Musím se zlepšit v brzdění, přiznává Grosjean
To ale znamená změnit jízdní styl.
Romain Grosjean oznámil, že mění svůj přístup k problému s brzdami, který ho pronásleduje už od minulé sezony. Už nebude na tým naléhat, obzvlášť ne přes týmovou vysílačku, aby našel kouzelnou hůlku, ačkoli problém nadále považuje za reálný. Místo toho se brzdám co nejlépe přizpůsobí, jak to dělá jeho týmový kolega. K přehodnocení postoje jej možná popohnal výsledek v Ázerbájdžánu, kde do cíle dojelo pouze 13 vozů a haas řízený Grosjeanem byl úplně posledním z nich, až za vozy týmů McLaren a Sauber.
"Popravdě řečeno, o brzdách už vůbec nechci mluvit," řekl Francouz, jehož stížnosti na brzdy se již staly běžnou součástí závodních víkendů. "Prostě se musím zlepšit a podávat lepší výkony i za takových podmínek. Souvisí to také s jistými věcmi za oponou, ale nedávám to za vinu ničemu z toho. Brzdy byly po celý víkend otřesné, ale Kevin (Magnussen) říkal totéž a nějak se s tím vypořádal. Proto nemohu dávat vinu nikomu a ničemu jinému.
Brzdění je mou silnou stránkou již od formule Renault. Jenže když není všechno tak, jak já potřebuji, je mou největší slabinou. Může to být moje nejsilnější nebo nejslabší místo. Pokud mi to nejde, jsem ztracen. Jsem si toho vědom a musím na tom pracovat, určitě se to zlepší."
Šéf Haasu vidí příčinu problémů jednoho ze svých jezdců v odlišném stylu jízdy.
"Myslím, že je to v jejich odlišných jízdních stylech," řekl Guenther Steiner. "Je možné, že Romain brzdí později a tvrději a pak zatáčí, zatímco Kevin brzdí dříve a hned zatáčí, proto má menší problém cítit brzdy. Já nejsem závodní jezdec, říkám to pouze na základě dat a mých předchozích zkušeností s jinými lidmi, ale myslím si, že je to v jezdeckém stylu. Proto mohlo být pro Kevina snadnější vypořádat se s tímhle problémem."
Grosjean prozradil o svém jízdním stylu více: "Když jsou brzdy skvělé, jsou mojí nejsilnější zbraní. Brzdím velmi pozdě, velmi tvrdě a s brzdami i otáčím vůz. Ale potřebuji něco, co bych mohl použít, když mi tohle není umožněno."
"Popravdě řečeno, o brzdách už vůbec nechci mluvit," řekl Francouz, jehož stížnosti na brzdy se již staly běžnou součástí závodních víkendů. "Prostě se musím zlepšit a podávat lepší výkony i za takových podmínek. Souvisí to také s jistými věcmi za oponou, ale nedávám to za vinu ničemu z toho. Brzdy byly po celý víkend otřesné, ale Kevin (Magnussen) říkal totéž a nějak se s tím vypořádal. Proto nemohu dávat vinu nikomu a ničemu jinému.
Brzdění je mou silnou stránkou již od formule Renault. Jenže když není všechno tak, jak já potřebuji, je mou největší slabinou. Může to být moje nejsilnější nebo nejslabší místo. Pokud mi to nejde, jsem ztracen. Jsem si toho vědom a musím na tom pracovat, určitě se to zlepší."
Šéf Haasu vidí příčinu problémů jednoho ze svých jezdců v odlišném stylu jízdy.
"Myslím, že je to v jejich odlišných jízdních stylech," řekl Guenther Steiner. "Je možné, že Romain brzdí později a tvrději a pak zatáčí, zatímco Kevin brzdí dříve a hned zatáčí, proto má menší problém cítit brzdy. Já nejsem závodní jezdec, říkám to pouze na základě dat a mých předchozích zkušeností s jinými lidmi, ale myslím si, že je to v jezdeckém stylu. Proto mohlo být pro Kevina snadnější vypořádat se s tímhle problémem."
Grosjean prozradil o svém jízdním stylu více: "Když jsou brzdy skvělé, jsou mojí nejsilnější zbraní. Brzdím velmi pozdě, velmi tvrdě a s brzdami i otáčím vůz. Ale potřebuji něco, co bych mohl použít, když mi tohle není umožněno."