Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Na Nordschleife udělá chybu každý

Na Nordschleife udělá chybu každý

Tom Coronel hovoří o nejtěžší trati na světě.

Světový šampionát cestovních vozů čeká nadcházející sobotu nesporný vrchol sezony. Jeho účastníci absolvují dvakrát tři kola v „zeleném pekle“, jak se také přezdívá Severní smyčce Nürburgringu.

Ve startovním poli nelze najít jezdce, který by s tímhle pověstným okruhem měl více zkušeností, než Tom Coronel. Mimořádně sympatický Nizozemec, který také zdárně fušuje do řemesla novinářům, se svěřil se svými názory na Nordschleife oficiální internetové stránce šampionátu. Vybíráme několik nejzajímavějších odpovědí.

Milujete nebo nenávidíte Severní smyčku?

Jsem z ní totálně pryč. Svého času jsem na ní po pět let držel traťový rekord. Loni jsem tady v kvalifikaci WTCC obsadil třetí místo, ačkoliv jako reálné se jevilo tak patnácté. Nordschleife totiž musíš dobře znát, abys tady něčeho dosáhl.“

Jak byste na stupnici od jedničky po desítku zhodnotil náročnost okruhu?

Desítkou, je to nejtěžší trať, jakou jsem kdy poznal. Neexistuje žádná, která by s ní byla srovnatelná. Snad Macao, ale Nürburgring je delší. Když uděláš chybu, musíš dlouho čekat, než dostaneš další šanci. Je to prostě šílené.“

Máte před závodem strach?

Strach jede se mnou stále, protože v motorsportu pořád dosahujete vysokých rychlostí. Na Nordschleife je to ovšem jiné. Tu musíte respektovat, jinak špatně dopadnete. Nejsou tu žádné únikové zóny, zato terénní vlny a skoky. Žádná dráha není tak dlouhá a žádná nemá tolik rychlých pasáží. Kromě toho si musíte osvojit pár triků, jak zdolat její nástrahy.“

Jaké triky?

Je třeba znát místa, kde mohu zariskovat, a ta, kde se mně to krutě vymstí. Protože je na ní tolik zatáček, nejde na ní absolvovat ideální kolo. Na normálním okruhu si může pilot říct: Když zajedu dobré kolo, nikdo se přede mě nedostane. To tady nefunguje, protože chyb se prostě nevyvarujete. Ten, kdo jich udělá nejméně, je nejrychlejší. S tím se nesetkáte nikde jinde na světě.“