Renault potřebuje jasně oddělit F1 a FE.
Nechce být ve dvou stejných sériích.
V zákulisí F1 se už rozbíhají diskuse o podobě motorů, které budou F1 pohánět po roce 2020. Pokud mají automobilky dostat na vývoj zcela nových motorů alespoň dva roky, musí se již v roce 2018 řešit pouze detaily a v kalendáři už je březen 2017. Ross Brawn stanovil tři základní směry - pouze elektrický, návrat k jednoduchým spalovacím motorům a ve třetím koši jsou různé hybridy. Přechod na elektromotory by mohl fanoušky šokovat ještě více než přechod na hybridy a kromě Ferrari, které elektromobily nevyrábí, by byl proti i Renault, který má v motorsportu rozjeté dva velké projekty. Jeden ve Formuli 1 a jeden ve Formuli E.
"Bude to náročný úkol a musíme se při něm na F1 dívat v širším kontextu s FE a vytrvalostními závody," řekl Cyril Abiteboul, šéf Renault Sport Racing. "Musíme se ujistit, že každá série bude mít vlastní prostor a vlastní důvod, proč by v ní automobilky měly soutěžit. Renault je současně v F1 a FE a vidí mezi nimi obrovské rozdíly. Jsem přesvědčen, že by nebylo dobré, kdyby všechny série směřovaly k jednomu cíli, protože pak by již nemělo smysl mít několik sérií a nedala by se obhájit účast ve dvou."
"Bude to náročný úkol a musíme se při něm na F1 dívat v širším kontextu s FE a vytrvalostními závody," řekl Cyril Abiteboul, šéf Renault Sport Racing. "Musíme se ujistit, že každá série bude mít vlastní prostor a vlastní důvod, proč by v ní automobilky měly soutěžit. Renault je současně v F1 a FE a vidí mezi nimi obrovské rozdíly. Jsem přesvědčen, že by nebylo dobré, kdyby všechny série směřovaly k jednomu cíli, protože pak by již nemělo smysl mít několik sérií a nedala by se obhájit účast ve dvou."
Návrat k čistě spalovacím motorům by byl složitý, protože takové se mají z cest postupně vytratit a mnohé společnosti by kvůli tomu o F1 ztratily zájem, což znamená ztrátu příjmů a možná i některých automobilek. Renault je ale o této možnosti ochoten diskutovat, ačkoli hybridy se zdají být nejschůdnější cestou.
"Nesmíme zapomínat, že někdo to bude muset zaplatit, ale já v této chvíli ještě neupřednostňuji konkrétní architekturu motorů. Vrátit se zpět by mohlo být náročné, ale zůstávám otevřený návrhům a nebudu hrozit odchodem (Renaultu). Možná se zjistí, že F1 nemusí být provázána se silničními vozy, ale v takovém případě se bude počítat se ztrátou podpory těch, kteří to provázání potřebují. Nejen výrobci automobilů, ale i olejářské společnosti."
"Nesmíme zapomínat, že někdo to bude muset zaplatit, ale já v této chvíli ještě neupřednostňuji konkrétní architekturu motorů. Vrátit se zpět by mohlo být náročné, ale zůstávám otevřený návrhům a nebudu hrozit odchodem (Renaultu). Možná se zjistí, že F1 nemusí být provázána se silničními vozy, ale v takovém případě se bude počítat se ztrátou podpory těch, kteří to provázání potřebují. Nejen výrobci automobilů, ale i olejářské společnosti."