Alonso je konečně spokojený s vozy F1
Už nemusí jezdit jak malé děcko.
Fernando Alonso je konečně spokojený se svým vozem F1. Samozřejmě, když odhlédne od srovnání s konkurencí a spolehlivosti. Dvojnásobný mistr světa hovořil o nové generaci vozů a jejich pneumatikách. V posledních letech byl snad nejhlasitějším kritikem vozů, které byly v zatáčkách pomalejší, než byl zvyklý. Nové technické předpisy jsou i podle něj zásahem do černého.
"Způsob, jakým můžete najíždět do zatáček, pocit z vozu přilepeného k trati... Fantastické překvapení! Konečně mohu jezdit jak chci, ne jak malé děcko, aniž abych tím přehřál pneumatiky. To je ten pravý pocit z vozu F1," nešetřil chválou 35letý jezdec McLarenu.
"Opět mám radost, že mohu jezdit v takovém voze. Teď už potřebuji jen být na rovinkách stejně rychlý jako ostatní," neodpustil si další rýpnutí do Hondy a její nové pohonné jednotky.
Letošní sezóna by měla přepsat hodnoty rekordně rychlých kol na množství okruhů, což se líbí i Nicu Hülkenbergovi.
"Jezdit rychleji je vždy atraktivnější. Když můžete třetí zatáčkou (okruhu Barcelona-Catalunya) projet na plný knedlík, je to pekelně vzrušující. Fantastické. Diváci a vy (zástupci médií) tomu těžko můžete rozumět. Nechápete, jaká je to senzace. Je to setsakramentsky skvělé," řekl jezdec Renaultu.
Kvůli rychlé degradaci a náchylnosti k přehřívání pneumatik se minulá generace vozů využívala naplno pouze v kvalifikacích a v závodě se zpravidla jezdily o pár vteřin pomalejší kola. Na stranu jezdců, kteří toho už měli až po krk, se přidal i Kevin Magnussen.
"Spadl mi kámen ze srdce. Opět na to můžu tlačit, skutečně tlačit v jednom kole, ale i v dalších. Pneumatiky se opotřebovávají, ale přesto jim zůstává skvělá úroveň přilnavosti a jezdec může nadále jezdit naplno. Pro mě je to nyní mnohem větší zábava . Jedno kolo je teď ohromná zábava, opravdu úžasný zážitek. A absolvovat závodní vzdálenost je také mnohem zábavnější, protože máte ten pocit, že jedete rychle. Se starými vozy to bylo občas až trapné, jak pomalu jsme jezdili. Někdy jsme mezi zatáčkami ani nezatlačili plynový pedál až k podlaze, ačkoli tam byla rovinka. Bylo to otřesné. Tohle je něco zcela jiného. Něco mnohem lepší," řekl jezdec Haasu.
"Způsob, jakým můžete najíždět do zatáček, pocit z vozu přilepeného k trati... Fantastické překvapení! Konečně mohu jezdit jak chci, ne jak malé děcko, aniž abych tím přehřál pneumatiky. To je ten pravý pocit z vozu F1," nešetřil chválou 35letý jezdec McLarenu.
"Opět mám radost, že mohu jezdit v takovém voze. Teď už potřebuji jen být na rovinkách stejně rychlý jako ostatní," neodpustil si další rýpnutí do Hondy a její nové pohonné jednotky.
Letošní sezóna by měla přepsat hodnoty rekordně rychlých kol na množství okruhů, což se líbí i Nicu Hülkenbergovi.
"Jezdit rychleji je vždy atraktivnější. Když můžete třetí zatáčkou (okruhu Barcelona-Catalunya) projet na plný knedlík, je to pekelně vzrušující. Fantastické. Diváci a vy (zástupci médií) tomu těžko můžete rozumět. Nechápete, jaká je to senzace. Je to setsakramentsky skvělé," řekl jezdec Renaultu.
Kvůli rychlé degradaci a náchylnosti k přehřívání pneumatik se minulá generace vozů využívala naplno pouze v kvalifikacích a v závodě se zpravidla jezdily o pár vteřin pomalejší kola. Na stranu jezdců, kteří toho už měli až po krk, se přidal i Kevin Magnussen.
"Spadl mi kámen ze srdce. Opět na to můžu tlačit, skutečně tlačit v jednom kole, ale i v dalších. Pneumatiky se opotřebovávají, ale přesto jim zůstává skvělá úroveň přilnavosti a jezdec může nadále jezdit naplno. Pro mě je to nyní mnohem větší zábava . Jedno kolo je teď ohromná zábava, opravdu úžasný zážitek. A absolvovat závodní vzdálenost je také mnohem zábavnější, protože máte ten pocit, že jedete rychle. Se starými vozy to bylo občas až trapné, jak pomalu jsme jezdili. Někdy jsme mezi zatáčkami ani nezatlačili plynový pedál až k podlaze, ačkoli tam byla rovinka. Bylo to otřesné. Tohle je něco zcela jiného. Něco mnohem lepší," řekl jezdec Haasu.