Grand magazín 6/2017 (19. dubna - 4. května)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
24. dubna
Ve dnech 11. – 12. dubna uskutečnili na okruhu Fuji piloti Yanagida, Krumm a Takaboshi zkoušky přepracovaného Nissanu GT-R. Krátkou informaci zveřejnili Japonci až nedávno a bez bližších informací. Dle spekulací není vyloučeno použití přeplňovaného motoru o objemu dvou litrů (místo nynějšího 3,8 litru), jenž je od roku 2014 osazen ve voze v úpravě třídy GT500 japonského Super GT.
24. dubna
Počínání Smithe a týmu M-Sport během úvodního podniku BEC v Monze vyvolalo bouřlivé reakce na adresu britského jezdce a jeho stáje. K postrčení Compancova lamborghini, jenž vyústilo v mohutnou startovní kolizi, poskytl svůj úhel pohledu ze čtvrtého místa startující britský pilot prostřednictvím portálu Sportscar 365 (a spřízněného Endurance-Info).
„Vyjížděli jsme z Parabolicy na konci zaváděcího kola, jeli jsme v těsném kontaktu. Viděl jsem volný prostor přede mnou, stačilo pouze přidat na rovince, až se rozsvítí zelená. Zelené lamborghini (2.) bylo nalevo a žluté ferrari (1.) napravo. Jakmile závod odstartoval, předjel jsem lamborghini, které se ocitlo blízko mne v mrtvém úhlu. (Companc) měl nalevo prostor, kam mohl uhnout, ale rozhodl se pokračovat. Žluté ferrari napravo se pohnulo ke mně a já jsem následoval jeho posun. Moje levé zadní kolo se dotklo předního blatníku lamborghini, když jsem uhýbal ferrari. Zvládnul jsem menší přetáčivost, takže další vozy nebyly dotčeny. Bohužel lamborghini se dostalo na trávu, zabrzdilo a roztočilo se. Zbytek již znáte.“
Po novém startu obdržel Smith trest patnácti vteřin zastavení v boxech, který následoval po předchozí návštěvě šéfa britského týmu u komisařů. Ještě před jeho odpykáním se Wilson vydal ke komisařům podruhé s poznatkem, že záběry z kamer vozů za účastníky kolize nepotvrdily vinu Smithe. Předseda komisařů souhlasil s vedoucím M-Sportu pouze s dodatečným prošetřením po závodě, nikoliv se zrušením již uloženého trestu.
Na doporučení činovníků po pěti upozorněních komisařů potvrdil britský tým Smithovi platnost penalizace, k čemuž britský pilot dodal: „Nahlásil jsem do boxů, že odpykám trest. Na místě, kde bych provedl trest, měl čekat činovník. Když jsem vjel do boxů, ulička byla prázdná – místo pro trest bylo prázdné. Pokračoval jsem v jízdě, abych neblokoval uličkou nebo něčí garáž. Zmaten jsem pokračoval okolo naší garáže a vrátil se na dráhu. Pak jsem řekl, že před zajetím do boxů byla vyvěšena černá vlajka, což mohl být důvod, proč nikdo nebyl v trestném boxu. Oznámil jsem, že se vracím do boxů a zaparkuji v garáži.“
Podle Smithe černá vlajka britskou stáj překvapila, neboť postupovali podle pokynů komisařů, s nimž byli v neustálém kontaktu. „Měli jsme dlouhý a konstruktivní rozhovor s SRO, kteří se nám omluvili za jejich komunikační záležitosti,“ uvedl britský pilot. Což by potvrdilo Smithovu domněnku, že komisaři a vedení závodu měli problém se vzájemnou komunikací.
Výsledkový servis
Blancpain Endurance Cup (1/5); BGTS (2/10), Monza
Na okruhu v Monze začala další sezóna vytrvalostních klání, jenž jsou součástí seriálu BGTS. K první ztrátě dvou vozidel z celkem přihlášených 52 (30 vozů v celkovém hodnocení, 18 se smíšenými posádkami a 4 amatérské) došlo v kvalifikaci.
K podstatně výraznějšímu prořídnutí pole došlo pár desítek metrů po startu. Kolize, v níž byla zapletena třetina účastníků, si vynutila zastavení závodu. Podrobněji je popsána výše ve zprávě spolu s událostmi, které následovaly po udělení trestu Smithovi.
Jestliže boj o vedení byl rozhodnut po prvních zastávkách, kdy se ujala vedení posádka rakouského lamborghini, o další místa na pódiu probíhal boj takřka do posledních chvil. Nejprve trestem za předjíždění pod žlutou vlajkou přišlo o druhé místo ferrari ruského týmu SMP, šest minut před koncem po defektu i audi českého týmu ISR. Stříbrnou příčku nakonec obsadila posádka ferrari týmu Spirit of Race před mercedesem týmu HTP.
Podrobnější informace a výsledky naleznete Zde, sestřih Zde.
ADAC GT Masters (1/7), Oschersleben
K úvodnímu podniku dorazilo na okruh v blízkosti Oscherslebenu 28 účastníků.
Až do zahájení zastávek byl ve vedení prvního závodu po vydařeném startu Bachler (č. 36, Schütz, Porsche), který ještě na startovní rovince překonal Jamineta (č. 17, Team75, Porsche). První část poznamenaly dva výjezdy bezpečnostního vozu, nejprve po odstoupení Friedricha (č. 18, Team75, Porsche), poté po uvíznutí Gounona (č. 77, Callaway, Corvette) v kačírku.
Za vedoucí dvojící se odehrávala napínavá bitva tří audi o třetí místo mezi Pommerem (č. 3, Aust), Schmidtem (č. 2, Aust) a De Phillippim (č. 1, oba Land Motorsport). V hloubi pole došlo v zatáčce Shell ke kolizi sedmnáctého Assenheimera (č. 84, HTP, Mercedes) a Geipela (č. 50, Yaco, Audi), za níž byl pilot audi potrestán. Na tuto strkanici doplatil v následující zatáčce Marschall (č. 4, Aust, Audi), který po kontaktu ve zhuštěném poli skončil dočasně mimo dráhu.
Ke změně na čele došlo po brzké zastávce Jamineta, kdy střídající Ammerműller nepustil Macdowala (místo Bachlera) do vedení. Na situaci se nic nezměnilo ani po neutralizaci v závěru následující po smyku Huismana (č. 22, MRS, Nissan). Salaquarda (č. 24, Mücke, Audi) skončil na dohled od prvních bodovaných pozic, na 11. místě.
Výsledky závodu naleznete Zde, sestřih Zde.
V kvalifikaci nejrychlejší Eng (č. 42, Schnitzer, BMW) si pohlídal svoji vedoucí pozici, kterou udržel i přes brzkou neutralizaci. Ta následovala po smyku Niederhausera (č. 4, Aust, Audi). Na druhého Műllera (č. 99, Herberth, Porsche) dokázal před výměnami vytvořit náskok šesti vteřin. Pro střídajícího Collarda nebylo těžké udržet vedení, i když dvakrát musel odolávat zvýšenému tlaku po ukončení výjezdu bezpečnostního vozidla.
Nejprve po divokém průjezdu úvodní šikanou Ortman (č. 25, Mücke, Audi) narazil do Spenglera (č. 6, HB Racing, Lamborghini), se stojícím audi měl následně kontakt Barth (č. 13, RWT, Corvette). V závěru závodu následovala další neutralizace po těžké havárii Lipse (č. 22, MRS, Nissan), který při výjezdu z vlásenky Hallerőder dostal smyk a narazil do svodidel.
Na druhou pozici se ještě v boxech propracoval Gounon (č. 77, Callaway, Corvette) před Renauera (č. 99, Herberth, Porsche). První body za sedmé místo vybojoval Salaquarda (č. 24, Mücke, Audi).
Výsledky druhého závodu jsou Zde, sestřih Zde.
Očekávané události
6. – 7. května - Blancpain Sprint Cup (2/5); BGTS (3/10), Brands Hatch
V druhém podniku krátkých závodů čeká na 34 účastníků tentokráte dvojice závodů soustředěná v jednom dni. Kromě šesti smíšených posádek bojují ostatní soutěžící v celkovém hodnocení. Mezi ně patří i pět posádek mladých jezdců se stříbrnou licencí.
S většími nadějemi míří na ostrovy s dvěma audi český tým ISR. V kokpitu vozu s číslem 75 nebude chybět Filip Salaquarda. Další informace o očekáváních pražské stáje naleznete v tomto článku Zde.
Přenos závodů a kvalifikace můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde). Časy vysílání naleznete tabulce.
Událost | Den | SRO | Start |
Kvalifikace | Sobota | 17,10–18,35 |
-
|
Kvalifikační závod | Neděle | 12,45–14,15 |
12,55
|
Hlavní závod | Neděle | 16,30–18,30 |
17,10
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
13. – 14. května - Blancpain Endurance (2/5); BGTS (4/10), Silverstone
19. – 21. května - ADAC GT Masters (2/7), Lausitzring
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 5/2017 (31. března – 18. dubna) | |
Profil Blancpain Sprint Cup | |
Profil Blancpain Endurance Cup | |
Profil Blancpain GT Series | |
Profil ADAC GT Masters |
Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Daily Sportscar, Formule