Vandoorne poprvé ztrácí místa na startu
Nespolehlivost Hondy si začíná vybírat svou daň.
Nespolehlivost pohonných jednotek Hondy se tento víkend poprvé v sezóně promítne i do penalizace jezdce McLarenu. V Bahrajnu byla výdrž MGU-H katastrofální a v Rusku dostali oba jezdci britského týmu nová MGU-H. To ve voze Stoffela Vandoorna nepřežilo ani první páteční trénink a Honda oznámila další výměnu. Jelikož mezi tréninky neměla dostatek času na rozebrání pohonné jednotky a nainstalování nového MGU-H, Belgičan dostal téměř celou novou pohonnou jednotku, výjimkou jsou baterie a řídící elektronika.
Vandoorne tak ve druhém tréninku použil již pátou jednotku rekuperace tepelné energie a spolu s ní i páté turbo, přičemž pravidla jezdci povolují maximálně čtyři na celou sezónu. Vandoorne a Honda tento limit překročili po třech závodních víkendech a jednom tréninku v Rusku, přičemž Vandoorne před dvěma týdny ani neodstartoval do Velké ceny Bahrajnu. Po skončení VC Ruska bude do konce sezóny zbývat ještě 16 závodů ...
Nečekaně brzy nastal čas připomenout si tresty za překročení limitu čtyř pohonných jednotek na jezdce a sezónu. Každý jezdec má na 20 víkendů velkých cen (tréninky, kvalifikace a závody) čtyři pohonné jednotky (PJ). Pravidla PJ dělí na 6 částí: spalovací motor, turbo, jednotku rekuperace tepelné energie z výfuku, jednotku rekuperace kinetické energie z brzdového systému, řídící elektroniku a baterie. Použití každé části se počítá odděleně a je dovoleno kombinovat části různých PJ. Za použití první části z páté (a každé další) PJ jezdec přijde o 10 míst na startu nejbližší velké ceny, za použití každé další části páté (a každé další) PJ ztratí dalších 5 míst.
Vandoorne měl proto už v pátek jistý trest ztráty 15 míst na startu VC Ruska. Naštěstí, nemůže startovat z horšího než 20. místa, protože MS F1 se letos účastní pouze deset týmů.
Vandoorne tak ve druhém tréninku použil již pátou jednotku rekuperace tepelné energie a spolu s ní i páté turbo, přičemž pravidla jezdci povolují maximálně čtyři na celou sezónu. Vandoorne a Honda tento limit překročili po třech závodních víkendech a jednom tréninku v Rusku, přičemž Vandoorne před dvěma týdny ani neodstartoval do Velké ceny Bahrajnu. Po skončení VC Ruska bude do konce sezóny zbývat ještě 16 závodů ...
Nečekaně brzy nastal čas připomenout si tresty za překročení limitu čtyř pohonných jednotek na jezdce a sezónu. Každý jezdec má na 20 víkendů velkých cen (tréninky, kvalifikace a závody) čtyři pohonné jednotky (PJ). Pravidla PJ dělí na 6 částí: spalovací motor, turbo, jednotku rekuperace tepelné energie z výfuku, jednotku rekuperace kinetické energie z brzdového systému, řídící elektroniku a baterie. Použití každé části se počítá odděleně a je dovoleno kombinovat části různých PJ. Za použití první části z páté (a každé další) PJ jezdec přijde o 10 míst na startu nejbližší velké ceny, za použití každé další části páté (a každé další) PJ ztratí dalších 5 míst.
Vandoorne měl proto už v pátek jistý trest ztráty 15 míst na startu VC Ruska. Naštěstí, nemůže startovat z horšího než 20. místa, protože MS F1 se letos účastní pouze deset týmů.