Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Také Hülkenberga děsí obrovská ztráta na nejlepší týmy

Také Hülkenberga děsí obrovská ztráta na nejlepší týmy

Viníkem není motor.

Jako jiní jezdci ze středu pole, i Nico Hülkenberg je smutný z propasti, která se rozevřela mezi většinou týmů a dvojicí Mercedes/Ferrari. "Je to až trochu děsivé. I mezi dvojicí Ferrari a Mercedes a Red Bullem je propast a další je mezi Red Bullem a Williamsem. Nevím, jestli se to dalo čekat, ale hlavně si myslím, že Mercedes a Ferrari odvedly při vývoji nových vozů mimořádně dobrou práci a rychlostně jsou někde úplně jinde."

Hülkenberg roky závodil za tým Force India používající motory Mercedes, má tedy možnost porovnávat. Je si zcela jistý, že hlavním viníkem nemůže být pohonná jednotka Renaultu. Ta je sice slabší než motory Mercedesu a Ferrari, ale manko bude potřeba dohánět jinde. "Těžko to nějak kvantifikovat, ale jsem přesvědčen, že je to více o šasi a aerodynamice než o motoru. Neznám přesná čísla, ale je to hodně. Možná 70 až 80 procent na straně šasi."

Co se ale dalo čekat, je pozice Renaultu v početné skupině týmů středu pole, kde o pořadí v cíli rozhoduje každá maličkost. "Naše výkony a konkurenceschopnost jsou zcela v souladu s očekáváním, které jsem měl při podpisu smlouvy. Nečekal jsem zázraky, že bude snadné dostat se na sedmé místo (za šest jezdců Mercedesu, Ferrari a Red Bullu). Přesně takhle jsem si to představoval. Můžeme bojovat o body, ale potřebujeme trochu štěstí a perfektní víkend. Každé rozhodnutí musí být správné, jinak můžeme na body zapomenout. Ale je dobré, že Renault za jednu zimu dohnal hlavní peloton."