Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Švédská radost na Nürburgringu

Švédská radost na Nürburgringu

Monteiro proklínal mizerné pneumatiky.

Dvojitým triumfem Volva skončilo další pokračování MS cestovních vozů (WTCC) na Severní smyčce Nürburgringu. Vůbec se naopak nedařilo Tiagovi Monteirovi (Honda), jenž nezískal ani bod a přišel o vedení v průběžné klasifikaci.

Do úvodního klání vyrážel z pole position Nestor Girolami (Volvo) a zpočátku ho také uhájil. Vynikající start na hranici únosného rizika předvedl jeho týmový kolega Thed Björk a prodral se na třetí pozici. Tu pak ještě vylepšil, vždy na vysokorychlostním úseku Döttinger Höhe, předjetím druhého Mehdího Bennaniho (Citroën) a nakonec i Girolamiho.

Nechtěné drama způsobily v posledním ze tří kol pneumatiky Yokohama. Stejně jako loni se ukázalo, že použitá směs není schopna vydržet enormní zatížení na Nordschleife. Nejprve selhala pravá přední guma na Monteirově civiku. Expilot F1 dělal, co mohl, přesto se v sekci Hatzenbach opřel do svodidel. Není divu, že si následně nebral servítky: „Jsem příšerně naštvaný na Yokohamu. Jsme tu třetí rok po sobě a neustále se opakují stejné problémy. Pořád se o nich jen kecá, dáváme nejrůznější doporučení a skutek utek. Tohle se na úrovni mistrovství světa nesmí stávat!“ O chvíli později, ale v mnohem větší rychlosti, ho navíc v Klostertalu napodobil Girolami. Pro něj víkend skončil, zatímco Monteiro dotáhl hlemýždím tempem auto k mechanikům a po provizorní opravě odstartoval do druhé jízdy z boxů.

V ní kraloval Nicky Catsburg (Volvo), který po zhasnutí světel přesprintoval polemana Norberta Michelisze (Honda) a v první zatáčce odrazil i útok Roba Huffa (Citroën). Tím bylo „vymalováno“ a Nizozemec už jen zvyšoval svůj náskok, který nakonec vyšplhal na tři sekundy. „O přestávce jsme raději změnili nastavení a zvolili hodně konzervativní variantu. Byl to fantastický pocit, kroužit celá tři kola v čele. Viděl jsem kolem trati spoustu svých krajanů s vlajkami,“ liboval si.

Za ním po celou dobu vyvíjel Huff maximální tlak na Michelisze, ale bezúspěšně. Monteiro, v jehož voze museli měnit diferenciál, se s námahou prokousával polem účastníků připojeného závodu ETCC a obrovskou ztrátu pochopitelně nedohnal.

Na špici celkového pořadí se tak usadil se 127 body Catsburg před Monteirem (125) a Björkem (119). Šampionát pokračuje ve dnech 24. až 26. června v portugalském Vila Real.

 

Výsledky:

1. jízda

1. Thed Björk (S, Volvo S60 WTCC) 26:24,961

2. Mehdi Bennani (MR, Citroën C-Elysée WTCC) +2,538

3. Rob Huff (GB, Citroën C-Elysée WTCC) +3,096

4. Tom Chilton (GB, Citroën C-Elysée WTCC) +3,732

5. Esteban Guerrieri (RA, Chevrolet RML Cruze TC1) +8,487

6. Nicky Catsburg (NL, Volvo S60 WTCC) +8,910

7. Norbert Michelisz (H, Honda Civic WTCC) +16,496

8. Tom Coronel (NL, Chevrolet RML Cruze TC1) +16,796

9. Yann Ehrlacher (F, Lada Vesta WTCC) +19,481

10. John Filippi (F, Citroën C-Elysée WTCC) +22,889

 

2. jízda

1. Nicky Catsburg (NL, Volvo S60 WTCC) 26:20,680

2. Norbert Michelisz (H, Honda Civic WTCC) +3,065

3. Rob Huff (GB, Citroën C-Elysée WTCC) +3,401

4. Thed Björk (S, Volvo S60 WTCC) +4,167

5. Tom Chilton (GB, Citroën C-Elysée) +5,763

6. Mehdi Bennani (MR, Citroën C-Elysée WTCC) +11,239

7. Tom Coronel (NL, Chevrolet RML Cruze TC1) +14,614

8. Esteban Guerrieri (RA, Chevrolet RML Cruze TC1) +14,939

9. Yann Ehrlacher (F, Lada Vesta WTCC) +20,540

10. John Filippi (F, Citroën C-Elysée WTCC) +21,928