Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

ADAC GT: Neděle pro Lamborghini

ADAC GT: Neděle pro Lamborghini

Vítězi druhého závodu se stali Bortolotti a Companc.

Zelený Lamborghini Huracan rakouského týmu Grasser se již v sobotu uvedl na Lausitzringu výborným třetím místem v závodě a i v neděli měl hrát jednu z ústředních rolí. Mirko Bortolotti ho během dopolední kvalifikace postavil na pole-position. To ale nebylo vše, vozy Gottfrieda Grassera zabraly celou první startovní řadu, když Christian Engelhardt ve druhém huracanu byl jen o 0,18 s pomalejší.

Hned za italskými automobily se umístil Marcus Winkelhock s Mücke-Audi R8, o které se dělí s Filipem Salaquardou. Následovaly další dva ingolstadtské vozy Christophera Miese a Kelvina van der Lindeho.

Na zelený signál semaforu reagovala nejlépe italská raketa Bortolotti. Také Rakušan Eng ve Schnitzer-BMW vyrazil výborně. Z prvního kola se vrátil v čele Bortolotti před Engem, Miesem, Engelhartem a Mercedesem Maxiho Götze. Winkelhock ztratil v prvních dvou zatáčkách dvě pozice a ve třetí všechno. Otočil se, spadl na chvost pole a po sedmi kolech zaparkoval v boxech...

Stejně jako při prvním podniku roku v Oscherslebenu směl bílý BMW Philippa Enga po slabším sobotním výsledku natolik „ubrat na váze“, že se z něj stal jeden z nejrychlejších vozů neděle. Po první čtvrtině závodu měl Bortolotti sekundový náskok na Enga a ve stejných odstupech následovali Mies, Engelhardt a van der Linde. Až do výměn pilotů se na tomto pořadí nic nezměnilo.

Mies absolvoval povinnou zastávku jako první a předal své Land-Audi Američanovi De Phillippimu. O kolo později odevzdal Eng „bavoráka“ Collardovi a Engelhardt svoje lamborghini Ineichenovi. Také střídání Bortolottiho a Companca proběhlo hladce a Argentinec měl na závěrečných 25 minut závodu k dobru 5,5 s na Collardův BMW. Ze zastávek nejvíce těžili v týmu Callaway-Corvette: Gounon převzal volant od Keilwitze a posunul se na páté místo.

Dvacet minut před koncem chyboval mladý Ricky Collard, čehož pohotově využil úřadující šampion Connor de Phillippi a posunul se na druhé místo. Tři kola před koncem byl Collard ještě jednou mimo ideální stopu a to stačilo k tomu, aby se Rolf Ineichen posunul na čtvrtou pozici. Na Collarda se poté vrhl i Gounon a v posledním kole ho odsunul na páté místo. Na špičce se De Phillippi sice snažil ze všech sil, v cíli mu nicméně na vítěze Ezequiela Pereze Companca chybělo 1,5 sekundy.

Příští závod šampionátu ADAC GT Masters se koná za tři týdny na Red Bull Ringu u Spielbergu.

 

Výsledek nedělního závodu ADAC GT Masters:

1. Companc/Bortolotti, Grasser-Lamborghini Huracan GT3

2. Mies/De Phillippi, Land-Audi R8 LMS

3. Engelhardt/Ineichen, Grasser-Lamborghini Huracan GT3

4. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C7 GT3

5. Eng/Collard, Schnitzer-BMW M6 GT3

6. Götz/Assenheimer, HTP-Mercedes AMG GT3

7. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi R8 LMS

8. Niederhauser/Marschall, Aust-Audi R8 LMS

9. Geipel/Frey, Yaco-Audi R8 LMS

10. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes AMG GT3