Smedley: Massův styl perfektně sedí nové F1
Vrátí se mezi nejlepší?
Rob Smedley, Massův bývalý závodní inženýr ve Ferrari a už čtvrtý rok jeden z nejdůležitějších lidí technického týmu Williamsu, si myslí, že Brazilec bude ještě rychlejší než v uplynulých sezónách. Massa je vicemistr světa z roku 2008, kdy mu titul těsně před nosem vyfoukl Lewis Hamilton. To byla poslední sezóna před velkými změnami technických pravidel v roce 2009. Pak přišel přechod na pneumatiky Pirelli v roce 2011 a další velké změny v roce 2014. Nyní dělá F1 pár kroků zpět, vrací se k vozům s vysokým aerodynamickým přítlakem a odolným pneumatikám s vysokou přilnavostí. Potřeboval Massa právě tohle, aby se vrátil mezi nejuznávanější jezdce F1?
"Podle mě tyto změny perfektně sedí jeho jízdnímu stylu," řekl Smedley. "Tyto nové vozy jsou podobnější těm, ve kterých jezdil během svých nejúspěšnějších let. V roce 2008 jsme měli velmi široké přední pneumatiky, velmi dobrou přilnavost během celé cesty od nájezdu až po vrchol zatáčky. To jsme posledních sedm let neměli a jemu to tak trochu chybělo.
Čím více přilnavosti vpředu můžete Felipemu dát, a zároveň mít solidní zadek, tím více vytěží ze svého jízdního stylu. Podle toho, co jsme zatím viděli, se v novém voze cítí velmi dobře. U Felipeho vždy zjistíte, jak na tom jste, když počítáte chyby udělané během prvních jízd. Pokud si dobře pamatuji, tak během tisíců kilometrů odjetých za poslední dny byl dvakrát příliš široký a na nových pneumatikách neudělal snad žádnou chybu. Takže vůz mu evidentně sedí. Když nasadíme jinou směs pneumatik, když zvýšíme výkon motoru nebo snížíme úroveň paliva na minimum, podá přesně očekávaný výkon. I to ukazuje, jak se sžil s novým vozem."
"Podle mě tyto změny perfektně sedí jeho jízdnímu stylu," řekl Smedley. "Tyto nové vozy jsou podobnější těm, ve kterých jezdil během svých nejúspěšnějších let. V roce 2008 jsme měli velmi široké přední pneumatiky, velmi dobrou přilnavost během celé cesty od nájezdu až po vrchol zatáčky. To jsme posledních sedm let neměli a jemu to tak trochu chybělo.
Čím více přilnavosti vpředu můžete Felipemu dát, a zároveň mít solidní zadek, tím více vytěží ze svého jízdního stylu. Podle toho, co jsme zatím viděli, se v novém voze cítí velmi dobře. U Felipeho vždy zjistíte, jak na tom jste, když počítáte chyby udělané během prvních jízd. Pokud si dobře pamatuji, tak během tisíců kilometrů odjetých za poslední dny byl dvakrát příliš široký a na nových pneumatikách neudělal snad žádnou chybu. Takže vůz mu evidentně sedí. Když nasadíme jinou směs pneumatik, když zvýšíme výkon motoru nebo snížíme úroveň paliva na minimum, podá přesně očekávaný výkon. I to ukazuje, jak se sžil s novým vozem."