | Orange 1 | Lamborghini | (O) |
08.03. | Kornely | Mercedes | (O): PAM č. 70: Mori/Heyer |
ADAC GT Masters
Po dvou letech strávených v DTM se německého mistrovství GT zúčastní opět Maximilian Götz. Spolu s ním se po roční pauze vrací i tým HTP Motorsport. V mercedesu s číslem 84 se bude střídat s Patrickem Assenheimerem, který přechozí tři roky strávil v corvette týmu Callaway.
Třetím ze čtyř nováčků v německém mistrovství je Mücke Motorsport, který má za sebou již dvanáct let v prestižním DTM. Berlínská stáj se zúčastní ADAC GT Masters s dvojicí audi a jedním mercedesem.
Matoucí však bude jejich zbarvení, neboť jedno Audi R8 LMS připomene oranžovou doby sponzorství kfzteile24 u bývalého účastníka německé série (MS Racing neboli APR Motorsport). Mercedes a druhé audi bude růžovou propagovat minerální vody BWT. První ze šesti míst je připraveno pro Mika-Davida Ortmana, který se do gétéček přesouvá z ADAC F4.
Již ve čtvrté společné sezóně budou sdílet audi týmu Yaco Philip Geipel a Rahel Frey. Německo-švýcarská dvojice chce letos pravidelně bodovat, aby se jim podařilo zopakovat loňské umístění na osmé, respektive deváté pozici v klasifikaci jezdců.
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
17.09. | Zakspeed | Mercedes | (S) |
02.10. | Land | Audi | (O) |
24.11. | HB Racing | Lamborghini | (S) |
10.12. | Schnitzer | BMW | (O) |
13.01. | HTP | Mercedes | (O): 84 – Götz/Assenheimer |
23.01. | Bernhard | Porsche | (O): 2 vozy |
(O): č. 17 - Ammerműller/Jaminet | |||
(S): Friedrich/De Leener | |||
02.02. | Herberth | Porsche | (O): Renauer/Müller |
06.02. | Aust | Audi | (O): Kaffer/Pommer |
09.02. | Abt | Bentley | (R): 1-2 podniky |
13.02. | Busch MS | Audi | (O): bratři Buschovi |
27.02. | Mücke MS | Audi | (O): 2 vozy, Ortman |
Mercedes | (O): 1 vůz | ||
09.03. | Yaco | Audi | (O): Frey/Geipel |
Očekávané události
13. – 14. března Blancpain GT Series, Paul Ricard
Oficiální testy prestižního šampionátu GT vozů.
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 2/2017 (21. ledna – 18. února) |
Zdroj: SRO, ADAC, Daily Sportscar, Endurance-Info, Sportscar 365, RaceXpress, Arrinera, Formule