Na Severní smyčce by se uplatnil pojízdný pneuservis
Yokohama čelí ostré kritice ze strany jezdců WTCC.
Ačkoliv od závodu WTCC na Nürburgringu už uběhlo pár dní, vzrušené debaty kolem něj neutichají. Netýkají se však výsledků, nýbrž série defektů, které v nejednom případě vedly k havárii.
Viník je podle všech zainteresovaných jediný – výhradní dodavatel pneumatik Yokohama. Zopakujme si ve stručnosti základní fakta. Už ve čtvrtečním testu stihl platfus dvě volva. V prvním měřeném tréninku pak píchl Norbert Michelisz a jen s velkým úsilím zabránil kontaktu se svodidly. Stejné štěstí ovšem už neměli v sobotním závodě Tiago Monteiro a Néstor Girolami, přičemž zejména Argentincova rána v jedné z nejrychlejších zatáček na Severní smyčce vypadala hodně škaredě.
„Pro mě je nepřijatelné, aby na takto náročné trati docházelo k defektům. Jedeme přece mistrovství světa. Tohle se musí změnit,“ rozčiloval se Rob Huff. Své si k tomu řekl i mimořádně naštvaný Monteiro: „Neustále se o tom bavíme, dávají nám doporučení, která striktně dodržujeme. Přesto se to pořád opakuje.“
Nezáviděníhodnou úlohou reagovat na ostrou kritiku byl pověřen technický poradce Yokohamy Ian Beveridge. Pro specializovaný a hojně sledovaný web TouringCarTimes měl tato slova: „Snažili jsme se potíže odstranit, bohužel se nám to zcela nepodařilo. Podmínky na Nordschleife jsou jedinečné. Pokusíme se jim ve spolupráci s týmy přijít na kloub.“
Není divu, že redaktor s tímto vyjádřením nebyl spokojen a pídil se po konkrétnějších informacích. Dozvěděl se ale pouze, že nasazení tvrdší směsi by vedlo ke snížení výkonu vozu a stejný účinek by měla i úprava předepsaného tlaku v pneumatikách. Vývoj speciálního obutí pro Nürburgring navíc údajně nemá oporu v předpisech.