Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso je konečně šťastný

Alonso je konečně šťastný

F1 má vozy, jaké si zaslouží.

S konkurenceschopností a spolehlivostí nového vozu McLarenu nemůže být Fernando Alonso spokojený, ale má radost ze změn technických pravidel, která způsobila nástup nové generace vozů. Svět F1 má obavy o to, jak se diváci smíří s podstatně menším množstvím předjížděcích manévrů, ale dvojnásobný mistr světa je optimistický. Problémové předjíždění navíc není pro zkušené jezdce žádnou novinkou, Alonso by nejspíš byl trojnásobným mistrem světa, kdyby v posledním závodě sezóny 2010 neuvízl za renaultem Vitalije Petrova.

"Rozhodně je to jako jiná liga, více ve stylu F1. Mám radost, že vozy F1 jsou v zatáčkách rychlejší než vozy GP2 (F2), japonské formule (Super Formule) a dalších sérií, které byly v zatáčkách rychlejší než F1," řekl Alonso. "Jízda je nyní mnohem zábavnější a rychlost v zatáčkách je opět tam, kde by ji vozy F1 měly mít. Fanoušci budou milovat pohled z tribun na tyto vozy řítící se zatáčkami. Myslím, že i v televizi vypadají lépe. Stále nám chybí zvuk, který také býval součástí DNA tohoto sportu, ale řekl bych, že ten se už nikdy nevrátí.

Podle mě F1 udělala dobře a máme před sebou dobré roky z pohledu show i z pohledu jezdců a jejich nadšení z jízdy ve voze F1. Četl jsem, že po prvních pár závodech se možná budou upravovat zóny DRS. Všichni pracují na tom, aby F1 získala zpět svou atraktivnost. Podle mě se věci hnuly správným směrem. Jsem šťastný."

Valtteri Bottas si myslí, že náročnost předjíždění se bude velmi měnit ze závodu na závod, jak tomu bývalo před lety.

"Myslím, že předjíždění bude obecně o něco náročnější, ale bude to záviset na trati. Na okruzích s opravdu dlouhými rovinkami můžeme vídat dobré souboje, protože jízda ve vzduchovém vaku bude mít větší efekt a DRS je nyní efektivnější díky zadním křídlům (s vysokým aerodynamickým odporem). Takže na některých okruzích budou dobré závody a jinde, například v Barceloně, to bude s předjížděním hodně složité."